Kinderziektes Octavia III?

Topic in 'Octavia III' gestart door ertromp, 17-06-2013.

1. Klaasje

Klaasje Forumguru

kwestie van automatische achterklep. Daar kun je instellen hoever ie opengaat :-)

2. Darkside

Darkside Forumguru

Ja maar dat past hij niet automatisch aan

3. micky

micky Forumguru

@Darkside wat bedoel je, zou je er "parkeersensoren" in willen hebben? :)

4. Darkside

Darkside Forumguru

Ja idd. Dus automatisch openen en bij een opstakel stopt ie ook automatisch.

5. Testedoene

Testedoene Forumguru

Die optie voeg ik zeker bij als ik mijn andere auto vervang!

6. Joske

Joske Forumguru

Doet ie toch?

....

Wel wat krassen op de lak natuurlijk :laugh:

Tuner111, mmsol78, Altos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. wietze

wietze Lid

enig idee waar ik de bedoelde kaartupdate kan downloaden?

8. wietze

wietze Lid

enig idee waar ik de bedoelde kaartupdate kan downloaden?

9. Darkside

Darkside Forumguru

10. Rick

Rick Senior Member

Twee issues gehad afgelopen tijd met mijn auto. Ik weet niet of het categorie kinderziekte is of gewoon mankement.
    1. Auto deed niks meer toen ik aan kwam lopen. Deuren niet meer open, na deur handmatig geopend gingen zelfs de lampjes niet aan. Conclusie accu leeg. ANWB er bij herstarten geen probleem. Analyse bij dealer leverde ook niks op. Nu weer 1500 kilometers zonder accuproblemen. Vreemd.
    2. Tijdens een korte rit begon de linkerhelft van de fans opeens puur warme lucht te blazen. Snel linker luchtroosters dicht gedraaid. Wijzigen van temperatuurinstelling veranderde niks. Na herstart probleem verholpen. Ik denk dat een van de temperatuursensoren van slag was en dacht dat het links -10 graden was of zo. Sindsdien nooit meer last van gehad.

Iemand gelijke problemen gehad?

11. Joske

Joske Forumguru

ik (gelukkig, hout vasthouden) niet neen :)

12. Atria

Atria Actief lid

Met mijn Seat Leon exact hetzelfde gehad, zelfde opgelost, na motor uitzetten was alles weer normaal en is het niet meer voorgekomen. Is inmiddels als weer maanden terug. Achterliggende techniek zal hetzelfde zijn neem ik aan. Wellicht ergens een regelklepje wat blijft hangen ofzo.

13. Skoda-MAN

Skoda-MAN Forumguru

Wachten wij wel met starten tot dat de meeste controlelampje uit zijn en alle regeleenheden de kans hebben gehad om op te starten?
    Zelf wacht ik die 2 extra seconden altijd even en die stamt uit vroegere ervaring met missende systemen.

14. Joske

Joske Forumguru

@Skoda-MAN

ik deed dat "vroeger" ook altijd, maar nu ik kessy heb.. :pieker: heb ik er eigenlijk weinig controle meer over. De auto bepaalt wel wanneer hij kan starten, enige dat ik nog doe is ontkoppelen en op de startknop duwen. :)

Vraag me af of het de dag van vandaag nog veel verschil zou uitmaken?

Rick vindt dit leuk.
  15. Skoda-MAN

Skoda-MAN Forumguru

@Joske Het ene "computer kastje" start sneller op dan het andere. Ik denk ook een beetje afhankelijk van de uitrusting.
    99 van de 100 zal het geen probleem geven.
    De canbus volgens iso Sae J1939 werkt op 250kb/s en de Linbus voor de meeste comfort systemen op 125kb/s waardoor er in zeldzame gevallen synchronisatie problemen kunnen ontstaan.
    Nogmaals, meestal gaat het goed op die hele enkele keer na.

Frank C en Joske vinden dit leuk.
  16. joop43

joop43 Nieuw lid

Ja ik heb precies hetzelfde gehad, ook de linkerkant. Na restart was probleem verholpen.

17. Gieliovd

Gieliovd Forumguru

Vanmiddag op de parkeerplaats bij werk ging ik zitten, voetje op de rem, starten maar.

Pak m'n telefoon om te kijken waar het rustig op de weg was...

Prrrp.. Motor uit, EPC en motormanagement lampje aan.

Opnieuw gestart, niks aan de hand. Handug!!!!

18. andrehj

andrehj Forumguru

Was dat niet gewoon het start-stop systeem?

19. Gieliovd

Gieliovd Forumguru

Nope, steenkoude motor.

Als ik dat verschil niet zou merken moet ik ander werk gaan doen denk ik.

20. Herman Janssens

Herman Janssens Senior Member

Hoi
    Geregeld valt bij mij op voor een tijdje de acc en het sensorzicht uit. Het komt na een tijdje wel weer terug. De garage wijt dit na een uitlening aan de interferentie van flitscamera's en trajectcontroles. Ik kan het daar echter niet aan koppelen. Nog ieemand zulk euvel? Enige andere en meer logische verklaring of zijn de 'pakkemannen' dan toch de schuldigen? Alvast bedankt voor de reacties.

Deel deze pagina