Kinderziektes Octavia III?

Joske

Forumguru
Ik begrijp je verhaal wel @lugolux78 maar kan er mij niets bij voorstellen :)

Zal morgen mijn portier eens opentrekken en bekijken.

Alleszins: bij eerst duwen alvorens te openen zou je in principe geen problemen meer mogen hebben bij openen van de portieren. Doe het zo al jaren. :)
 

CDK

Forumguru
ik heb alleszins geen harige lamellen aan mijn deuren, maar misschien dat dit bij een O3 geheel anders is ;)
 

lugolux78

Forumguru
Mesdames et messieurs
De boosdoener.
Lijkt mij een behoorlijke kinderziekte.
Bij geen andere VAG auto die ik gereden heb tot dusver zulke problemen gehad.
Als ik terug ben uit Luxemburg maar eens om de tafel met dealer.

Laat me aub ook weten als jullie dezelfde problemen hebben.
Thx


uploadfromtaptalk1419712495946.jpg
 

lugolux78

Forumguru
Zat ik ook naar te kijken. Maar dat is goed. Frappant het zijn enkel de 2 achterportieren...
Voor geen last van.

En het oude drukken en dan opentrekken trucje werkt totaal niet.
 

Gieliovd

Forumguru
Remmen doe je beter vóórdat je de drempel oprijdt: als je remmend over een drempel gaat wordt je voorwielophanging dubbel zo zwaar belast.
Uiteraard bekend, maar niet altijd mogelijk.

Ik spreek dan ook van stapvoets rollen met de voet op de rem... Dsg is soms ook eigenwijs.

Hier overigens ook plakkende portieren!
 

micky

Forumguru
@lugolux78

bedoel je de stoffen boord bovenaan het portier??

Bekijk bijlage 33590

P.S. let vooral niet op de rommel in mijn garage.. plus die boxen vol met poetsproducten.. :bloos:

Deze "harige" rand ken ik heel goed, weet zo even niet 100% zeker welke auto het had, maar ik ben vrij zeker de A4 uit 2009 en ook de Passat uit 2006. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit last heb gehad van vastzittende deuren, het zier er bij @lugolux78 ook wel heel nat uit idd, alsof de deur niet goed dicht heeft gezeten..
 

Altos

Banned
Bij ons nu ook vastgevroren, keertje drukken en trekken met beleid en dan gaat ie wel open. Lastig maar niet onoverkomelijk...die drie dagen dit soort weer overleven we wel hoop ik. Denk niet dat hier zo maar een oplossing voor is. Lijkt me dan ook geen kinderziekte maar denk eerder richting ontwerp/materiaal fout/eigenschap.
 

micky

Forumguru
Als het problematisch is, kun je altijd hem in de winter 1 malig met een doek afdrogen als de auto warm is
 

Octavia32

Forumguru
Ik had vandaag zelfs dat de deurgreep vast zat en toen vervolgens heel stroef terug naar binnen ging

Laat maar hoort niet thuis in dit topic
Sorry :oops:
 

micky

Forumguru
IJskrabber, zit die in het tankklepje dan? ik krab geen ijs, ik heb een kacheltje en een kraan met warm water :tongue:
 
Bovenaan Onderaan