Skoda apps: iets met bomen en bos

Rallye

Forumguru
Nummer 4 is de MySkoda-app. Een Columbus van oktober 2015 is een MIB2. In principe is die MIB2 geschikt voor samenwerking met apps. Ik heb een Amundsen en geen Columbus, dus zeker Weet ik het niet, maar volgens mij heeft de MySkoda-app voor een aantal functies verbinding met je Skoda nodig. Dat kan bedraad of mogelijks via wifi, afhankelijk van de mogelijkheden van je Columbus.

Ik begrijp niet helemaal wat de moeilijkheid is met het instellen van de app. Er lijkt niet een account nodig te zijn. Wat gebeurt er als je de telefoon (via wifi of bedraad) verbindt met je telefoon en de app aanzet?
 

TimT

Forumguru
Ik moest voor de apps die ik geïnstalleerd heb allemaal accounts aanmaken, waarna hij dan weer foutmeldingen gaf.. uiteindelijk gelukt maar ik krijg geen verbinding met de auto.

misschien nog even proberen wanneer ik er rustiger voor kan gaan zitten.
 

Rallye

Forumguru
Hoe heb je geprobeerd verbinding met de auto te maken dan? Omdat jij een vroege MIB2 hebt zou je wel eens bedraad verbinding moeten leggen.....
 

De Stip

Forumguru
Ik heb mijn kenteken reeds ontvangen en wil de app alvast in gebruik nemen. Maar bij het invoeren van het kenteken, zegt de app dat mijn Karoq geen connected voertuig is. Ook ziet het er best raar uit, want de eerste letter een streepje en de 3 cijfers plus het streepje passen wel, maar de 2 laatste letters staan buiten het kader. Zonder streepjes lukt niet, want dat gaat automatisch. Wat doe ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:

rogierl

Senior Member
Misschien heeft Pon nog geen verbinding gelegd tussen de achteraf ingebouwde module en jouw kenteken?
Zoiets zal het inderdaad zijn.
Wat ik overigens wel gek vind; blijkbaar heeft PON NL zelf gefixt dat de auto een dataverbinding heeft (voor de skoda.nl app). Waarom kan deze verbinding niet gewoon by-default worden gebruikt om de auto connected te krijgen?
 

Enkhuizen

Senior Member
Kun je met een van deze apps ook alvast je auto op temperatuur brengen? even de ruiten laten ontdooien oid? Of de stoelverwarming al even aan?
 

De Stip

Forumguru
En...??? Hebbie 'm nou??

Yep, vanochtend opgehaald en helemaal blij mee. Nu nog een beetje aan het uitzoeken hoe alles werkt. De Mijn Skoda app deed het niet. Ik kwam met registeren tot aan het invullen van de KM stand en daarvan zei de app dat die niet klopte.... Morgen nog maar eens proberen schijnt het.
 

De Stip

Forumguru
Nope, Mijn Skoda blijft haperen. Zojuist kreeg ik de melding dat mijn auto deel van een vloot zou zijn. Ik dacht alleen dat de Marine een vloot had? :D
 
Bovenaan Onderaan