Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

blauwkeut

Forumguru
Nog eens een topickickje na een hele tijd - razend drukke periode op het werk en thuis dus zit de laatste tijd amper op internet - want ik vermoed dat dit jullie mogelijks wel interesseert :D

Ik ben er toch maar voor gegaan om dit te doen. Had de lampjes al een hele tijd liggen en met het wisselen van de banden vorig weekend op onze andere auto was ik toch bezig en dacht ik ze maar eens te monteren...


Ik heb niet de volledige voorbumper verwijderd zoals het officiëel zou moeten wanneer je een knipperlichtje moet vervangen, maar ben via de wielkast gegaan - wat 'relatief eenvoudig' was. Maar toch gekkenwerk eigenlijk - al zeg ik het zelf :shutup:...




En dit is het eindresultaat:


Voor de liefhebbers heb ik het wat gedocumenteerd in een how-to in de kennisbank...
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
ziet er top uit @blauwkeut, mag ik vragenhoeveel je kwijt was voor deze 2 lampjes?
ik heb voor m'n S2 CREE leds met PH24WY fitting in USA besteld voor 45,- set, nu hopen dat ze storingsvrij zijn :sterretjes:
 

Joske

Forumguru
Top-projectje alweer Dennis! :thumbsup:

maarreuh.. wielkast er uit om een lampje te vervangen? Dat worden hier al bijna Renault-toestanden! :D


maar goed gedaan hoor ;)
 

blauwkeut

Forumguru
Inderdaad @Blackokkie2 - dit is niet om snel even te doen als je bv nog nooit een band hebt verwisseld.


Thanks @Joske :) Ik blijf erbij, degene die deze manier van plaatsen bedacht heeft, en de andere die dit een goed idee vond en dan ook nog goedgekeurd heeft, zaten toch te slapen... (of net niet - extra inkomsten voor Skoda voor het vervangen van knipperlichtjes)
 

micky

Forumguru
klopt, net as de dagrij verlichting van de Audi A4 (2009 niet xenon) die hele streep (4 lampjes dacht ik) wilde ik in LED, helaas pindakaas...
 

CDK

Forumguru
@Belgianr26, weet niet of je mij bedoelde? ;)
Ik had in zoverre "storing" dat het met VCDS omgecodeerd moest worden naar "af fabriek led" daarna was het storingsvrij :jaja:
 

micky

Forumguru
Bij mij na omcoderen dus niet, maar ik duik er zeer binnen kort weer in, mijn Ross-Tech kabel (besteld in de US) kan elk moment aankomen:rockon::yeah:
 

Belgianr26

Forumguru
@blauwkeut heb je toevallig een foto van de led voetverlichting s avonds? en op hoeveel procent staat deze?
Ik ben aan het overwegen deze ook te plaatsen maar ik heb een beetje schrik dat het te "koud/kil" wordt?

Thanks alvast!
 

micky

Forumguru
Olala!

Achtereen is het @micky rosstechwiki? :D

Welke versie heb je besteld en hoeveel betaald?

Gewoon de Hex+Can prijs 349 dollar en een beetje verzendkosten, ik weet er wel wat van, vanuit het verleden, ben zelf dit populaire draadje gestart op het Audiforum, toen wist er er nog wel heel weinig vanaf :)

http://www.audiforum.nl/forum/techniek/vag-com/41176-vagcom-upgrades-a4-b8-a5-q5.html

Edit: dit is de kabel die ik heb: http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
 

andrehj

Forumguru
Vergeet niet de douanekosten! Mijn pakketje van Ross-Tech werd er een paar jaar geleden tussenuit gevist, waarna ik een flink bedrag (ik meen een euro of 80) aan invoerrechten/BTW mocht aftikken :nailbiting:. Toen was bijna mijn hele winst van de VS-bestelling weg.
 

blauwkeut

Forumguru
@Belgianr26 Sorry, er nog niet toe gekomen om een foto te nemen, zal kijken of het vanavond lukt. Standaard staan ze op 10%, da's ruim voldoende licht. Ik heb qua lichtkleur het op 4000K gehouden - duidelijk LED verlichting maar ook niet te blauw. Installeren valt op zich wel mee, het is het armatuur eruit wippen en lampje vervangen door LED. Vanvoor zit er wel een metalen 'omhulsel' om het lichtarmatuur, maar da's met wat voorzichtig buigen ook er vanaf te halen. Ik raad wel die side-lights aan van Hypercolor (of iets gelijkaardig van bouw) aangezien die het licht de juiste richting uit sturen.
 
Bovenaan Onderaan