Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

blauwkeut

Forumguru
Mhm, zoals het beschreven staat in die PDF zal het nog steeds lastig worden, er is daar amper plaats om je hand tussen te krijgen... Maar ben benieuwd wat je bedacht hebt ;)
 

MORGANA

Senior Member
Edit 6/09/2014: Op de nazomer meeting door @Antera een waslijstje aan VCDS aanpassingen laten uitvoeren...
- Knipperlichten bij noodstop
- DRL op de achterlichten, zonder kentekenverlichting
- LED kentekenverlichting aangemeld
- Beide mistlampen achter geactiveerd
- Snelheidsdrempen van de bochtverlichting verhoogd naar 42km/h
- Komfort knipperlicht naar 4x
- Ramen blijven bedienen na contact uit en deur open
- Nawissen (teardrop wipe) achterruit activeren
- Bijtankhoeveelheid weergeven op de Maxidot
- Ventilatorstand in auto-stand tonen
- Stoelverwarming stand 10 minuten onthouden na contact uit
- De elektrische achterklep kunnen sluiten met de knop op middenconsole en afstandsbediening
- Irritante piepje van de achterklep uitgeschakeld
- Sleuteldetectie in de koffer zodat de koffer niet meer sluit indien de sleutel in de koffer ligt
- DRL Audi-style dimmen bij knipperlicht
- AM band verbergen op de Columbus

Regensluiten lukte niet meer, blijkbaar is er weer een softwarewijziging doorgevoerd in wagens ná juni 2015 (MY2015?) waardoor de aanpassing niet meer werkte...

En bevallen de VCDS aanpassingen ?
Wil ook nog altijd een afspraak bij @Antera maken, maar komt er steeds maar niet van...:cry::(:angry:
Zo ook het aanpassen van de CHLH naar de mistlampen. Heb jij dit ook laten doen ?
 

blauwkeut

Forumguru
Ja hoor, ben tevreden met de aanpassingen. Vooral de handige aanpassingen zijn prettig (kofferklep, onthouden zetelverwarming, sleuteldetectie, e.d.)... En de cosmetische aanpassingen zijn gewoon leuk voor de heb...

DRL heb ik op mijn Xenons laten staan. Wou ze op allebei hebben maar het was of/of... Dus dan maar laten staan zoals het was.

Ahja, die mistlamp die niet meer werkte, da's opgelost trouwens. Stekker zat niet goed vastgeclipst en was losgekomen... :facepalm::banghead:
 

Belgianr26

Forumguru
Ik vind dit echt een knappe wagen! Wat zijn jouw bevindingen nu zo na een tijdje in je bezit te zijn? Wat zegt het verbruik?
 

blauwkeut

Forumguru
Qua looks ben ik nog steeds fan inderdaad - het is een knappe auto. Van de rest ook nog wel hoor, trouwens. :)

In het kort (wou later nog een uitgebreidere evaluatie posten): hij rijdt echt goed, de 2 liter diesel is prettig om mee te rijden, lekker veel koppel - trekt goed. De DSG bak in combinatie met ACC is een genot om mee te rijden. De vering geeft wel de weg goed door, misschien iets te goed, dat is een minder puntje: oneffenheden in de weg worden voelbaar doorgegeven aan het chassis.
Wat betreft uitrusting, zeker met de VCDS aanpassingen, is het heel fijn om al die luxe en handige opties in de wagen te hebben. Panoramisch dak, elektrische koffer, verwarmde voorruit, ... top!
Afwerking vind ik wel minder dan bv een Golf, daar kun je niet omheen. Denk bijvoorbeeld aan het hardere plastic, de ouderwetse gloeilampjes in het interieur, ... Heb ook hier en daar af en toe wat rammel in het interieur, en is het binnen misschien ook wat luidruchtiger dan de nieuwe Golf. Dieseltank is ook te klein voor zo'n auto, maar dat is meer dankzij de nood om aan alle eco-regeltjes te voldoen. Dit is ook te merken in het DSG schakelgedrag, maar dat hoop ik nog te laten aanpassen.

