Skoda apps: iets met bomen en bos

Rallye

Forumguru
Klopt. Maar dat lijkt ook niet de bedoeling. Op je telefoon kun nadat je hem aangesloten hebt gehad wel zaken zien. In mijn geval, maar ik heb mijn telefoon alleen even op de oprit met de auto op contact eraan gehangen, enkel de kilometerstand.
 

jesse_s93

Donateur
Oke, dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat je de app kont openen op je infotainment zoals met de OneApp in CarPlay en Mirrorlink. Bij de Scala is kilometerstand al zichtbaar zonder te verbinden met het infotainment. Dat gaat via de LTE verbinding.

Verder is er bij mij niets veranderd. In de Android app zag ik meerdere acties, in de iPhone app enkel routeplanner, wagenstatusrapport en servicepartner.
 

Alpha

Donateur
En alweer een update voor de Connect app op iOS. Versie 3.4.1. Lost het probleem van voertuig details nog niet op. Als ik daar op klik crashed de app nog steeds.
 

SileX

Senior Member
Gebruiken jullie ook de Skoda OneApp ?

Is volgens mij vanuit Engeland, maar werkt gewoon met je Kodiaq - werkt tevens via Infotainment scherm.
 

Rallye

Forumguru
Ik ben benieuwd. Alleen de kilometerstand zien is wel wat weinig functionaliteit. Bij mij crasht de app overigens niet.

Wel gek dat de app niet in de lijst met bij te werken apps komt. Pas als ik hem opzoek zegt hij "werk bij".

@SileX De Skoda OneApp is/was gewoon van Skoda zelf (Tsjechië). Hij wordt niet meer ondersteund en is/zou moeten zijn vervangen door de Skoda Connect App. Zie dit bericht:

Zoals in de email van Skoda,

Hierbij willen wij jou informeren dat de ŠKODA One-app geïntegreerd wordt in de nieuwe versie van de ŠKODA Connect-app. De ŠKODA One-app kan gebruikt worden als er een SmartLink-verbinding is tussen jouw smartphone en je auto. Door deze samenvoeging zal de ŠKODA One-app na 06-05-2020 niet meer beschikbaar zijn. Je kunt de nieuwe ŠKODA Connect-app vanaf 6 mei as. downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS), zodat je de SmartLink-diensten in jouw auto kunt blijven gebruiken. Jouw gegevens (zoals je rijgegevens) worden gemigreerd naar de nieuwe ŠKODA Connect-app en blijven dus beschikbaar, mits je met hetzelfde gebruikersaccount inlogt op de nieuwe app.
 

SileX

Senior Member
Ah, duidelijk - De OneApp heeft toch wel geinige toevoegingen met widgets en kosten per rit etc.. Heb ik nog niet gezien in de nieuwe Connect app.
 

jesse_s93

Donateur
Zag net een filmpje op Youtube voorbij komen. Blijkbaar moet de SkodaConnect app wel verschijnen in CarPlay en Mirrorlink, @Rallye. Te zien vanaf 0:10.


Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen?
 

Spector

Forumguru
Misschien op de achtergrond laten draaien? Ik ga vanavond ook nog maar eens kijken of ik kan verbinden, dat is tot nu toe nog niet gelukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
Zojuist de auto uit Skoda Connect verwijderd en opnieuw toegevoegd. De stappen doorlopen zoals in het filmpje. Waar hierboven het scherm komt: "Your vehicle is equipped with Smartlink technology" komt bij mij het bericht: "Jouw voertuig is uitgerust met Skoda Connect technologie". Vandaar dat Skoda Connect niet zichtbaar wordt in Carplay.

De Scala, Kamiq, Superb (iV) en nieuwe Octavia zijn uitgerust met het MIB3 infotainment systeem die always connected zijn. Als je dan het Remote Access abonnement hebt, zijn al deze diensten overal beschikbaar, zonder je telefoon te hoevelen koppelen via USB of WiFi. Ik heb geen Remote Access abonnement (ook geen mogelijkheid om deze aan te schaffen) en had dus graag van de Smartlink technologie gebruik willen maken. Dat gaat hem helaas niet worden, ben ik bang.
 

