Kinderziektes Octavia III?

TDIvo

Nieuw lid
Hallo, ja had eerste een Octavia uit 2007, maar sinds december een auto vd zaak, O3 greenline 14% met dus die productiefout in de kop.....
Kreeg inderdaad 2 dagen na aflevering 's morgen bij starten de melding, het reservoir was dus helemaal leeg. Heeft tijden geduurd voordat men de oorzaak had, aangezien ze eerst het zeer complexe (!) koelsysteem eerst helemaal uit elkaar hebben gehaald. Toen dat het niet bleek te zijn mocht de kop eraf van PON..... De koppakking was gecorrodeerd, daar zagen ze het in eerste instantie aan. Krijg helaas de foto niet ge-upload...
Betreft de Skoda dealer in Veghel (Noord Brabant).
 

Joske

Forumguru
@TDIvo
die foto zou ik nochtans graag willen zien :jaja:

p.s. bedankt voor de verduidelijking betreft welke Octavia je nu eigenlijk rijdt ;)
 

dagev000

Nieuw lid
Een vervolg op een door mij eerder geplaatste bericht (nov 2013) mbt water onder de mat van passagiers stoel. Ik heb de reparatie zo lang mogelijk uitgesteld maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. In eerste instantie gedacht dat het vocht van de airco kwam, maar die bleek in orde. Daarna een rubberen ring in het schutboard waar bekabeling doorheen komt. Na plaatsen van een nieuw bestelde ring bleek het probleem nog niet verholpen. Uiteindelijk na 4 dagen bleek er een naad van plaatwerk niet goed dicht gelast te zijn. Dit hebben ze uiteindelijk dichtgemaakt: tot nu toe alles weer in orde.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Als eerder aangegevn had ik problemen met de sound generator welke in SPORT stand voor meer dan dan normale resonanties zorgden en irritant waren. Uitendelijk met hoofd werkplaats in de auto en laptop aangesloten op boordnet het volume aangepast. In SPORT stand is deze nu nog slechts 40% (normaal is SPORT 100%).
Weg mee-resoneren, want anders had weer alles open gemoeten en daar had ik geen trek in, nog dat ik erg gechameerd ben van de sound generator (maar dat is persoonlijk), dus een mooie oplossing.

Daarnaast was de achter portier nog steeds niet goed afgesteld. Stond deze eerst te veel naar buiten, nu te veel naar binnen, dus nu ook weer eens aangepakt door dealer en staat nu zo goed mogelijk (ook nog met ander O3 vergeleken. Ik hoop nu ff klaar te zijn en pas over 2jaar weer bij de dealer te komen voor de eerste beurt en dus lekker sturen en genieten.

Dealer heeft meer dan zijn best gedaan.:)
 

Hans_RS

Forumguru
ik ging er altijd van uit dat, indien je het aantal km niet haalt, je toch om het jaar een oliewissel/onderhoud moet laten doen....?
 

Joske

Forumguru
bij een gewoon interval wel ja, max een jaar, max 15000km. Maar bij longlife is het max 2 jaar, max 30000km.
 

s-line

Forumguru
Ik weet uit ervaring dat alle vloeistoffen allemaal niet maximaal gevuld worden hoor! Ook daarop wordt bezuinigd.
Zelfs mijn nieuwe Leon in 2001 was de airco gevuld dat hij gewoon werkte maar ook geen gram te veel er in!
Kwam er achter door een kleine schade waardoor ik de airco moest aftappen en daarna zelf weer vullen volgens de op gegeven grammen.:pieker:
 

Arnoldotje

Forumguru
Even een update van mij:

Ik heb sinds aflevering (eind november) de volgende problemen:
- Lane Assist werkt niet (door de trekhaak)
- Storing bij automatisch inschakelen Xenon tijdens rijden
- Brandstofmeter geeft te vroeg aan dat de tank leeg is.
- BT verbinding tussen Columbus en mijn telefoon werkt slecht (geluid gaat pas na 7 seconden in het gesprek over de speakers)

In de tussentijd is er nog bijgekomen dat ik vaak olie moet bijvullen.

