Skoda apps: iets met bomen en bos

Alpha

Donateur
@jesse_s93 heel interessant ! Dank voor je uitgebreide tests! Ja inderdaad even wachten of wij dit ook gaan krijgen. Sowieso moet de Kamiq nog een flinke MIB3 software update krijgen. O.a. de weer app op de Amundsen is nog niet beschikbaar.
 

jesse_s93

Donateur
Ik dacht, ik stuur eens een mail naar Skoda Connect (CZ). Mijn ervaring met de NL'se support is dat je vaak geen antwoord op je vraag krijgt, vandaar het iets dichter bij de bron gezocht :)

Dear Mr. ,

We are sorry about this situation.

Features of SmartLink+ in new ŠKODA Connect app are not available in Scala.

Your car is capable of using mirroring functions, such as Apple CarPay, Android Auto or MirrorLink, but cannot establish data flow with drive data.

In case of any questions, please get in touch with your local support via https://www.skoda.nl/contact.

Thank you.

Best regards,

Petra Zuzaňáková

Informační linka ŠKODA AUTO

800 600 000

infoline@skoda-auto.cz

Duidelijk. Dit werkt dus niet in de Scala/Kamiq. Of dit gerelateerd is aan de MIB3 staat hier niet bij, maar dat zou me niks verbazen.
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Toch wel een beetje jammer dit, je betaald toch een X bedrag voor de Skoda Connect diensten en je kan er vervolgens niet in de volledigheid gebruik van maken. Geldt overigens ook voor de Octavia waarvoor ook niet alle functies in de app beschikbaar voor zijn.

Ik ben toch ook nog niet helemaal tevreden. De app blijft moeite hebben om verbinding te maken tussen de CarPlay app en de Apple app, daarom heb ik ook nog niet kunnen testen of de app op de achtergrond ook werkt. Misschien dat een volgende update dit probleem verhelpt.
 

jesse_s93

Donateur
@Spector, bij de Scala betaal ik nu niets voor Skoda Connect. Ik heb enkel de proactieve services, niet remote access of infotainment online. Infotainment online is enkel voor de Amundsen, remote access zou voor alle systemen (Swing/Bolero/Amundsen) in de Scala/Kamiq beschikbaar moeten zijn. Je kunt alleen met geen mogelijkheid Remote Access aanschaffen, dus dat is wel jammer.

Ik had nog even gevraagd waarom het niet werkt in de Scala en of dit specifiek voor dit model is. Binnen 3 kwartier een duidelijk antwoord terug:

Dear Mr. ,

At this moment it is a manner of all MIB3 (Scala, Kamiq, Octavia IV and Superb iV).

We are sorry to hear about your negative experience with our local customer care, can you tell us about it?

We will be happy to check and make sure your next experience will be better.

Thank you.

Best regards,

Petra Zuzaňáková

Informační linka ŠKODA AUTO

800 600 000

infoline@skoda-auto.cz

Ik zou willen dat de Nederlandse Customer Care zulke duidelijke en snelle antwoorden gaf :)
 

Michel

Forumguru
Bij mij start de Skodaconnect nu iedere keer met de vraag om de VIN code in te voeren. Dat doe ik dan, maar vervolgens zegt hij dat deze auto al volledig is ingevuld en in "Garage" is terug te vinden. Niet dus. Hoe kan je hem dan opnieuw invoeren of alsnog zichtbaar krijgen?

Skoda maakt er wel een zooitje van met al die losse apps. Qua stabiliteit is het zo-zo, maar voordat je het aan de gang hebt - als dat al lukt - ben je wel even een kwartiertje verder. Bij de Pon app "Mijn Skoda" gebeurt het meerdere malen dat ik er uitgegooid word en weer opnieuw moet aanloggen en wederom die - in mijn ogen overbodige - pincode moet invoeren.
 