Rallye

Forumguru
Net even geprobeerd. De Connect App staat nu wel in het scherm. Ik kan kiezen tussen een aantal weergaven. Kilometerstand wordt bijgewerkt. Gereden route niet. Service en onderhoud ook niet - die deden het bij de OneApp wel. Het “bijgewerkt-zonnetje” wordt ook niet bijgewerkt.

90B94F60-5704-41F2-A233-870AEB3BC162.jpeg 0EAD6ADF-BDC7-4CEC-82A4-FB8C9B14DD70.jpeg 8F4F3763-D5D5-4338-9AEA-65FDBC91C0DF.jpeg 5EB831FE-D520-4808-9383-4F3374AEBF36.jpeg 3BDEF87A-D4FF-495D-BADD-B13F2457B160.jpeg D4E2ACF1-D523-4E4B-8581-E4F97F9A01C4.jpeg E4F116FF-6CB4-4570-A920-AA0241C73D98.jpeg
 

Spector

Forumguru
d10d64ad0a198c3ba714c03dcbc686aa.jpg


Ik heb ook eerst de auto moeten verwijderen uit de app en daarna de stappen doorlopen en de auto opnieu aangemeld. Lijkt nu te werken, maar nog geen rit gemaakt.
 

Alpha

Donateur
Tip aan de MIBIII rijders onder ons. Verwijder de auto maar niet uit de app want dan kun je het hele feest met twee sleutels weer doorlopen !

... om vervolgens tot de conclusie te komen dat de app niet bruikbaar is via Carplay.
 

Rallye

Forumguru
Hij zou zelfs via wireless Carplay moeten werken. Gek dat hij het bij jou dan niet doet. Welke set up heb jij? Amundsen of Columbus? Connect met wifi en simkaart?
 

Spector

Forumguru
Het is wel een grappig gezicht met al die metertjes in het scherm. Heb wel vandaag met de app open op het scherm van de telefoon gereden. Vanavond eens kijken of het ook werkt als de app op de achtergrond draait en bijvoorbeeld Flitsmeister op het scherm.
 

Alpha

Donateur
Hij zou zelfs via wireless Carplay moeten werken. Gek dat hij het bij jou dan niet doet. Welke set up heb jij? Amundsen of Columbus? Connect met wifi en simkaart?

Dat zou je zeggen. Maar de Kamiq en Scala hebben geen Wireless Carplay geactiveerd. Pon heeft die optie niet gepakt. Ik heb overigens een Amundsen met eSIM.
 

Rallye

Forumguru
Dan zou de app gewoon, met als bij mij, via CarPlay moeten werken. Heb je ook versie 3.4.1 van de Skoda Connect app?
 

Alpha

Donateur
@Rallye yep zelfde versie. Ook verwijderd van de telefoon en auto ontkoppeld: App niet zichtbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
Ik heb zojuist even de proef op de som genomen. Auto uit de Skoda Connect app verwijderd en volledig afgesloten. Vervolgens heb ik het chassisnummer van een Rapid uit 2017 ingevoerd. Die beschikt over zowel Smartlink+ als Skoda Connect. Dan krijg ik onderstaande melding:
IMG_1115.PNG
Vervolgens auto weer verwijderd, app afgesloten en vervolgens mijn eigen auto toegevoegd. Dan krijg ik onderstaande melding:
IMG_1116.PNG
Op basis van het chassisnummer ziet de app wel dat ik Skoda Connect diensten heb, maar geen Smartlink+, die ik toch wel degelijk heb. Als de app deze Smartlink+ functie niet herkend, zal deze ook niet CarPlay inschakelen in de app, heb ik het vermoeden.

Totdat ze hier iets aan doen, vermoed ik dat iedereen met een MIB3 systeem hier niet gebruik van zal kunnen maken. Moeten we denk ik nog maar (even?) wachten, @Alpha.
 
Bovenaan Onderaan