Skoda apps: iets met bomen en bos

SileX

Senior Member
Guys - dat Skoda connect, blijft een eerste melding op het scherm geven, na starten motor. Ik moet OK drukken wil dit weg gaan.. Iemand een idee dat ie dat niet blijft geven ?
 

lodevs

Lid
Mijn skoda app is blijkbaar alleen beschikbaar in nederland. Zelf ben ik van belgie en kan deze app niet installeren. Wel heb ik tal van andere apps zoals skoda connected.
 

De Stip

Forumguru
Het blijft tobben met die app. Mijn auto staat niet op slot, geeft hij aan. Lekker makkelijk als je in het buitenland zit -> not!
Gelukkig kon mijn collega de Karoq even controleren en er bleek niets aan de hand te zijn.
Ook het feit dat hij aangeeft dat mijn remblokken versleten zijn (bij 1000 km...) wekt niet al teveel vertrouwen helaas. Ze hebben nu bij Skoda een aantal gegevens gevraagd en gaan het voor me uitzoeken. Word vervolgt....
 

Rallye

Forumguru
Mijn skoda app is blijkbaar alleen beschikbaar in nederland. Zelf ben ik van belgie en kan deze app niet installeren. Wel heb ik tal van andere apps zoals skoda connected.

Zoals eerder uitgelegd hangt de MijnSkoda-app samen met een door de Nederlandse importeur ingebouwde module.
 

Spector

Forumguru
Het wordt weer wat makkelijker gemaakt:

Geachte klant,

1-1.gif


Hierbij willen wij jou informeren dat de ŠKODA One-app geïntegreerd wordt in de nieuwe versie van de ŠKODA Connect-app. De ŠKODA One-app kan gebruikt worden als er een SmartLink-verbinding is tussen jouw smartphone en je auto. Door deze samenvoeging zal de ŠKODA One-app na 06-05-2020 niet meer beschikbaar zijn. Je kunt de nieuwe ŠKODA Connect-app vanaf 6 mei as. downloaden uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS), zodat je de SmartLink-diensten in jouw auto kunt blijven gebruiken. Jouw gegevens (zoals je rijgegevens) worden gemigreerd naar de nieuwe ŠKODA Connect-app en blijven dus beschikbaar, mits je met hetzelfde gebruikersaccount inlogt op de nieuwe app.

Als je al gebruik maakt van de ŠKODA Connect-app, dan kun je na het downloaden van de nieuwe versie uit de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iOS) zowel de ŠKODA Connect-diensten als de SmartLink-functies die voorheen beschikbaar waren via de ŠKODA One-app, vanaf een centrale plek gebruiken.

Deze wijziging heeft geen gevolgen voor jouw rechten. Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens vind je hier.

We vertrouwen erop dat de nieuwe app je meer gemak en comfort biedt. De functies zijn nieuw ontworpen voor een verbeterde gebruikerservaring. Wij wensen je veel plezier met de nieuwe ŠKODA Connect-app.

Het ŠKODA Connect Team
 

De Stip

Forumguru
Ik heb nu de volgende apps; My Skoda, SkodaConnect en Mijn SKODA in gebruik. Het zou mooi zijn als diverse functionaliteiten mogelijk worden, zoals op afstand op slot doen, ramen openen en sluiten enz. Ik begreep dat er helaas een verschil zit in mogelijkheden tussen bijvoorbeeld de Kodiaq en de Karoq.
 

EdK

Forumguru
Wel heren veel succes voor straks !!
Word weer een vol topic als het als de vorige keer gaat ....:thinking::thinking::cheers:
 

Rallye

Forumguru
Ik ben benieuwd. Als het goed is, is vandaag de One app op een langere rit aan geweest. Ik zie echte geen rit van vandaag. Uploaden ging al meer dan een jaar niet.......
 

jesse_s93

Donateur
Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Die One app werkt bij mij nu niet. Hij geeft continue aan dat hij disconnected is terwijl Carplay gewoon werk. Uit de app maak ik op dat hij verbinding zou moeten maken via Smartlink en dat werkt wel.

De Connect app werkt wel dus ik ben benieuwd. Als ze daarin de functionaliteiten van de One app gaan toevoegen, zou dat mooi zijn. Wordt het bos iets minder groot :)
 

Rallye

Forumguru
@jesse_s93 Je zegt dat én CarPlay én Smartlink werken. Dat klopt, want Smartlink is de mogelijkheid tot CarPlay en Android Auto. In jouw geval ís Smartlink dus CarPlay......
 

jesse_s93

Donateur
@Rallye, dat snap ik. Bovenstaand geef ik aan dat ondanks dat Smartlink+ naar behoren werkt (CarPlay werkt), de OneApp echter niet werkt. De Skoda OneApp maakt gebruik van de Smartlink+ technologie om connectie te maken met de auto, maar hij maakt geen verbinding. Zie ook dit artikel: https://www.skoda-storyboard.com/en...pp-unique-connectivity-broad-range-functions/

"The app uses SmartLink+ technology to share and display selected functions and information from the car via the ŠKODA infotainment system or smartphone screen."

"The ŠKODA OneApp is available to download free of charge from the AppStore or Google Play and can be used in all ŠKODA vehicles built after June 2016 that are equipped with SmartLink and USB, or have SmartLink+ and connect to the smartphone via USB or WiFi."

De Scala voldoet aan de eisen, maar de OneApp werkt niet. Hopelijk als het straks in de Connect app geïntegreerd zit wel :) Aangezien de app binnenkort komt te vervallen ga ik er nu ook geen energie meer instoppen.
 

Spector

Forumguru
De one-app blijft bij mij altijd hangen in het scherm waar je de brandstofprijs in moet geven. Ondanks dat werd tot een maand of 2 geleden wel de ritgegevens vastgelegd. Dat werkt nu ook niet meer. Ik hoop dat in de nieuwe opzet deze gegevens bij koppeling via bv Carplay automatisch vastgelegd worden. Weet echter niet of dit gelet op de privacywet mogelijk is.
 

Rallye

Forumguru
Bij mij lijkt hij inderdaad niets vast te leggen (dat was tenminste gisteren zo).

Als je toestemming geeft is alles mogelijk......
Volgende wek verder!
 
Bovenaan Onderaan