Octavia 3 Combi Elegance 2.0TDI DSG Race Blue

blauwkeut

Forumguru
@Joske & @Corné de Kluijver Denk dat ik het idd zo ga doen en even aankijken wat het zegt. Zal nog een foto maken als beide mistlampen 6000K zijn...

@MORGANA Ik vraag me bij die af, die LED lampen hebben bovenop een lens - dus licht recht naar voor. Dit in tegenstelling tot de H8 halogeenlampen, die 'afgetopt' zijn: die grijs/zilverkleurige verf bovenop de lamp die geen licht doorlaat recht naar voor. Weet niet of dat dan verblindend werkt voor tegenliggers en hoe het lichtbeeld daardoor verandert? Niettegenstaande dat ik ze wel eens wil zien als je ze geïnstalleerd hebt... Kom je naar de meeting de 6e? Of anders een foto :)
 

andrehj

Forumguru
Tijd gehad voor de mistlichten. Al zit ik met twijfels, heb nu nog maar één kant gedaan. Ik heb wel het idee dat de kleur beter is, maar de lichtopbrengst valt precies toch wat tegen met de 6000K lampen.

Niet aan beginnen. In natte, donkere omstandigheden (waarin je je (mist)lampen het hardst nodig hebt) geeft gelig licht een beter contrast. Daarom zit af-fabriek Xenon ook altijd rond de 4200 K.
Dat kapje rondom die gloeilamp (die zonder dat kapje heel aardig de juiste kleur uitstraalt) heeft dus twee nadelen:
  1. Hij haalt een deel van het licht weg, waardoor er minder nuttig licht overblijft.
  2. Hij haalt precies dat deel van het spectrum weg waar je in natte omstandigheden het meest aan hebt (het gele deel dus).
Niet doen dus.
 
E

Ex-lid 2926

Prachtige Octavia in de (naar mijn mening) mooiste kleur. De modificatie aan de achteruitrijlichten vind ik wel interessant en lijkt mij ook zeer nuttig.
 

MORGANA

Senior Member
Laatst bewerkt:

MORGANA

Senior Member
Zoals beloofd de How To aangevuld met een foto van in het donker.:D
Ik ben zeer tevreden over het resultaat en denk dat het verblinden niet aan de orde is.
Hoe het in de mist uitpakt ....duister denk ik .....haha..geen idee :pieker:
Wil alleen nog via VCDS de ComeHome en LeafHome functie van de xenon's op de mistlampen laten zetten.
 
Laatst bewerkt:

blauwkeut

Forumguru
@MORGANA kun je misschien eens 's avonds een foto maken van het lichtbeeld van de mistlampen tegen een muur ofzo? Geeft mogelijk een idee van licht recht naar voor...
 

Belgianr26

Forumguru
Prachtige octavia! Ik ben gisteren ook een offerte gaan laten maken. Ik had ook onmiddellijk de kans om een testrit te maken met deze motor en dsg.
Hoe kom je aan dat afgeplat sportstuur? Moet je dat speciaal vragen? Ik ben gaan kijken voor een RS TDI.

Hoor graag
 

blauwkeut

Forumguru
Thx :)

Het afgevlakte sportstuur is een aanpassing van modeljaar 2015. Voor niet-RS'en krijg je dat als je DSG + driespakig stuur kiest. RS'en hebben dat stuur voor zover ik weet standaard.
 

Belgianr26

Forumguru
Vanaf wanneer zit dit stuur er standaard bij?
Een vriend van me heeft zijn Rs van eind mij en die heeft dit niet. Misschien zal dit een van de laatste zijn nog
 

blauwkeut

Forumguru
Als je nu zou bestellen moet dat er bij zitten. Ik denk dat mei/juni zowat de overschakelperiode was - ik wist bv niet zeker of ik het sportstuur of niet ging krijgen, maar het zat er toch op.
 

peterrapid

Forumguru
@Belgianr26 als je nu RS besteld zit het er automatisch bij, vanaf mei dit jaar is er automatisch de versie 2015 besteld door de dealers waar het afgevlakte stuur automatisch bij zit, en hier op het forum is er iemand die ook net zijn RS heeft ontvangen waar dit op zit.
 
