Skoda apps: iets met bomen en bos

rogierl

Senior Member
Aanstaande maandag mag ik mijn nieuwe Karoq ophalen. Zin in! Nu was ik een beetje aan het rondneuzen m.b.t. de beschikbare apps (voor iOS). En wat schetst mijn verbazing: het zijn er maar liefst 7!! Nu vroeg ik me af: wat is nu precies het verschil per app? Welke moet ik hebben? Welke niet? Ik mis een beetje overzicht zeg maar... ook lijkt het erop dat niet elke app dezelfde login gegevens gebruikt.

Concreet is mijn vraag: wat te doen qua app-integratie met mijn nieuwe auto?


skoda-apps.png
 

CDK

Forumguru
1) leuke app waarbinnen je zelf met widgets kan werken die via CarPlay op je multimedia scherm staan. Turbo boost, pk’s en Nm’s kan je zien.

2) is voor de bijrijder om het mediasysteem te bedienen.

3) deze app is gewoon een nieuws app die bij mijn weten niet aan de auto gekoppeld is. Naar mijn mening ook niet interessant.

4) de officiële Skoda Auto app voor jouw auto. Diverse interessante zaken zijn zichtbaar, zoals accuspanning, eventuele storingen etc.

5) dit is de connect app, ook hier zijn diverse zaken zichtbaar zoals actieradius, of je voertuig afgesloten is en of de ramen gesloten zijn. Je kan de auto laten claxonneren op afstand etc.

6)kan je skippen, die is voor de Citigo en niet voor de Karoq.

7) dit is de app van de Nederlandse importeur Pon, hiervoor wordt in Leusden na het transport naar NL een kastje ingebouwd met een data sim. Het is deels vergelijkbaar met app nr 5 van jouw overzicht.
 
Laatst bewerkt:

rogierl

Senior Member
Hey Corne, dank voor je bericht!! Klopt het dat ze niet allemaal hetzelfde account gebruiken?
 

Rallye

Forumguru
N.B. Nummer 4 is niet van Skoda NL, maar van Skoda Auto a.s. Wel officieel, maar niet Nederlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
2) is voor de bijrijder om het mediasysteem te bedienen.
Wat zou dáár nou toch het diepere nut van zijn? :pieker:
Die bijrijder zit er toch dicht genoeg bij om het systeem direct te bedienen?
Of kan de partner daarmee van thuis uit bepalen naar welke muziek er onderweg wordt geluisterd? :)
 
De media command app is dan ook niet zozeer voor de bijrijder rechts van de bestuurder maar voor diegene die op de achterbank zitten bijvoorbeeld. Echter heb ik liever zelf controle over het systeem dan dat één van mijn kinderen de radio etc gaat bedienen. :D
 

Captain Hook

Forumguru
Of kan de partner daarmee van thuis uit bepalen naar welke muziek er onderweg wordt geluisterd? :)
Nee, nog erger/beter: :jaja:

Daarmee kun je vanaf huis de ComingHome functie activeren! Dan wil je Skoda alleen nog maar de meest directe route naar huis afleggen. Weigert de bestuurder dat, dan wordt eerst de voice-activated "Nu! Naar huis!" "Keer om, kom thuis!" waarschuwing afgespeeld, en als straf Driving home for Christmas er achter aan.
Desnoods treedt de startonderbreker in werking en legt de auto stil. :maakmegek:

BTW: het mot niet gekker worden met al die app-bs. Hebben we eigenlijk nog wel aandacht voor het autorijden zelf en het verkeer om ons heen?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
De media command app is dan ook niet zozeer voor de bijrijder rechts van de bestuurder maar voor diegene die op de achterbank zitten bijvoorbeeld. Echter heb ik liever zelf controle over het systeem dan dat één van mijn kinderen de radio etc gaat bedienen. :D

De Skoda Superb is ooit geïntroduceerd als chauffeurslimo voor Tsjechische hoogwaardigheidsbekleders. Die zitten op de achterbank.
 

Cordoba

Forumguru
Nee, nog erger/beter: :jaja:

Daarmee kun je vanaf huis de ComingHome functie activeren! Dan wil je Skoda alleen nog maar de meest directe route naar huis afleggen. Weigert de bestuurder dat, dan wordt eerst de voice-activated "Nu! Naar huis!" "Keer om, kom thuis!" waarschuwing afgespeeld, en als straf Driving home for Christmas er achter aan.
Desnoods treedt de startonderbreker in werking en legt de auto stil. :maakmegek:

BTW: het mot niet gekker worden met al die app-bs. Hebben we eigenlijk nog wel aandacht voor het autorijden zelf en het verkeer om ons heen?

Krijg je van die mooie voorvallen:
wegenwacht: hoe komt het dat u bent onderweg bent stil gevallen zonder brandstof?
bestuurder: mijn partner heeft de ComingHome functie geactiveerd, waardoor ik niet meer langs het tankstation met die leuke cassiére kon om te tanken. :D
 

064harry

Donateur
Het mooie van mijn Skoda (no7) is dat Parkmobile is geïntegreerd. Lekker betalen met je mobiel. Zonder zo'n automaat te hoeven zoeken en betalen voor de tijd die je gebruikt. En niet voor de tijd die je denkt nodig te hebben.
Bij mijn versie (Clever Edition) gratis 3 jaar abo.

Skoda Connect heb ik op vakantie gebruikt. maar ik vond het niet echt super.
Als ik wil weten waar ik het goedkoopst kan tanken dan vraag ik SIRI wel.
Het abonnement is een jaar gratis. Daarna: rete duur.
 

rogierl

Senior Member
5) dit is de connect app, ook hier zijn diverse zaken zichtbaar zoals actieradius, of je voertuig afgesloten is en of de ramen gesloten zijn. Je kan de auto laten claxonneren op afstand etc.
.

Als ik de connect app open, dan heb ik echt bijna geen mogelijkheden. Eigenlijk alleen maar een "tripplanner", maar ik zie nergens de actieradius, raam-info, etc. Ook kan ik niets op afstand doen; mis ik iets?
 

Cordoba

Forumguru
Het mooie van mijn Skoda (no7) is dat Parkmobile is geïntegreerd. Lekker betalen met je mobiel. Zonder zo'n automaat te hoeven zoeken en betalen voor de tijd die je gebruikt. En niet voor de tijd die je denkt nodig te hebben.

Zolang het goed werkt wel, maar als door een fout in de software (of een fout van jezelf), de parkeertijd niet beëindigt wordt blijf je betalen tot het einde der tijden. Het lijkt bizar, maar ik meen vorig jaar is er een hoop heisa geweest over een parkeerapp, waar door een fout de parkeertijd niet kon worden gestopt. Zelfs het feit dat op een bepaald moment de betaling voor parkeren in stad X werd gestart, terwijl de betaling voor parkeren in stad Y nog doorliep, was voor diverse verantwoordelijken (app beheerder, gemeente als inner van parkeergeld, beheerbedrijf/huurder parkeerlocatie) geen reden om onterecht betaald parkeergeld te retourneren, of het probleem snel op te lossen.
 
Bovenaan Onderaan