Het blijft sowieso knap wat ze voor het 'budgetmerk' voor elkaar krijgen, daar niet van. Ik denk dat het heel erg samen te vatten is als: value for money. Je krijgt enorm veel voor je geld. Misschien niet alles van vergelijkbaar niveau als de duurdere wagens, maar ze moeten ergens compromissen sluiten... Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je voor dit bedrag in een Audi of BMW dezelfde uitrusting en kwaliteit krijgt.

Maar ben ik er tevreden van? Absoluut - en ik rijd met plezier rond in mijn Skoda...
 

blokart

Senior Member
Zoveel plezier van het panodak? Ik heb het ook genomen op mijne maar heb het nooit eerder gehad...
Daar ga je van bruinen, als ze schijnt ten minste.

Rij veel met de kiep stand maakt geen herrie dan, open rijden
op snelweg is niet aangenaam, tot 90 is doenbaar maar je hoort wat
vibratiegeluiden en dan mag je de windbreker nog niet naar beneden doen.
 

blokart

Senior Member
Mhm, zoals het beschreven staat in die PDF zal het nog steeds lastig worden, er is daar amper plaats om je hand tussen te krijgen... Maar ben benieuwd wat je bedacht hebt ;)
Vandaag dus de test voor het verwijderen van het plastic onderdeel voor het voorknipperlicht.
Met een hardmetalen klokzaag diameter 44 heb ik met de hand het deksel eruit gezaagd het heeft me ongeveer 5 min. gekost en het was eruit wel regelmatig de zaag ontdaan van de zaagbramen om te vermijden dat ze in de optiek terechtkomen, na het verwijderen met perslucht alle eventuele bramen weggeblazen.
Wel voorzichtig gehandeld om te vermijden dat het losgekomen onderdeel niet in de optiek valt.
Ben niet verder gegaan gezien nog geen leds of afdekkits, zonde om ze te kopen indien je het onderdeel niet kan verwijderen.
Voorlopig het gemaakte gat afgedicht met Duct tape.

dY295uz.jpg
 
Knipperlichten achter​
en​
achteruitrijlichten​
vervangen door 90W LED verlichting van CSL Tuning (mistlichten achter blijven gloeilampen, gezien ik niet weet hoe goed LED lampen zichtbaar zijn in mist)​




@blauwkeut Nadat ik deze lampen bij je gezien heb in Nuenen op de meeting heb ik deze lampen ook besteld. Bij gebrek aan een O3 (die komt deze maand.. Als het goed is.. :arghh:) heb ik ze maar even in de i40 gezet. Is dus wel echt mooi inderdaad. Wat een verschil met de gloeipitten! Geen meldingen in het display. Alleen gaan ze na een keer of 10 snel knipperen.:pieker:. Doen ze dat bij jou ook?
 

blauwkeut

Forumguru
Zijn inderdaad top lampen. Aan de prijs, maar je krijgt er tenminste kwaliteit voor terug. Ik heb zelf geen last van snel knipperen - of toch nog niet meegemaakt.

Samen met @MORGANA ben ik wel achter iets anders gekomen: in sommige gevallen lijken de knipperlichten de DAB ontvangst te storen wanneer ze gebruikt worden. We hebben er wel geen consistentie in gevonden, de ene keer wat minder (of zelfs helemaal niet) dan de andere keer. Verschillende testen uitgevoerd en er geen lijn in kunnen vinden... Ik ga ze er in ieder geval niet voor uithalen...
 

blauwkeut

Forumguru
Zoveel plezier van het panodak? Ik heb het ook genomen op mijne maar heb het nooit eerder gehad...
Ik vind het panodak prettiger om open te hebben dan mijn zijraam vanwege de windinval. Heel de tijd wind in je oren kan ik niet hebben. Hiervoor heb ik zelf ook nog maar één keer een 'open dak' gehad, heb het niet speciaal daarvoor besteld. Maar nu ik het weer terug heb merk ik dat ik eigenlijk wel vaak met open dak rondrij. Niet als het superheet is (dan blijft ie dicht met de airco aan), maar wanneer het zo nog wat fris is is het best wel aangenaam. Ook is het handig om snel de wagen wat af te koelen als die in de zon gestaan heeft, de ergste warmte is dan snel verdwenen...
 
