Skoda apps: iets met bomen en bos

rogierl

Senior Member
Geen idee hoe het met jullie zit; maar de enige app die bruikbaar is is de "Mijn SKODA"-app (wit icoon, groen logo). De andere apps zijn waardeloos of werken niet (OneApp en MySkoda).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
De OneApp doet het sinds een poos nauwelijks meer (en eerder al steeds minder). De MySkoda-app doet wat hij moet doen en de Connect app doet vandaag in ieder nog niets met mijn auto: het VIN kan niet worden ge-upload.....
 

Alpha

Donateur
In de PlayStore lijkt de Skoda Connect update live te zijn. In de Apple AppStore zie ik nog geen update.

4B0C512E-2DD8-4125-9195-3A0DBBBB4A82.jpeg
 

Spector

Forumguru
nope, ook niet de beloofde update van de mijn Skoda app... Misschien niet door de apple ballotagecommissie gekomen? Zijn er Andriod gebruikers die wel een update hebben gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
Kom nu eens uit dat Bos [mention]Rallye [/mention] !

Gisteren nog eens de connect app geprobeerd. Om de deuren open te maken. Werkte voor geen meter. Zet de auto op contact en haal em er weer van af.

Toen sloot ie wel weer via de app. Daarna ging openen ook weer. Niet 100% betrouwbaar dus...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Dat gaat bij mij sowieso niet werken, maar ik wil wel graag weten of de nieuwe Connect-app beter werkt dan de OneApp - die werkte via CarPlay en had best leuke functies, maar was niet stabiel (viel zonder melding uit halverwege de rit etc.).
 

rogierl

Senior Member
Citaat!
Wanneer werkt deuren sluiten wel/niet dan? Wat moet je hebben qua optie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
In de Scala werkt de nieuwe Android app (Skoda Connect) wel, maar niet wat ik gehoopt had. Ik zag dat een aantal kaarten waren toegevoegd, waaronder rittenregistratie en wagenstatus. Als je deze wilt refreshen, geeft hij aan dat de dienst niet is geactiveerd. Dat klopt ook wel, want ik heb geen Remote Access abonnement. Had echter gehoopt dat de data nu via kabel wel overgezet kon worden, zoals volgens mij de OneApp zou moeten werken. Dat was helaas niet het geval.
 

Spector

Forumguru
@Spector Bedoel je MijnSkoda-app, de MySkoda-app of de Skoda Connect-app?

Zoals in de email van Skoda,

Hierbij willen wij jou informeren dat de ŠKODA One-app geïntegreerd wordt in de nieuwe versie van de ŠKODA Connect-app. De ŠKODA One-app kan gebruikt worden als er een SmartLink-verbinding is tussen jouw smartphone en je auto. Door deze samenvoeging zal de ŠKODA One-app na 06-05-2020 niet meer beschikbaar zijn. Je kunt de nieuwe ŠKODA Connect-app vanaf 6 mei as. downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS), zodat je de SmartLink-diensten in jouw auto kunt blijven gebruiken. Jouw gegevens (zoals je rijgegevens) worden gemigreerd naar de nieuwe ŠKODA Connect-app en blijven dus beschikbaar, mits je met hetzelfde gebruikersaccount inlogt op de nieuwe app.

Als je al gebruik maakt van de ŠKODA Connect-app, dan kun je na het downloaden van de nieuwe versie uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS) zowel de ŠKODA Connect-diensten als de SmartLink-functies die voorheen beschikbaar waren via de ŠKODA One-app, vanaf een centrale plek gebruiken.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Spector : De mail van Skoda, dank je.
Interessant, maar het is dat ik dit toevallig lees, ik heb de app, ik ben aangemeld, en ik weet dit niet.
Bizar dat ik van de dealer/importeur/fabrikant geen melding ontvang.
Push meldingen op het scherm in de auto komen wel binnen, "Er is een update".
Dan zou dat ook kunnen, toch?

grtss
 

Rallye

Forumguru
@Spector De Skoda Connect-app dus.

