Kinderziektes Octavia III?

Topic in 'Octavia III' gestart door ertromp, 17-06-2013.

1. Frank

Frank Senior Member

@Joske en andere Belgen: al iets gehoord ivm een "dringende" terugroepaktie? Heb mailtje dat ik de dealer moet bellen voor halve dag Octaviaatje af te staan...

2. peterrapid

peterrapid Forumguru

@Frank nog niks gehoord tot nu toe

3. yesRS@

yesRS@ Forumguru

:(Nee, ook nog niets gehoord over terugroep.
    Wat ik de laatste weken wel hoorde in mijn huidige O3 was een zeer irritante rammel onder de passagierstoel, telkens bij het op of terugschakelen rond De 1800 toeren.
    Toertje met madam gedaan en ik met mijn oor achter de voorzetels :D.
    Trilling kwam vanonder bodemplaat ,vrijdag bezoekje aan dealer gebracht, blijkt dat de brandstofleiding los in de koker ligt onder de bodemplaat:fool:. Voorlopig de leiding vastgezet met stukje isolatieschuim, dealer gaat oplossing vragen bij d'ieteren. Dit zijn zaken die me toch redelijk storen, hopelijk zijn er al aanpassingen gebeurd bij de bestelde RS. :(

4. Mettes

Mettes Forumguru

Mijn wagen is begin januari bij de dealer geweest voor een software update.
    Deze had betrekking op het motormanagement.
    Ik ben hierover ingelicht per briefwisseling via mijn dealer.

5. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@yesRS, die los liggende brandstofleiding blijft ook maar terug komen bij allerlei modellen, ik had het ook bij mijn S2, dat stukje isolatieschuim is een perfecte oplossing hoor, niets meer aan doen! Het gaat er immers om dat de leiding niet meer kan rammelen? Zo'n stukje schuim werkt subliem :jaja:

6. Joske

Joske Forumguru

neen... ben wel nogal benieuwd wat die actie inhoudt eigenlijk?

Misschien kan je morgen eens bellen om te vragen wat het juist inhoudt? :angel:

7. Mettes

Mettes Forumguru

Lijkt wel op de rammel waar ook ik mee te maken heb,enkel is deze bij bij hoorbaar bij 2500tr/min.
    Herkomst is door mijn dealer nog niet gevonden.
    Waar word dit isolatieschuim ergens geplaatst?

8. yesRS@

yesRS@ Forumguru

@Mettes.
    Plastic beschermplaat rechts onder auto losschroeven, daarna zie je stalen koker waarin brandstof leiding ligt.vertrekkend vanaf tank naar voorkant auto.
    In koker zitten gaten, daar kun je stukje schuim insteken. Rammel is weg bij mij

9. Tom RS

Tom RS Forumguru

Mijn Rs heeft een drietal weken geleden ook een softwareupdate gehad. Ook door dealer op de hoogte gebracht, maar weet niet precies wat het inhield.

10. Mettes

Mettes Forumguru

@yesRS@ : dank voor inlichting.
    Ik ga dit eens doorgeven aan de dealer.
    Dit geluidje irriteert mij al 4 maanden en wil er eindelijk eens vanaf.

11. yesRS@

yesRS@ Forumguru

Mijn vorige auto was een O2 combi 1.9tdi. Daar heeft in 8 jaar geen sleutel op gestaan, nooit problemen mee gehad. Nu, van mijn huidige ben ik ook heel tevreden hoor, vind het alleen jammer dat ik nu met isolatieschuim rammels moet gaan bestrijden :pardon: Ik wist niet dat het een bekend fenomeen was.
    Bedankt voor de tip:lezen::D

Corné de Kluijver en markbeek vinden dit leuk.
  12. Frank

Frank Senior Member

13. Mettes

Mettes Forumguru

@yesRS@ : Wat dat betreft heb ik hetzelfde gevoel.
    Hiervoor ook de O2FL gereden en hier was nooit iets mis mee.
    Geen rammeltjes,kraakjes of piepjes.

14. Frank

Frank Senior Member

15. Joske

Joske Forumguru

16. Testedoene

Testedoene Forumguru

Hallo allemaal,

gisteren de O3 gaan ophalen. Heel aangenaam rijden, zelfs met het kleine 1.2 TSI-motortje.

Op de boordcomputer kan ik echter de olietemperatuur niet aflezen? Iemand een idee hoe het zit?
    Ik ben gewend van de auto mooi warm te rijden maar kan nu onmogelijk weten of de temperatuur van de olie ok is of niet...

Alvast bedankt!

17. spikehome

spikehome Forumguru

@Testdoene
    Je moet dat kunnen laten zien op het schermpje tussen de tellers. (althans bij mij 1.2 golf wel).

Testedoene vindt dit leuk.
  18. Darkside

Darkside Forumguru

Klopt je moet het idd kunnen zien. Maar volgens mij is er in de setup ook een mogelijkheid om aan te geven welke schermpjes je wel en niet wilt zien op je BC. Kan zijn dat olie temp uit staat.

Testedoene vindt dit leuk.
  19. micky

micky Forumguru

Instelbaar in de columbus, dan zie je alleen wat je echt wil zien, dus ik zou de handleiding even lezen ;)

20. Testedoene

Testedoene Forumguru

Inderdaad, deze functie stond niet standaard aangevinkt, waarvoor dank mensen!

Wat ik een gemiste kans vind in de Octavia is de opening van de achterklep. In ondergrondse garages gaat de achterklep te ver open! Verstelbare veerpompjes was toch Simply Clever geweest! Zou er hiervoor reeds een oplossing in de maak zijn?
    Verder is de Amundsen inderdaad wat trager dan de goede oude RNS510 en is de geluidsinstallatie niet echt om over naar huis te schrijven. Niet storend maar toch mindere geluidskwaliteit dan in de Passat/Golf
    Dit weegt echter niet op tegen de verdere hoge kwaliteitsindruk die de wagen maakt!

Deel deze pagina