Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

blauwkeut

Forumguru
Bon, toch maar nieuwe mistlampen aangeschaft van 6000K om eens te proberen of beter bij de xenon passen. Vind de 4300K die ik nu erin heb zitten achteraf gezien toch wat te geel...


Het glas is lichtblauw, maar in het mistlichtarmatuur valt dat niet op:


Het installeren heb ik even moeten uitstellen, het begon hier redelijk hard te gieten toen ik er aan wou beginnen. Maar foto's daarvan volgen nog wel. Wanneer het even droog blijft...
 
Laatst bewerkt:

MORGANA

Senior Member
Ook ik wacht graag op het vervolg..
Daarnaast ook bij mij de achteruitrijlichten vervangen door 90W LED verlichting van CSL Tuning.
full

Wat komt daar een bak licht vanaf zeg !! Bedankt @blauwkeut :thumbsup:!
 
Laatst bewerkt:

blauwkeut

Forumguru
Ha, je bent er in geslaagd een foto te maken van de achteruitrijverlichting... :thumbsup: Ik kon 'm niet tegelijk in achteruit zetten en achter de auto staan om een foto te maken... ;)
Komt inderdaad veel licht vanaf, in een mooie heldere kleur, veel beter dan die pitjes die er oorspronkelijk inzitten.
Knipperlichten zijn ook een aanrader, al zeg ik het zelf (zie ze wel zelf niet, maar het ziet er toch veel beter uit voor de looks).

Mistlichten moet ik nog wisselen, nog geen kans toe gehad. Heb nu vakantie en met de drie kinderen is dat drukker dan een gewone werkweek :tegek:
 

Joske

Forumguru
6000k voor achteruitrijlampen.. Is dat überhaupt wel legaal? :D


Ik had wel gehoopt op een lichtbeeld achter de auto hoor ;)

@MORGANA
 

blauwkeut

Forumguru
Allez, speciaal voor jou nog ff snel naar buiten gerend... :tongue:

Verschil tussen zonder en met achteruitrijverlichting (snelle foto's - zelfde instellingen maar niet de beste kwaliteit, geeft wel een idee):

Vooruit:

Achteruit :) :

6000k voor achteruitrijlampen.. Is dat überhaupt wel legaal? :D
Ik weet eerder niet of de lichtsterkte legaal is. Die kleur hebben andere wagens ook met factory LED verlichting.
 
Laatst bewerkt:

MORGANA

Senior Member
@Joske legaal ?? hummm...:pieker: ik hoop qua investering van wel.:itwasntme:
en het lichtbeeld achter de auto is moeilijk vast te leggen. Zeker in het donker, maar neem van mij aan dat dit met die 6000K en 865 lumen behoorlijk verbeterd is. Nou kan ik bijna met m'n ogen dicht achteruit rijden :maakmegek:
 

blauwkeut

Forumguru
Vrij prijzig, maar zijn volgens mij wel de beste (helderste/degelijkste/niet el cheapo chinese) lampen die je op dit moment kunt vinden...

Had er ook van DealExtreme besteld maar die vielen letterlijk uiteen - en daarbovenop toen ik de binnenkant zag was ik blij dat ik die niet in de auto heb gestoken...

Heb voor achteruitrij en knipper incl verzending 105 euro betaald - dus voor 4 lampen...

Het zijn deze: http://www.csl-tuning.at/d2013/CSL00219 en http://www.csl-tuning.at/d2013/CSL00104
 

blauwkeut

Forumguru
Tijd gehad voor de mistlichten. Al zit ik met twijfels, heb nu nog maar één kant gedaan. Ik heb wel het idee dat de kleur beter is, maar de lichtopbrengst valt precies toch wat tegen met de 6000K lampen.

Links op de foto zit een nieuwe 6000K, rechts de eerder geinstalleerde 4300K.


Let vooral op de tekening op de grond i.v.m. lichtopbrengst. Kleur is wel beter. Wat zijn jullie bedenkingen?


Als extra:
Links origineel, midden 6000K, rechts 4300K:


En je ziet de blauwe kleur in de lens alleen als je moeite doet (macrofoto tegen de lampunit):

 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ik zou de 6000k wel degelijk installeren en kijken wat het geeft als je daadwerkelijk de mistlampen nodig hebt.. Dus bij bochtverlichting in het pikkedonker zul je normaal ook wel al iets moeten waarnemen vermoed ik ;)

uiteindelijk voor jezelf: wat vind je het belangrijkste, de looks of het nut? Op basis daarvan zou ik mijn keuze maken.
 
Bovenaan Onderaan