Skoda apps: iets met bomen en bos

Rallye

Forumguru
Een aantal schermen komt me wel bekend voor - die kaart dan weer niet. Ook via CarPlay. Mijn ervaring met Mirrorlink/Android Auto is gebaseerd op een korte test met de zakelijke Nokia van mevrouw Rallye. Mij staat bij dat ik speciaal daarvoor de Android Auto-apk moest installeren - wat jou verhaal over Mirrorlink weerspreekt.
 

jesse_s93

Donateur
Uh, welk gedeelte wordt dan precies tegen gesproken? :arghh:

Android Auto en Mirrorlink zijn losstaande services. Android Auto is (met een apk) op bijna iedere android telefoon te installeren (in Android 10 zit het ingebakken) en Mirrorlink dient door de fabrikant in de software van de telefoon toegevoegd te worden. Zie ook: http://mirrorlink.com/phones

Zoals je daar ziet zijn dat er niet zo veel. Ik heb het getest op een Nokia met Android. Deze heeft wel de beschikking over Android Auto, maar niet over Mirrorlink. Vandaar dat ik zeg dat ik het niet werkend heb gekregen.
 

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Misschien iets duidelijker: mijn ervaring (of liever herinnering) is dat ik juist Android Auto moest installeren om de OneApp op mijn vrouw haar Nokia werkend te krijgen.

Volgens http://master.skoda-auto.com/company/mobile-apps/oneapp/ werkt(e) de OneApp ook draadloos - Mirrorlink niet volgens mij. De reden dat jij de OneApp niet aan de gang krijgt moet dus ergens anders liggen dan bij Mirrorlink, zo zou mijn conclusie zijn.

Hier wat meer over hoe het er bij mij uitzag: https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-oneapp-via-smartlink-ios-versie.33510/

Edit: ik zie daar en bijvoorbeeld op Briskoda wel weer een verwijzing naar Mirrorlink.
 

Spector

Forumguru
Apart, vaak blijft de oneapp bij mij hangen in het brandstofscherm, hier moet je een tarief invullen voor de verbruikscalculatie. Wanneer ik na een rit in de app op de telefoon kijk heb ik vervolgens wel de ritgegevens. Ik heb die tellertjes e.d. nooit gehad. Straks nog maar eens kijken.

edit: Apple + Carplay
 

jesse_s93

Donateur
@Rallye ah oke. Als ik zo de video zag, leek het alsof je Mirrorlink moet opstarten en dan de OneApp moet selecteren. Aangezien Nokia geen Mirrorlink heeft, heb ik dit geprobeerd met Android Auto. Als ik daar vervolgens in het menu met alle apps kijk, kom ik geen Skoda Connect tegen. Vandaar dat ik zei dat het bij mij niet werkt.

Als ik het dus goed begrijp kreeg jij het wel aan de praat op de android telefoon. Zag je dan ook al die meters op je infotainment?
 

Rallye

Forumguru
Het is al een poos geleden. Twee opmerkingen:
- ik heb het niet over Skoda Connect maar over de OneApp;
- daarbij werkt het zo dat je de OneApp op je radio ziet via het Smartlink-menu - volgens mij dus niet de OneApp in Android Auto (maar het is al een jaar of twee geleden dus ben ik niet helemaal zeker hoe dat bij Android ging).

Edit 1: heb maar eens navraag gedaan via https://www.skoda-auto.com/other/mobile-apps-help-desk.

"Your question:
On april 29th 2020 I received an e-mail stating the OneApp would be replaced by a new version of the Skoda Connect App, to be downloaded from may 6th, 2020.

I tried to download the Connect App on my iPhone, but there's no new version, just a version that is 2 months old. If I try to enter the VIN of my car (built juli 29th 2015, equipped with a MIB 2 Amundsen, Smartlink activated) it states my car isn't suited for the Connect App."

Edit 2:
Wel vlot antwoord:
"We really appreciate of your message, unfortunately we have to let you know, about current situation, that only Google Play released new version 3.3.0 of Škoda Connect app couple days ago.


We really don´t know yet more specific details, when Apple company do the same release.


Thank you for your patience."

Beetje jammer dit.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
In tegenstelling tot Google, controleert Apple alle apps voor verschijnen in de store. Dat kan dan iets langer duren.

Overigens krijg ik als ik mijn VIN invul op de site van Skoda Connect de melding “Dit voertuig ondersteunt Skoda Connect-diensten niet”. Ik kan mijn auto dus niet aanmelden - de (huidige) app start daarom ook niet door. Daar heb ik in de mail (zie hierboven) niets over gelezen.
 
Guys - dat Skoda connect, blijft een eerste melding op het scherm geven, na starten motor. Ik moet OK drukken wil dit weg gaan.. Iemand een idee dat ie dat niet blijft geven ?

Had je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde en geen idee hoe ik het weg krijg.
Iedere keer weer die welkomstmelding, die je echt moet wegklikken, wordt wel vervelend.
 

jesse_s93

Donateur
@SonnyBBQ , maak je gebruik van CarPlay of Android Auto? Zo ja, dan is er (voor nu) niet veel aan te doen. Als je telefoon met bluetooth is verbonden, krijg je de melding niet. Maar als CarPlay verbind, verbreekt hij de connectie via Bluetooth. Dan krijg je de melding op het infotainment.

Als je dus enkel je telefoon via bluetooth met de auto zou verbinden, zou je de melding niet moeten krijgen.
 
@jesse_s93 de laatste tijd geen Android Auto/Carplay meer gebruikt. Dus jammer genoeg lijkt het probleem ook te bestaan bij enkel Bluetooth. :(

Eerst dacht ik dat de melding kwam doordat we met 2 verschillende profielen in de auto rijden en dit dan bij wisseling van profiel gebeurde... maar het gebeurt dus echt iedere keer. Zelfs als ik verschillende malen achtereen met de auto rijdt.
 

SileX

Senior Member
Had je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde en geen idee hoe ik het weg krijg.
Iedere keer weer die welkomstmelding, die je echt moet wegklikken, wordt wel vervelend.
Nee helaas, nooit een oplossing gevonden. Ik heb ook dat niet meer in gebruik - uitgelogd. Ik vond dat wegklikken zeer irritant, en de software biedt mij verder niets aan.
 

jesse_s93

Donateur
@SonnyBBQ , hmm oke. Bij de Scala werkt het wel op deze manier. Ik gebruik wel altijd CarPlay, waardoor ik bij het opstarten alsnog die melding krijg jammer genoeg.

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar wellicht dat een software update van je systeem een oplossing kan bieden?
 

Rallye

Forumguru
Voor de iPhone! Ik moest eerst de app oproepen in de store voor ik hem kon updaten.

Hij accepteert nu mijn VIN. Vanmiddag maar eens testen.
 

jesse_s93

Donateur
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Bij mij verschijnt de Skoda Connect niet op het CarPlay scherm. Bij jullie wel?
 
Bovenaan Onderaan