Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

Belgianr26

Forumguru
Zou je eens willen kijken of je aan de binnenkant (rechterzijde) waar de brandstofslang in moet een klein klepje hebt dat je naar binnen kan duwen? Dat heeft te maken met het luchtreservoir.
 

blauwkeut

Forumguru
@barrie spoorenberg het filmpje is wel wat overbelicht, maar de LED knipperlichten zijn echt scherp aan/uit, niet 'fadend' zoals de gloeilampen. Achteruitrij geeft veel meer licht, is wel handig. Heb wel het idee dat zijn nummerplaatverlichting veel te fel is (niet de originele VW modules gebruikt).

@Belgianr26 Ik zal dat eens bekijken. Wat is de reden?
 

Belgianr26

Forumguru
Ik vroeg me dat af omdat ik da in mijn Polo heb en ik vind da wel handig. Ik was benieuwd of de octavia het ook heeft
 

blauwkeut

Forumguru
Ah, ok, het gaat over de expansieruimte van de tank... Nu ben ik mee... Ik zal er straks eens naar kijken...
 

blauwkeut

Forumguru
@barrie spoorenberg Ik had de LED-modules bij VAGshop.nl vandaan via eBay maar het lijkt erop dat ze die niet meer in het gamma hebben. Het is een VAG onderdeel, dus zelfs je dealer zou je eraan moeten kunnen helpen. Het onderdeelnummer dat ik heb is 3AF943021A. Of eBay natuurlijk :)

@Belgianr26 Er zit een 'gaatje' linksonder in de tankvuldop, maar dat is blijkbaar de regenwaterafvoer volgens de fabrieksdocumentatie.

IMG_1293_tn.jpg


De ontluchting zit 'achter' de carrosserie volgens de fabrieksdocumentatie (dit is de vulhals, bovenkant komt uit in de tankdop):

vent.png


(mocht ik dit niet mogen posten i.v.m. copyright, laat iets weten - maar ik ga maar even uit van citaatrecht :geek:)



PS. Vanavond had ie een nieuw vriendje... Moet de kleur zijn, die vind ik ook geweldig:maakmegek:

IMG_1291_tn.jpg
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
even voor alle duidelijkheid..


bij een benzine-auto zit er een koolfilter om de benzinedampen op te vangen zodat je bij tanken niet bedwelmd zou geraken.. indien je het genoemde klepje indrukt (geen flauw idee of dat op een O3 ook nog zit) kan je meer tanken, maar als je te veel tankt kan je koolfilter verzadigd geraken waardoor je tegen een vervangingskost van >500 euro aankijkt.. Dus, mja, duidelijk genoeg denk ik? ;)

de filter is ontworpen om dampen te verwerken.. geen vloeibare benzine, eens verzadigd: kapotski
 

blauwkeut

Forumguru
Bon, uiteindelijk ook niet echt tevreden van de 6000K lampen van Simoni dus heb ik maar @MORGANA gevolgd en er deze LED lampen van xenonlamp.nl ingezet.



Links de LED van xenonlamp.nl, rechts de 6000K van Simoni:



Ik ga nog wel kijken hoe ze zich in mist gedragen, maar langs de andere kant reed ik in de vorige wagen ook rond zonder mistvoor, dusja. Uiteindelijk zullen ze nog het meest als bochtverlichting gebruikt worden, en dan lijkt de lichtopbrengst me wel beter. Dit is enkel DRL + mist:



En als blijkt dat ze verblinden (waar ik nog over twijfel) dan kan ik de lens van de lamp zelf eventueel nog zwart maken...



Nog geen goeie foto's kunnen nemen frontaal in het duister maar dat probeer ik later nog wel eens. Kan ik meteen de startpost aanpassen...

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in een setje 4300K of 6000K H8 lampen van Simoni, contacteer me... ;)
 
Laatst bewerkt:

blauwkeut

Forumguru
Meh, één van de mislichten heeft de geest gegeven, twee dagen erin gezeten. Ik ga er maar van uit dat het een fabrieksfout/DOA is.

Die van jou leven nog @MORGANA ?

Mailtje gestuurd naar xenonlamp, maar die zijn nog met vakantie... Afwachten hoe ze het afhandelen...
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
normaal ga je wel ander exemplaar krijgen hoor!

en anders zeg je maar dat je wat "extra reclame" zult maken op het 15000-leden-tellende Skodaforum ;)

(maar ik verwacht dat ze niet moeilijk over zullen doen ;) )
 

MORGANA

Senior Member
Ja hoor @blauwkeut die van mij werken nog. En hoop nog heel lang natuurlijk.
Jammer dat je er nu al stukken aan hebt. Succes met de afhandeling ;)
 

blokart

Senior Member
Inbouwproblemen: om de knipperlichten in de voorlampen te vervangen moet de wielkasten eruit

Heb een handleiding gevonden op een duits forum waar er niets dient te worden gedemonteerd, heb al geprobeerd maar moet zeer veel geduld hebben en kleine handen, maar door te zitten knoeien heb ik een ander idee gekregen
maar moet volgende week nog een hulpstuk kopen alsook de afdekkapjes.
Laat volgende week meer weten
 

blauwkeut

Forumguru
We waren het gisteren ook op de meeting aan het bespreken. Een idee was dat het misschien ook lukt als je enkel het wiel en wielkast verwijdert. En dan zo langs daar naar de koplamp reikt. Het zal nog steeds een huzarenstukje worden, daar niet van...

Heb je een linkje van die handleiding? Niet op skodacommunity.de, of wel?

PS. Startposts aangepast met wat extra foto's :)
 
Bovenaan Onderaan