Spector

Forumguru
De connect app had gisteren een update in de Apple appstore, maar daar is de app niet direct beter van geworden. Ik moet elke keer opnieuw inloggen bij het openen van de app en na invoeren wachtwoord blijft de app hierin hangen. Geen rit registratie meer dus. Ik wacht het maar weer af.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Met de droefenis van de apps ben ik het eens.
Eigenlijk onderschept dat ook het vertrouwen in directe zin van de besturingssoftware in de VAG-auto's.
Als ze de app niet normaal werkend kunnen maken, hoe zit het dan met de auto's.

grtss
 

Spector

Forumguru
Tja, de firmware van mijn Columbus systeem is ook niet up to date ( eerst volgende beurt regelen ) misschien dat dit de communicatie met de app ook niet bevorderd. De werking van de Skoda apps zijn dan in combinatie inderdaad wat teleurstellend.
 

wakkie

Senior Member
Waardeloze app. Moet eerst verbinden met kabeltje wil je gegevens binnen krijgen. Waarom niet draadloos.

Heb mijn iPhone op 10.6 bedraad aangesloten echter zie alleen gegevens van 3.6. Die van 10.6 zijn nergens te bekennen. Ga de app “deleten”. Dit slaat nergens op. Nogmaals
w a a r d e l o o s.
 

Spector

Forumguru
Ergens is er toch wel iets gebeurd, de auto had vorige week zelf een berichtje naar de dealer gestuurd dat ze toe is aan een servicebeurt. Daarop heeft de dealer contact opgenomen om een afspraak in te plannen. Was voor hun ook 1 van de eerste keren dat een auto zelf om een servicebeurt ging vragen :D
 

EdK

Forumguru
de auto had vorige week zelf een berichtje naar de dealer gestuurd dat ze toe is aan een servicebeurt. Daarop heeft de dealer contact opgenomen om een afspraak in te plannen
Prachtig dat dit technisch mogelijk is, alleen in mijn ogen vind ik dat er één ding in de software is weggelaten.
Persoonlijk zou ik het zeer op prijs stellen dat als de wagen dit bericht wil sturen dat hij hier mij op het scherm eerst om toestemming vraagt !!
Zeg ik JA dan kan hij het versturen, zeg ik NEE dan is het ook NEE
 

Alpha

Donateur
Ik kan dat instellen. Welke info hij wel en niet verstuurd. Daarnaast is er ook een incognito modus voor als je met de auto op plekken komt waar vrouwlief niet achter mag komen. Bijvoorbeeld als je bij de bloemenshop voor haar een bloemetje wil halen. Zonder dat zij ziet in de Skoda App dat je daar staat.
 

Vinny

Forumguru
Sinds maandag werkt de Connect APP niet meer bij mij.
Hij blijft vastlopen op "voertuig activeren" nog mensen met dezelfde problemen?
 

Spector

Forumguru
Ik heb het alweer opgegeven, zowel de connect als de Skoda app van PON werken niet meer naar behoren op het moment. Afgelopen week de firmware van de Columbus laten updaten door de dealer tijdens een servicebeurt en nu werkt daar ook de Skoda Connect functie niet meer, niet als ik online ben via de wi-fi en niet als ik online ben via m'n telefoon.
 

064harry

Donateur
Ik weet niet waarom maar ik heb geregeld dat de berichtgeving uitstaat in de 'Mijn SKODA" App
Effe alles weer aanzetten en het is weer flex.
IMG_3578.png
 

hendrik38

Forumguru
Ik werd laatst gebeld door de dealer dat er een storing was in de auto en of ik wilde kijken wat er aan de hand was. Hij stond bij de schadehersteller met de bumper eraf. Vind het erg netjes. App werkt bij mij prima.
 

EdK

Forumguru
Vind het erg netjes.
Goh meneer hendrik we zien dat U de laatste tijd wel erg veel op de wallen in A'dam bent !!
Gaat het wel goed met uw huwelijk ???

Mij benieuwen of je het dan ook netjes en makkelijk vind !! :pieker:
Dat het kwa techniek kan is mooi , maar als ze dit zien wat zien ze dan nog meer ?
Nee , zou bij mij meteen uitgeschakeld moeten worden, dat soort meldingen kunnen ze ook geven op de maxidot !:pieker:
 

064harry

Donateur
Tsja ... da’s een hele andere discussie.
Als je een mobiel op zak hebt weet men toch al wel waar je uithangt. Ik heb er geen problemen mee.
In geval van pech en/of ongeval is het maar wat handig.
 
Bovenaan Onderaan