Laatst bewerkt:

NewO3

Forumguru
Heb ook nooit eerder een open dak gehad. Nu in bestelling met panodak op aanraden van collega's. Tijdelijk rij ik in een VW Tiguan met panodak en zowel papa als de kinderen vinden het geweldig. Zeker met het huidige zonnige weer lekker uit de wind maar wel zonnetje op je hoofd. Niet op de snelweg btw, te veel lawaai.
Aanrader!
 
in sommige gevallen lijken de knipperlichten de DAB ontvangst te storen wanneer ze gebruikt worden. We hebben er wel geen consistentie in gevonden, de ene keer wat minder (of zelfs helemaal niet) dan de andere keer. Verschillende testen uitgevoerd en er geen lijn in kunnen vinden... Ik ga ze er in ieder geval niet voor uithalen...

Ik heb dat eens meegemaakt met aftermarkt Xenon in een Audi A4. Deze stoorden ook op de radio. Heeft iets met frequenty te maken... Vanochtend naar het werk gereden en hebben ze 1 maal snel geknipperd. Daarna niet meer. Misschien moet de i40 even wennen... :pardon:
 

MORGANA

Senior Member
Het storen van de knipperlichten gebeurt dus inderdaad af en toe. Als de radio op DAB staat gaat deze soms bij het knipperen spontaan naar de FM band. Dan heb ik geen storende radio. Soms springt hij niet over naar FM en dan stoort de radio wel.
Het panodak heb ik ook en heb ook de ervaring dat het op de snelweg niet lekker is.
Zal eens aan @Antera vragen of dit op een bepaalde snelheid (bv 100km/u) automatisch gesloten kan worden.
 

Antera

Donateur
Een dak of raam dicht is eigenlijk niet programmeerbaar. Je moet namelijk altijd baas blijven over je eigen ruiten. |Er zijn wel auto's die meen ik melden dat je het raam dicht moet doen omdat het meer verbruik oplevert. Er zijn wel spiegels ( weet niet of de O3 dit ook doet) die bij ene hoge snelheid b.v. 170+ automatische inklappen om de luchtweerstand te verminderen en als je zo hard rijd heb je je buitenspiegels niet meer ndoig ofzo :-)
 
Wat betreft de knippers.. In de i40 ervaar ik dus ook de storing in de radio. Het is heel licht, niet echt storend maar wel hoorbaar.. In de i40 zit geen dab alleen gewoon FM. Het is niet altijd maar af en toe op alle zenders. Het is net of je de knippers hoort op de radio. Net als je vroeger wel eens een filter hoorde zoemen op een autoradio. Volgende week komt de O3. Zal dan de lampen even overzetten.
 

blauwkeut

Forumguru
Misschien helpt het om een ferrietkraaltje rond de bedrading achter de achterlamp te hangen, kan de storing dempen in theorie. Moet ik eens proberen, heb er normaal nog wel ergens liggen op zolder...
 
Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Een dak of raam dicht is eigenlijk niet programmeerbaar. Je moet namelijk altijd baas blijven over je eigen ruiten. |Er zijn wel auto's die meen ik melden dat je het raam dicht moet doen omdat het meer verbruik oplevert. Er zijn wel spiegels ( weet niet of de O3 dit ook doet) die bij ene hoge snelheid b.v. 170+ automatische inklappen om de luchtweerstand te verminderen en als je zo hard rijd heb je je buitenspiegels niet meer ndoig ofzo :-)

Dat was de eerste generatie Viper dacht ik, anders kwam ie niet aan deftige topsnelheid (lees 300+)

Met 170+ moet je toch steeds vooruit kijken, dan zijn ze idd overbodig :deuk:
Jawel want als ik er dan aankom, moet je toch echt nog opzij hoor :deuk:
 
Bovenaan Onderaan