Kinderziektes Octavia III?

Topic in 'Octavia III' gestart door ertromp, 17-06-2013.

1. stradje

stradje Actief lid

Die oliedop checken ga ik misschien ook maar eens doen.

2. Tom RS

Tom RS Forumguru

Bij mijn Rs stond het peil van de koelvloeistof 3 weken na levering ook onder het minimum (had het voordien niet bekeken).
    Ik was door problemen intussen van dealer veranderd en de nieuwe dealer zei me dat de auto bij aflevering moest bijgevuld worden (is blijkbaar standaard zo). De vorige dealer had dit volgens hun niet gedaan en dus hebben zij dit aangevuld. Nadien geen problemen meer gehad en nu wel regelmatig gechecked, blijft mooi op niveau.

3. O3-Rider

O3-Rider Actief lid

Gisteren weer even gecheckt. Niveau was prima.

4. Joske

Joske Forumguru

mijn O2 is ook afgeleverd met een werkelijk minimum aan koelvloeistof.. net zoals de olie én de brandstof ;)

heb dit bekeken bij aflevering, zodat ik een referentiewaarde had om nadien de niveau's te kunnen checken.

5. TDIvo

TDIvo Nieuw lid

Hallo, ja had eerste een Octavia uit 2007, maar sinds december een auto vd zaak, O3 greenline 14% met dus die productiefout in de kop.....
    Kreeg inderdaad 2 dagen na aflevering 's morgen bij starten de melding, het reservoir was dus helemaal leeg. Heeft tijden geduurd voordat men de oorzaak had, aangezien ze eerst het zeer complexe (!) koelsysteem eerst helemaal uit elkaar hebben gehaald. Toen dat het niet bleek te zijn mocht de kop eraf van PON..... De koppakking was gecorrodeerd, daar zagen ze het in eerste instantie aan. Krijg helaas de foto niet ge-upload...
    Betreft de Skoda dealer in Veghel (Noord Brabant).

stradje vindt dit leuk.
  6. Joske

Joske Forumguru

@TDIvo
    die foto zou ik nochtans graag willen zien :jaja:

p.s. bedankt voor de verduidelijking betreft welke Octavia je nu eigenlijk rijdt ;)

ertromp vindt dit leuk.
  7. TDIvo

TDIvo Nieuw lid

Ahh, nu lukt het wel, hierbij een van de foto's.....

Bijgevoegde bestanden:

stradje, Joske en ertromp vinden dit leuk.
  8. Joske

Joske Forumguru

bedankt! :thumbsup:

9. dagev000

dagev000 Nieuw lid

Een vervolg op een door mij eerder geplaatste bericht (nov 2013) mbt water onder de mat van passagiers stoel. Ik heb de reparatie zo lang mogelijk uitgesteld maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. In eerste instantie gedacht dat het vocht van de airco kwam, maar die bleek in orde. Daarna een rubberen ring in het schutboard waar bekabeling doorheen komt. Na plaatsen van een nieuw bestelde ring bleek het probleem nog niet verholpen. Uiteindelijk na 4 dagen bleek er een naad van plaatwerk niet goed dicht gelast te zijn. Dit hebben ze uiteindelijk dichtgemaakt: tot nu toe alles weer in orde.

paulus474 vindt dit leuk.
  10. ap.kuiper

ap.kuiper Actief lid

Als eerder aangegevn had ik problemen met de sound generator welke in SPORT stand voor meer dan dan normale resonanties zorgden en irritant waren. Uitendelijk met hoofd werkplaats in de auto en laptop aangesloten op boordnet het volume aangepast. In SPORT stand is deze nu nog slechts 40% (normaal is SPORT 100%).
    Weg mee-resoneren, want anders had weer alles open gemoeten en daar had ik geen trek in, nog dat ik erg gechameerd ben van de sound generator (maar dat is persoonlijk), dus een mooie oplossing.

Daarnaast was de achter portier nog steeds niet goed afgesteld. Stond deze eerst te veel naar buiten, nu te veel naar binnen, dus nu ook weer eens aangepakt door dealer en staat nu zo goed mogelijk (ook nog met ander O3 vergeleken. Ik hoop nu ff klaar te zijn en pas over 2jaar weer bij de dealer te komen voor de eerste beurt en dus lekker sturen en genieten.

Dealer heeft meer dan zijn best gedaan.:)

11. Hans_RS

Hans_RS Forumguru

over 2 jaar? dat is wel wat lang... mooi dat je een meewerkende dealer hebt overigens!

12. Joske

Joske Forumguru

lang? hij moet voor valentijn 2016 binnenkomen of 30000km. Is te zien wat er eerst voorkomt ;)

13. Hans_RS

Hans_RS Forumguru

ik ging er altijd van uit dat, indien je het aantal km niet haalt, je toch om het jaar een oliewissel/onderhoud moet laten doen....?

14. Joske

Joske Forumguru

bij een gewoon interval wel ja, max een jaar, max 15000km. Maar bij longlife is het max 2 jaar, max 30000km.

15. s-line

s-line Forumguru

Ik weet uit ervaring dat alle vloeistoffen allemaal niet maximaal gevuld worden hoor! Ook daarop wordt bezuinigd.
    Zelfs mijn nieuwe Leon in 2001 was de airco gevuld dat hij gewoon werkte maar ook geen gram te veel er in!
    Kwam er achter door een kleine schade waardoor ik de airco moest aftappen en daarna zelf weer vullen volgens de op gegeven grammen.:pieker:

16. Arnoldotje

Arnoldotje Forumguru

Even een update van mij:

Ik heb sinds aflevering (eind november) de volgende problemen:
    - Lane Assist werkt niet (door de trekhaak)
    - Storing bij automatisch inschakelen Xenon tijdens rijden
    - Brandstofmeter geeft te vroeg aan dat de tank leeg is.
    - BT verbinding tussen Columbus en mijn telefoon werkt slecht (geluid gaat pas na 7 seconden in het gesprek over de speakers)

In de tussentijd is er nog bijgekomen dat ik vaak olie moet bijvullen.

- Vier weken geleden is de storing in de Xenon-verlichting verholpen.
    Ze hebben hier de starter vervangen.
    - Vorige week is door een software update de Lane Assist weer aan de praat gekregen.
    - Brandstofmeter kunnen ze niks aan doen schijnbaar
    - Olieverbruik wordt nu door de dealer gemonitord

En we hebben een nieuwe storing sinds eergisteren:
    - Kessy werkt niet meer en als gevolg daarvan StartStopSysteem ook niet. (defecte antenne)
    Hier wordt volgend week een nieuwe antenne voor geplaatst.

Al met al nog niet één week zonder storingsmelding gereden en ben er onderhand een beetje zat van.

17. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@Arnoldotje, blijkbaar is jouw auto op een maandag ochtend gebouwd en was de werkzame shift nog niet helemaal nuchter....., hier wordt je niet blij van zeg!

Gieliovd vindt dit leuk.
  18. Joske

Joske Forumguru

dat is inderdaad wel een trieste samenvatting aan problemen.. :thumbsdown:

19. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Inderdaad wel een erg lange lijst gebreken.
    Toch wel aardig wat aanloop problemen vind ik bij de O3
    Hopelijk modeljaar 2015 perfect

20. andrehj

andrehj Forumguru

In 2015 krijgen we een nieuwe draad met kinderziektes, maar dan van de S3 :D.
    Eigenlijk wat te snel, dan moet ik die maar overslaan en in 2022 een S4 kopen.:jaja:

WillemJan en ertromp vinden dit leuk.

Deel deze pagina