- Vier weken geleden is de storing in de Xenon-verlichting verholpen.
Ze hebben hier de starter vervangen.
- Vorige week is door een software update de Lane Assist weer aan de praat gekregen.
- Brandstofmeter kunnen ze niks aan doen schijnbaar
- Olieverbruik wordt nu door de dealer gemonitord

En we hebben een nieuwe storing sinds eergisteren:
- Kessy werkt niet meer en als gevolg daarvan StartStopSysteem ook niet. (defecte antenne)
Hier wordt volgend week een nieuwe antenne voor geplaatst.

Al met al nog niet één week zonder storingsmelding gereden en ben er onderhand een beetje zat van.
 

CDK

Forumguru
@Arnoldotje, blijkbaar is jouw auto op een maandag ochtend gebouwd en was de werkzame shift nog niet helemaal nuchter....., hier wordt je niet blij van zeg!
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad wel een erg lange lijst gebreken.
Toch wel aardig wat aanloop problemen vind ik bij de O3
Hopelijk modeljaar 2015 perfect
 
Sinds November 2013 ben ik in het bezit van een O3, echter heb ik helaas sinds het begin al problemen met de auto en is deze al tig keer bij de garage terug geweest en de laatste keer zelfs 3,5 week. Op het ogenblik ben ik eigenlijk een "beetje" klaar met de auto en had ik liever dat Leaseplan hem terug zou nemen.

Iemand nog tips, hieronder een kleine opsomming van de problemen:

  • Na enkele weken koelvloeistof melding, bij moeten vullen
  • Diverse olie meldingen, meerdere malen bij moeten vullen
  • Problemen met bandenspanningssysteem, melding alle 4 de banden leeg, meerdere malen meldingen gehad en dan weer moeten resetten
  • Continue terugkerende vermoeidheidswaarschuwings meldingen, bleek verkleving van elektronica
  • Stuurhuis en elektronica inmiddels vervangen
  • Navigatie traag, vastlopen, iconen ontbreken radio
  • Verbreken bluetooth verbinding, of bij tot stand maken van oproep de oproep niet horen (geen geluid)
  • Bestuurdersraam als die stukje openstaat en wil sluiten gaat die dan vaak eerst helemaal open (lekker als je op de snelweg rijd)
  • Nieuwe module voor Navigatie/Bluetooth geplaatst
  • Storingsmeldingen weergave bij cd, media en USB
  • Wegvallen navigatie, vastlopen of zwart scherm of bij invoeren adres gegevens niet beschikbaar
  • Bij bepaalde stuur bewegingen en achteruit rijden "bonk" geluid rechtsachter
  • Bij regen slecht zicht bestuurdersraam, zijspiegel
  • Na bezoek garage en update radio/navigatie traag opstarten, regelmatig vastlopen navigatie, leeg maxidot scherm
  • Meerdere malen olie bijgevuld door garage; 4 keer op 24000km, nu oliestaatje bijhouden
  • Navigatie computer vervangen
  • Bijrijders portierhendel zwaar tot soms niet normaal te openen
  • Standkachel indicatoren niet altijd weergegeven (zonder autostand)
  • Kofferdeksel geeft vaak aan dat die open staat in scherm, terwijl gewoon dicht zit
  • Lang nadraaien ventilator bij zowel korte als lange afstanden
  • Brandstofmeter geeft te vroeg aan dat de tank leeg is
  • BT verbinding tussen Amundsen en mijn telefoon werkt slecht, nieuwe Bluetooth module geplaatst
  • Sinds kort aantal keer te maken gehad dat de blazer/ventilator in de auto nauwelijks functioneerde en dat hij op de hoogste stand amper lucht blaast, tevens met of zonder AC
  • Na laatste bezoek garage de auto afgeleverd met icoontjes/afbeeldingen van de radiozenders echter ontbreekt daar ook alweer de helft van
  • Etc.
Kortom een leuk waslijstje voor een nieuwe auto die de weg naar de garage moeiteloos weet te vinden, maar een auto waar ik het vertrouwen goed in ben verloren!!
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Ik zie diverse gevallen RTFM en usererror voorbij komen. De beste tip die ik je kan geven is lees je boekje eens.
 
Bovenaan Onderaan