Skoda apps: iets met bomen en bos

hendrik38

Forumguru
Mijn Skoda net ingesteld en werkt prima tot dusver. Morgen ophalen maar de dealer had alles zal netjes opgestuurd.
 

064harry

Donateur
@De Stip Ik wel proberen te helpen.

Je hebt het abonnement afgesloten?
Ik weet dat dat nogal raar klinkt. Maar ik moet het wel effe checken natuurlijk.

Bij mijn auto zit 3 jaar Mijn SKODA bij en 1 jaar SKODA Connect bij
 

De Stip

Forumguru
@De Stip Ik wel proberen te helpen.

Je hebt het abonnement afgesloten?
Ik weet dat dat nogal raar klinkt. Maar ik moet het wel effe checken natuurlijk.

Bij mijn auto zit 3 jaar Mijn SKODA bij en 1 jaar SKODA Connect bij

De dealer heeft dat kastje ingebouwd en moeten dan het een en ander aanmelden bij een bedrijf dat Minc heet geloof ik. En daar is blijkbaar iets misgegaan. De app slaat steeds vast en in het kader waar je je kenteken moet invoeren gaat het ook niet goed. Bij de laatste 2 letters past het niet eens in dat kader en ziet er dus al onbetrouwbaar uit.
 

Tol

Lid
Een ding is me even niet duidelijk. Ik had de app ook gekoppeld en kon wat info zien. Maar zit er een SIM kaart in de auto die verbinding maakt? Ik moest connecteren met een hotspot van mijn telefoon wat mij dus compleet nutteloos lijkt.

Als ik in de auto zit ga ik natuurlijk niet op mijn telefoon kijken. Wat wel handig is, is als de auto heb geparkeerd en mijzelf afvraag of ik de auto op slot heb gedaan bijvoorbeeld.

Kan iemand mij dit vertellen?
 
Laatst bewerkt:

rogierl

Senior Member
Volgens mij bouwt Skoda Nederland na ontvangst van de auto een pon-kastje in. Deze is speciaal gemaakt voor de skoda.nl app (dus de app met het witte icoontje, met de tekst "Mijn Skoda"). Het kastje heeft inderdaad een eigen data verbinding, maar deze staat volledig los van het infotainment systeem.

Tenminste... dat is mijn vermoeden. Kan iemand met verstand van zaken dit bevestigen?
 

De Stip

Forumguru
Geen idee waarom juist de remblokken aangegeven worden om te laten checken bij de garage. De auto heeft pas 551 km gereden :pieker:
 

Bijlagen

  • Schermfoto 2019-10-24 om 08.09.15.jpg
    Schermfoto 2019-10-24 om 08.09.15.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 65

EdK

Forumguru
Gooi die app toch van je fheun af, je hebt er meer ellende van dan dat je er voordeel van hebt....:pieker::pardon:
 

CDK

Forumguru
Volgens mij ben ik de enige persoon bij wie het wél werkt zoals het hoort. Over deze app is echt al heel veel gezegd en geschreven, vooral over het niet of slecht functioneren....
 

rogierl

Senior Member
Volgens mij ben ik de enige persoon bij wie het wél werkt zoals het hoort. Over deze app is echt al heel veel gezegd en geschreven, vooral over het niet of slecht functioneren....
De NL app bedoel je? Werkt hier ook prima. Sterker nog; dit is naar mijn mening de meest waardevolle app van Skoda.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Vandaag werd ik gebeld door de dealer. Er zou bij hen een melding zijn binnengekomen vanuit mijn auto. Problemen met de EPC? Zegt me niets en bij doorvragen wist die mevrouw er ook niet veel van..... Zelf heb ik geen melding ontvangen. Zowel in de auto niet als ook niet op de app.

Vreemd!
 

De Stip

Forumguru
Vanochtend zeiden ze bij de garage dat ik er zelf mee aan de slag moet via een klanten contact bij PON. Dit ivm de AVG (wet op de privacy). Ik heb ze verteld dat ik zelf helemaal nergens achteraan ga en dat zij de dealer zijn en het moeten oplossen. Ben benieuwd.....

Vorige week werd ik al out of the blue gebeld ivm een niet bestaande storing in mijn Karoq. Als dit soort ongein te vaak gebeurt, raak je natuurlijk wel het vertrouwen in zo'n app kwijt.

Betalen we eigenlijk voor die app? Is dat een cotract van 1 jaar, dat bij de aflevering zat?
 
Bovenaan Onderaan