@fanSkoda Ik denk dat de mail van Skoda gericht was op gebruikers van de OneApp (die stopt) en daarom niet relevant was voor gebruikers van de Connect-app. Voor een aantal gebruikers van de OneApp (waaronder ikzelf) was de Connect-app niet interessant omdat mijn auto uit 2015 niet Connected is. Naar ik begrijp wordt hij dat nu wel omdat hij (ook) via CarPlay gaat werken en dan elementen van de OneApp overneemt.
 

Spector

Forumguru
@fanSkoda mail is gestuurd naar het e-mailadres waar de Connect app geregistreerd is, niet het adres welke bij de dealer bekend is ( in mijn geval 2 verschillende )

@Maarten dank voor je reactie, dan wachten we het nog ff af
 

rogierl

Senior Member
Ik krijg (wederom) niet het gevoel dat de officiele Skoda dealers hiervan op de hoogte zijn. Toch jammer.
 

wakkie

Senior Member
Ik heb een jaar lang Skoda connect gratis gehad. Ook de ŠkodaConnect app werkte goed ( auto was geregistreerd). Wilde het abo verlengen, via de site, kreeg ik te horen dat ik eerst mijn auto moest registeren. Met de ontvangen pincode deze in het infotainment systeem willen invoeren kreeg ik de tekst: U bent reeds bij Skoda Connect geregistreerd. Middels een chat twee weken geleden het probleem voorgelegd. Wordt zo spoedig mogelijk contact met me opgenomen. Ben nog aan het wachten. Ook de dealer had geen oplossing. De persoon die alles over Skoda connect weet, is niet meer werkzaam bij het bedrijf. Ik kreeg wel een telefoon nummer van een collega die bij een ander filiaal werkzaam is en ook over Skoda connect wel het e.e.a. weet, nam niet op toen ik hem belde en dus een bericht ingesproken met het verzoek mij terug te bellen. Inmiddels een week verstreken en ben nog steeds aan het wachten. Zowel Skoda Nederland als de dealer hebben duidelijk geen zin om de klant zijn probleem op te lossen. Service van het laagste soort. Dit is mijn eerste Skoda maar ik denk ook mijn laatste ondanks dat ik tevreden ben met mijn Karoq.

Ik heb de mogelijkheid om in het infotainment systeem de houder te wissen. Weet iemand of dit consequenties heeft?

87fd76ffa016c97571ced8571072567e.jpg
 

wakkie

Senior Member
Nog als aanvulling:

Dit krijg ik op de site te zien. Als ik op activering afronden klik krijg ik de pincode die ik niet kan invoeren in het systeem.

de36af897036ba79a7a3d19da4146db8.jpg
 

jesse_s93

Donateur
In de Scala werkt de nieuwe Android app (Skoda Connect) wel, maar niet wat ik gehoopt had. Ik zag dat een aantal kaarten waren toegevoegd, waaronder rittenregistratie en wagenstatus. Als je deze wilt refreshen, geeft hij aan dat de dienst niet is geactiveerd. Dat klopt ook wel, want ik heb geen Remote Access abonnement. Had echter gehoopt dat de data nu via kabel wel overgezet kon worden, zoals volgens mij de OneApp zou moeten werken. Dat was helaas niet het geval.

Het stukje dat de OneApp nu geïntegreerd is in Skoda Connect en aan je auto koppelt middels Smartlink+ gaat voor Android niet helemaal op. Op Youtube heb ik een filmpje gevonden waar het zichtbaar werkend is (op de voormalige OneApp). Het blijkt dat de app inderdaad gebruik maakt van Smartlink+, maar dan enkel van Mirrorlink en niet van Android auto. Mirrorlink zit tegenwoordig nog maar in een zeer beperkt aantal telefoons, waardoor het een beetje jammer is dat het geen gebruik maakt van Android Auto. Daarom kreeg ik het ook niet werkend.
Hopelijk werkt de ios-versie wel goed samen met CarPlay.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan