Kinderziektes Octavia III?

Rene C

Forumguru
Laatste week raar verschijnsel. Wanneer ik de auto start en de Columbus start op werkt de radio niet.

Ik zie wel de voorgeprogrammeerde zenders en kan ze ook kiezen maar geen geluid (media wel geluid). Alleen door radio een re-boot te geven (aan/uit ingedrukt houden) lost dit zich op.

Ook recent een paar keer opgetreden is dat ik wanneer de auto start de parkeersensoren niet werken (lange pieptoon bij inschakelen achteruit) en de display tussen de tellers meldt dat lane-assist niet beschikbaar is. Bij uitschakelen contact (wachten tot alles lampjes in interieur van ramen bv gedoofd zijn) en opnieuw starten is het probleem weg.

Herkent iemand dit.?
 

LdN

Forumguru
Het eerste herken ik wel, gebeurt bij mij ook een enkele keer, rebooten is bij mij niet nodig, even van bron wisselen (SD naar radio) en
alles werkt weer.

Het tweede heb ik nog nooit gehad.
 
Ik heb juist met mijn Columbus, dat de radio het wel doet maar het scherm op niks reageert.
Waar de radio de dag ervoor mee uit is gegaan gaat hij ook weer mee aan.
Knop lang ingedrukt houden geeft veelal oplossing dat alles reageert.
 

SNARFB

Senior Member
Laatste week raar verschijnsel. Wanneer ik de auto start en de Columbus start op werkt de radio niet.

Ik zie wel de voorgeprogrammeerde zenders en kan ze ook kiezen maar geen geluid (media wel geluid). Alleen door radio een re-boot te geven (aan/uit ingedrukt houden) lost dit zich op.

Ook recent een paar keer opgetreden is dat ik wanneer de auto start de parkeersensoren niet werken (lange pieptoon bij inschakelen achteruit) en de display tussen de tellers meldt dat lane-assist niet beschikbaar is. Bij uitschakelen contact (wachten tot alles lampjes in interieur van ramen bv gedoofd zijn) en opnieuw starten is het probleem weg.

Herkent iemand dit.?
Dat met die parkeersensoren heb ik nu voor de tweede keer gehad. De eerste keer ermee naar de dealer geweest. Hebben toen de trekhaaksoftware ge-update (stond als foutcode in het systeem). Heeft dus niet echt geholpen..
 

Rene C

Forumguru
@SNARFB heb jij een vaste of afneembare haak?? En schijnbaar toch wel foutcode in systeem, hmm misschien toch maar eens afspraak maken met dealer.
 

lugolux78

Forumguru
Aaarrgghh...

Rubbers achterportieren vriezen behoorlijk. Deuren zijn niet of met moeite te openen. En dat vandaag bij - 1.
Hoe gaat dat worden bij langere vriesperiode.

Iemand quick tips om het over de feestdagen heen wel mogelijk te maken de deuren open te krijgen...?
Het is de soort zachte zwarte omlijsting die bevriest....

Thx
 

lugolux78

Forumguru
Dacht ik ook aan maar het zijn de zachte omlijstingen en dus niet de rubbers zelf. Lijkt er op dat de rubbers niet afdoende afsluiten zodat vocht en water tot aan de zachte delen komen en uiteindelijk de boel bevriest.

Wel op de zachte delen smeren?
 

EdK

Forumguru
Voor het openen van de portier gewoon eerst even drukken en dan pas trekken....
En speksteenpoeder ( verkrijgbaar bij drogist ) is ook een goede optie om je rubbers mee in te smeren
Hoef je minder op te passen met instappen, wel moeilijker opbrengen dan vaseline
 

octaafje IV

Actief lid
O.a. verkrijgbaar bij de Praxis (Eu 4,99): Michelin rubber- en pakkingbeschermer. Is een spuitbus, kleeft niet vlgs het opschrift. Hiermee nog geen ervaring opgedaan, want moet nog in gebruik gaan nemen. Voorheen gebruikte ik
hiervoor een spuitbus van Valma met goed resultaat, maar kom die nergens meer tegen. Ook handig voor de rubbers van b.v. draaikiep ramen.
 

lugolux78

Forumguru
Eehm bedankt allemaal.
Nuttig maar weet niet of het het probleem oplost. Het zijn de sluitlamellen (geen flauw idee hoe dat heet) in de deur en dus weet niet of je die vol moet spuiten....
 

micky

Forumguru
Je rubbers in"poederen" met talk of zoals ik doe, gewoon inspuiten met rubberspray uit een spuitbusje, speciaal hiervoor bedoelt...
 

Gieliovd

Forumguru
38.000 op de klok en de aandrijfassen beginnen weer te tokkelen als voorheen. Ik geloof bij 25.000 km zijn ze na veel storingzoeken vervangen en was het weg.

Gas in de bocht ofzo, toktoktoktok.... Het valt nog mee, maar zo begon het vorige keer ook.

Tevens nieuw, een krakende wielophanging op drempels, vooral als ik rem of gas geef tijdens oprijden of verlaten drempels.
 

octaafje IV

Actief lid
38.000 op de klok en de aandrijfassen beginnen weer te tokkelen als voorheen. Ik geloof bij 25.000 km zijn ze na veel storingzoeken vervangen en was het weg.

Gas in de bocht ofzo, toktoktoktok.... Het valt nog mee, maar zo begon het vorige keer ook.

Tevens nieuw, een krakende wielophanging op drempels, vooral als ik rem of gas geef tijdens oprijden of verlaten drempels.



Remmen doe je beter vóórdat je de drempel oprijdt: als je remmend over een drempel gaat wordt je voorwielophanging dubbel zo zwaar belast.
 

lugolux78

Forumguru
Geen flauw idee wat je daarmee bedoeld @lugolux78


Iets te laat voor foto's.
Maar als je deur open is heb je rubbers aan de carrosserie. Right?
Aan deur heb je soort tochtstrip die niet van rubber is maar van fijne haarlammellen. Juist deze tochtstrip bevriest lelijk.
Hij bevriest eigenlijk aan de carrosserie en niet aan de rubbers...
Tis wat moeilijk uitleggen maar ja.
Heb gisteren lamellen helemaal droog gemaakt maar nog niet behandeld... Lijkt me niet zo'n slim idee om deze te voorzien van vaseline....
 
Bovenaan Onderaan