Kinderziektes Octavia III?

erikkie

Senior Member
onderstaande/bovenstaande problemen herken ik wel...

  • Verbreken bluetooth verbinding, of bij tot stand maken van oproep de oproep niet horen (geen geluid)
hier heb ik ook regelmatig last van. (samsung telefoon)

o Problemen met bandenspanningssysteem, melding alle 4 de banden leeg, meerdere malen meldingen gehad en dan weer moeten resetten
alleen bij bandenwissels gehad (zomer/winter/zomer

  • Bij regen slecht zicht bestuurdersraam, zijspiegel

heb ik ook

  • Brandstofmeter geeft te vroeg aan dat de tank leeg is

paar keer door tanken, dan gaat er meestal wel 47 liter in bij.

o Bijrijders portierhendel zwaar tot soms niet normaal te openen
soms van buitenaf wat moeizaam ja...


Front Assist ingreep nu ook een keer gehad, auto gaat écht remmen als je niets doet en te dicht afslaande auto nadert...


heb nu 18000 km erop zitten met 1,4 tsi. Moet olie weer eens checken, nog nooit bijgevuld.
 
Hm. Daar heeft Tapatalk iets gedaan zonder mij op de hoogte te brengen :-). Maar dan toch maar gelijk een zinnige bijdrage. Cc hendel is vervangen na de inmiddels bekende klachten. Probleem opgelost. Nu kraakt alleen de stuurkolom? Bij lagere snelheden. Binnenkort even mee terug. Kunnen ze gelijk naar de bekleding van de bestuurders stoel kijken. Gaat los in een hoek van de zitting. Verder alleen maar veel plezier van de wagen.
 

flatron

Actief lid
Hm. Daar heeft Tapatalk iets gedaan zonder mij op de hoogte te brengen :-). Maar dan toch maar gelijk een zinnige bijdrage. Cc hendel is vervangen na de inmiddels bekende klachten. Probleem opgelost. Nu kraakt alleen de stuurkolom? Bij lagere snelheden. Binnenkort even mee terug. Kunnen ze gelijk naar de bekleding van de bestuurders stoel kijken. Gaat los in een hoek van de zitting. Verder alleen maar veel plezier van de wagen.

Mijn stuurkolom kraakt ook. (CC hendel ook vervangen) Maar daarvoor kraakte mijn stuurkolom ook. Maar nu nog erger.
 

serum

Senior Member
Vandaag voor het eerst getankt met de greenlinert. Hij gaf aan dat ik nog 50km kon rijden. Totaal (2 keer afslaan) 45,43 liter getankt. Lijkt erop dat de tankinhoudsweergave aangepast is.
 

O3-Rider

Senior Member
Helaas Serum...dat lukt mij ook (bijna). Van de week actieradius 70 en er ging 44.x in, ook 2x afslaan. Komt op hetzelfde neer dus.

Mbt dit issue is het echt doodstil vanuit PON. Rij al tijden gewoon door tot 30-50 (of wat beter uitkomt) en dan gaat er inderdaad rond de 45 in.
 
Laatst bewerkt:

serum

Senior Member
Maar dat is toch goed? tank is toch 50L? 5L reserve wordt niet aangesproken als je tot 0 door rijdt. Lijkt mij in orde op deze manier?
 

O3-Rider

Senior Member
Ga de volgende keer eens tanken direct als de auto zegt dat je moet tanken (actie radius 100km)
Als je meer dan 40-41 kan tanken, lijkt het idd beter.

Trouwens, de BC geeft bij mij de laatste keren later aan dat ik moet tanken.
Helemaal in het begin was dat direct bij 100km. Tegenwoordig is dat bij 85.
 
Laatst bewerkt:

O3-Rider

Senior Member
En als je dan meer kunt tanken lijkt mij de oorzaak inderdaad bekend bij PON, dus fixen bij mij dan graag PON.
 

micky

Forumguru
Waar iedereen met dat 2 keer afslaan vandaan komt is mij compleet onduidelijk, tank hem gewoon vol tot bovenin de vulslang voor een goede controle, of zie ik iets over het hoofd..
 

micky

Forumguru
@serum ja, want 2 keer afslaan is niet telkens het zelfde, dit is al afhankelijk van hoe je de vulmond houdt, de mate van dampen die bij de vulmond komen, dus wil je een echt resultaat, dan vul je tot bovenaan en weet je zeker dat je de zelfde hoeveelheid getankt hebt, als je 2 keer afslaan hanteert verwondert het mij echt niet dat eea onbetrouwbaar overkomt....
 

yves

Actief lid
Ik heb iets raar voor ivm het pano dak.
De doek die je open en dicht schuift, onder het pano dak kan blijkbaar niet helemaal toe bij mij.
Volgende week naar de dealer voor een controle.

Grootste probleem bij mij is echter de voice control :nono:, die stem doet precies of ik spreek pools...
Ik zeg: radio, dan zegt zij: bel jos proft... Ik zeg navigatie dan zegt de stem; bel jan...

Herkennen jullie dit zo'n beetje of spreek ik echt zo slecht Nederlands?
Ik let op m'n articulatie en spreek luid en (in mijn opinie) duidelijk...
 

serum

Senior Member
Als 2 keer afslaan niet telkens hetzelfde is, is 1 keer afslaan dat dus ook niet. Wat wil je bereiken met je verhaal?
 

micky

Forumguru
@serum volgens mij begrijpen wij elkaar helemaal verkeerd, het ga proberen het nog eens uit te leggen: Als het pistool afslaat, (1 of 2 keer maakt niet uit) dan komt dat doordat er brandstof tegen de uitstroom mond komt (het kleine gaatje), dit gebeurd ook of kan ook gebeuren doordat een tank pas bijv. 90% vol is, vertrouw je dus op 2 keer afslaan om een vulhoeveelheid te bepalen, kun je de brandstof niet zien en kan het goed zijn dat je bijv. 4 liter minder hebt getankt dan de vorige keer, erg onbetrouwbaar om dat te gebruiken als referentie voor het werken van de meter/BC.
Als je vult en net zo vaak laat afslaan tot je de brandstof helemaal bovenin de hals hebt staan, dus je ziet de brandstof zitten, dan weet je zeker dat je net zo veel getankt hebt als de vorige keer.

Nu, ik weet niet of dit wenselijk is, maar dat dacht ik, vandaar ook mijn uitleg met aan het eind de vraag of ik iets over het hoofd zie.
 
Bovenaan Onderaan