Kinderziektes Octavia III?

TL@

Forumguru
Mijn deuren (alle 4 en de koffer ook een beetje) zaten vanmorgen ook vast. De voordeuren gingen nog redelijk na een duwtje, de achterdeuren gingen veel moeilijker. Uiteindelijk toch hard genoeg getrokken (dacht dat ik de klink los ging trekken van de auto)
Toch niet zo handig.
 

lugolux78

Forumguru
Het is slecht idd van wat betreft het ontwerp.
Ik ga het niet adhoc oplossen maar ga het melden.
Probleem is dat als je het niet meldt er hier niet mee rekening gehouden wordt.
Kortom meld het ff aub
 

vw125

Forumguru
38.000 op de klok en de aandrijfassen beginnen weer te tokkelen als voorheen. Ik geloof bij 25.000 km zijn ze na veel storingzoeken vervangen en was het weg.

Gas in de bocht ofzo, toktoktoktok.... Het valt nog mee, maar zo begon het vorige keer ook.

Tevens nieuw, een krakende wielophanging op drempels, vooral als ik rem of gas geef tijdens oprijden of verlaten drempels.


Ik zit sinds kort ook met een tokkend geluid linksvoor. Ben er al met naar dealer geweest maar dan hoor je het zoals gewoonlijk niet. Heeft het niet altijd en is altijd met verschillende weersomstandigheden.
Ben me ook al suf aan het zoeken geweest en al alles gecontroleerd maar nergens zit er speling op.
 

Gieliovd

Forumguru
Klinkt als een probleem met een homokineet?

Het is wel erg bijzonder als je binnen 25 en 15.000 km je homokineten sloopt met normaal rijgedrag.

Althans, vanuitgaande dat ze de steekassen en homokineten vervangen hebben.

Ik zit sinds kort ook met een tokkend geluid linksvoor. Ben er al met naar dealer geweest maar dan hoor je het zoals gewoonlijk niet. Heeft het niet altijd en is altijd met verschillende weersomstandigheden.
Ben me ook al suf aan het zoeken geweest en al alles gecontroleerd maar nergens zit er speling op.

Inderdaad. Heeft mij ook wat tijd gekost het ze duidelijk te maken. Wanneer hoor je het? Tijdens vlotte bochtjes? Met gas of zonder?
 

peterrapid

Forumguru
Haar op deur had Seat Leon ook en af en toe ook last van gehad, nu bij RS nog geen probleem ondervonden maar heeft ook maar 1 dag onder 0 geweest bij ons.
 

vw125

Forumguru
Inderdaad. Heeft mij ook wat tijd gekost het ze duidelijk te maken. Wanneer hoor je het? Tijdens vlotte bochtjes? Met gas of zonder?[/QUOTE]


Als ik het hoor is het meestal bij lage snelheid. Bij normaal rijgedrag heb ik er geen last van en op autosnelweg ook niet. Het is meestal bij snelheden onder de 40 km/u.
 

Gizzmo

Forumguru
de rubbers ed gewoon een keertje inspuiten met siliconenspray, desnoods nog een keer na een week, als het even heeft kunnen intrekken overtollig afvegen en je heb nooit meer last.
 

leo442

Forumguru
Sinds gisteren proberen met de parkeersensoren. :laugh: Hij geeft steeds een piepsignaal en er staat een uitroepteken in beeld. Dit betekent een storing in het systeem. Vanmiddag even langs de dealer gereden om e.e.a. te laten uitlezen. Men verwachtte dat een van de sensoren defect was. Helaas geeft de BC aan dat de geluidsbox :pieker: (wist niet dat dat geluid uit een aparte box kwam) het probleem veroorzaakt. Maandag 27 januari gaat mijn lieve O3 de hele dag naar de dokter voor onderzoek :thumbsup:. Ik ben benieuwd, want nu krijg ik iedere keer een foutmelding en een piep..... Was erg fijn in de file... :sterretjes:

Ik heb nu dezelfde storing, hoe hebben ze dit bij jou opgelost?
 

Frank

Forumguru
@Joske en andere Belgen: al iets gehoord ivm een "dringende" terugroepaktie? Heb mailtje dat ik de dealer moet bellen voor halve dag Octaviaatje af te staan...
 

yesRS@

Forumguru
:(Nee, ook nog niets gehoord over terugroep.
Wat ik de laatste weken wel hoorde in mijn huidige O3 was een zeer irritante rammel onder de passagierstoel, telkens bij het op of terugschakelen rond De 1800 toeren.
Toertje met madam gedaan en ik met mijn oor achter de voorzetels :D.
Trilling kwam vanonder bodemplaat ,vrijdag bezoekje aan dealer gebracht, blijkt dat de brandstofleiding los in de koker ligt onder de bodemplaat:fool:. Voorlopig de leiding vastgezet met stukje isolatieschuim, dealer gaat oplossing vragen bij d'ieteren. Dit zijn zaken die me toch redelijk storen, hopelijk zijn er al aanpassingen gebeurd bij de bestelde RS. :(
 

Mettes

Forumguru
Mijn wagen is begin januari bij de dealer geweest voor een software update.
Deze had betrekking op het motormanagement.
Ik ben hierover ingelicht per briefwisseling via mijn dealer.
 

CDK

Forumguru
@yesRS, die los liggende brandstofleiding blijft ook maar terug komen bij allerlei modellen, ik had het ook bij mijn S2, dat stukje isolatieschuim is een perfecte oplossing hoor, niets meer aan doen! Het gaat er immers om dat de leiding niet meer kan rammelen? Zo'n stukje schuim werkt subliem :jaja:
 

Joske

Forumguru
@Joske en andere Belgen: al iets gehoord ivm een "dringende" terugroepaktie? Heb mailtje dat ik de dealer moet bellen voor halve dag Octaviaatje af te staan...
neen... ben wel nogal benieuwd wat die actie inhoudt eigenlijk?

Misschien kan je morgen eens bellen om te vragen wat het juist inhoudt? :angel:
 

Mettes

Forumguru
Lijkt wel op de rammel waar ook ik mee te maken heb,enkel is deze bij bij hoorbaar bij 2500tr/min.
Herkomst is door mijn dealer nog niet gevonden.
Waar word dit isolatieschuim ergens geplaatst?
 

yesRS@

Forumguru
@Mettes.
Plastic beschermplaat rechts onder auto losschroeven, daarna zie je stalen koker waarin brandstof leiding ligt.vertrekkend vanaf tank naar voorkant auto.
In koker zitten gaten, daar kun je stukje schuim insteken. Rammel is weg bij mij
 
Bovenaan Onderaan