Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

blauwkeut

Forumguru
Bon, auto is binnen voor de herstelling van de kras op de achterbumper. En de vervangwagen bewijst maar weer wat voor een ruime auto de Skoda is. Mag nu met een Corsa rondrijden voor een paar dagen :s (beter dan niks natuurlijk, ik weet het wel... maar toch... ;) )
 

micky

Forumguru
Bon, uiteindelijk ook niet echt tevreden van de 6000K lampen van Simoni dus heb ik maar @MORGANA gevolgd en er deze LED lampen van xenonlamp.nl ingezet.




En als blijkt dat ze verblinden (waar ik nog over twijfel) dan kan ik de lens van de lamp zelf eventueel nog zwart maken...



Nog geen goeie foto's kunnen nemen frontaal in het duister maar dat probeer ik later nog wel eens. Kan ik meteen de startpost aanpassen...

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in een setje 4300K of 6000K H8 lampen van Simoni, contacteer me... ;)

Ik heb ze vandaag binnen gekregen, maar ze verblinden wel, ik ga de voorkant zwart spuiten.
 

blauwkeut

Forumguru
(eindelijk nog eens op het forum geraakt :s )

Ah, ook voor de LEDs gegaan @micky :) Ik heb nog geen 'opmerkingen' gehad over verblindingen maar heb nog altijd wat zwarte modelbouwverf achter de hand indien nodig. Heb mijn mistlichten ook nog niet nodig gehad buiten bochtverlichting...


Zelf van het weekend nog eens een nuttige aanpassing gedaan aan de wagen: een bescherming voor de achterbumper geplaatst. Ik heb niet gekozen voor een model zoals Skoda aanbiedt maar een transparante vinyl - beetje vergelijkbaar met een screenprotector op je GSM. De kinderen durven nogal eens in de koffer kruipen om hun boekentasjes eruit te halen (het blijven kinderen) en nu hoef ik me geen zorgen meer te maken over krassen of kwaad te worden omdat ze weer in de koffer kruipen.

Zo ziet 'ie eruit op draagpapier. Is 0,1mm dik, transparant en perfect op pasmaat gesneden. Ook komt de bescherming een centimeter over de rand naar beneden - wat echt beter is dan de Skoda variant.


Komt van eBay trouwens (hier: http://www.benl.ebay.be/itm/271470557593). Aanbrengen is relatief eenvoudig als je ooit al vinyl of andere folie hebt geplakt. Bumper schoonmaken:


Zeep, veel zeep:


Het moeilijkste was het hoekje om, wat meer geduld nodig om geplakt te krijgen...


Maar het resultaat is best ok, voor die 7 euro... De folie zelf is wel krasgevoelig, maar mocht het te erg worden vervang ik de folie.



 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Goede en nuttige update voor je mooie O3 :thumbsup:. Heb zelf ook folie geplakt op m'n O2 op de achterbumper en het werkt perfect. Folie bij mij zit er inmiddels 4 jaar zonder problemen op.
 

blokart

Senior Member
@ blauwkneut toevallig het draagpapier gehouden? Dit als model voor iemand die er 1tje wil namaken :) in Scotchguard.
 

blauwkeut

Forumguru
Heb het draagpapier hier bij het oud papier liggen, maar dat was groter dan de beschermstrip zelf. En er zijn geen stanslijnen te zien - daar ga je dus niet veel mee kunnen...
 

blokart

Senior Member
De knipperlicht afdekkit is uit het vaderland aangekomen, was niet op stock in B

RW3iiKM.jpg
kan nu alles afwerken.

Opgelet voor condens aan de binnenzijde van de optiek was door het verwijderen
van de Xenon afdekkap op 2 dagen verdwenen had nochtans de gemaakte opening met
Ducktape afgedekt.
 

MartijnW

Actief lid
Een dak of raam dicht is eigenlijk niet programmeerbaar. Je moet namelijk altijd baas blijven over je eigen ruiten. |Er zijn wel auto's die meen ik melden dat je het raam dicht moet doen omdat het meer verbruik oplevert. Er zijn wel spiegels ( weet niet of de O3 dit ook doet) die bij ene hoge snelheid b.v. 170+ automatische inklappen om de luchtweerstand te verminderen en als je zo hard rijd heb je je buitenspiegels niet meer ndoig ofzo :-)

Even offtopic: De Greenline geeft een melding als je 80 rijdt met de ramen open dat dit niet handig is voor het verbruik. Dit kun je overigens uitzetten in de Columbus.

Terug on topic: Ziet er wel vet uit al die led-lampen, zal eens voorzichtig bij de lm informeren wat hij daarvan vindt.
 

Antera

Donateur
Vandaag een Green Line bekeken maar kon die melding zo snel nergens terug vinden.

Wel mag ik binnenkort eens gaan neuzen op me gemak in een nieuwe O3 bij de dealer om eventueel nog meer uit te puzzelen. Wie weet kom ik dit alsnog ergens tegen
 

Joske

Forumguru
Dat is 1 van de tips ja. Er zijn er meer.
ik vind ze alleszins bijzonder irritant want als hij weer persé wil dat ik opschakel zie ik mijn olietemperatuur niet meer (of gelijk wat in het MFD) zolang ik niet opschakel.. met als gevolg dat het ding na 5 km al terug uitstond ;) :D
 

MartijnW

Actief lid
ik vind ze alleszins bijzonder irritant want als hij weer persé wil dat ik opschakel zie ik mijn olietemperatuur niet meer (of gelijk wat in het MFD) zolang ik niet opschakel.. met als gevolg dat het ding na 5 km al terug uitstond ;) :D

Hij staat hier ook uit. Gelijk gezocht hoe dat uit kon na de melding van open ramen bij 80 km/uur :mad:
 
Bovenaan Onderaan