Wat een prachtige mods.

Ik heb echter twee vragen: zijn er ook knipperlampjes voor te krijgen en je schrijft dat je achter met 90W led hebt vervangen, maar bij de link op de CSL site staat 100W.

Zijn wel de juiste?

Hoor graag.
 

blauwkeut

Forumguru
Toen ik ze kocht waren ze maar 90W... Nu dus blijkbaar 100W. De vraag is of er een technische update is aan de lampjes of een commerciele update om beter te verkopen :) Het zijn nog steeds 27 LEDs...

Ze zijn wel een euro goedkoper geworden. Dus 10W extra voor een euro minder :deuk:

Het type is dezelfde gebleven: CSL00220 voor de knipperlichten, CSL00219 voor achteruitrij...
 

MORGANA

Senior Member
@blauwkeut sorry voor de wat late reactie, maar het lichtbeeld staat op foto.
Hoewel verlichting op een foto moeilijk vast te leggen is, heb ik zo goed en kwaad het toch geprobeerd vast te leggen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

Zie de bijlages.
Alleen DRL
Verlichting DRL.JPG

DRL + MistLampen
Verlichting DRL+MistLampen.JPG

DRL + MistLampen + Xenon
Verlichting DRL+MistLampen+Xenon.JPG
 

MORGANA

Senior Member
Toen ik ze kocht waren ze maar 90W... Nu dus blijkbaar 100W. De vraag is of er een technische update is aan de lampjes of een commerciele update om beter te verkopen :) Het zijn nog steeds 27 LEDs...
Ze zijn wel een euro goedkoper geworden. Dus 10W extra voor een euro minder :deuk:
Het type is dezelfde gebleven: CSL00220 voor de knipperlichten, CSL00219 voor achteruitrij...

Ja de site is aangepast ! Dat gaat wel heel snel daar bij CSL Tuning.
Ik heb de 90 W achteruitrijlampen (CSL00219) ook. Deze waren ongeveer 3 weken geleden besteld.

Het verschil is de lichtopbrengst in het aantal lumen !
Bij de 90 W was het aantal lumen 865 en dit is nu bij de 100 W .....1350.
Nou de 90 W is qua lichtopbrengst al best een bouwlamp moet ik zeggen, dan wil ik die 100 W ook wel eens in real life zien. :sterretjes:
Mijn knipperlichten (CSL00104) zijn (wegens een bestelfout) nog onderweg.
Alleen kan ik deze soort nu op de site niet meer vinden...:nono:
Ben benieuwd welke lampen ik nu geleverd krijg.:pieker:
 
Laatst bewerkt:

blauwkeut

Forumguru
Dank je @MORGANA voor de foto's. Ik denk niet dat ik aan zoveel licht kom met de 6000K halogeentjes die ik nu aan het testen ben. Zal ook eens een foto proberen maken... Wel 'n bak licht dat er uit lijkt te komen bij jou. Denk dat de vraag vooral blijft of ze al dan niet verblinden voor tegenliggers?
Het verschil is de lichtopbrengst in het aantal lumen !
Bij de 90 W was het aantal lumen 865 en dit is nu bij de 100 W .....1350.
Nou de 90 W is qua lichtopbrengst al best een bouwlamp moet ik zeggen, dan wil ik die 100 W ook wel eens in real life zien. :sterretjes:
De hoeveelheid lumen kon ik niet afleiden uit mijn factuur. Maar inderdaad, zelfs de 90W lampen, daar hoef je niet rechtstreeks in te kijken. Goed dat er een 'kapje' in het achterlichtarmatuur zit, want anders denk ik dat onze achterliggers vlekken zien...
 
Bovenaan Onderaan