Kinderziektes Octavia III?

Beste VWim volgens de garage en Leaseplan betreft het hier geen gevallen van RTFM de auto was dan niet inmiddels al meer dan 7 keer bij de garage geweest en hadden ze niet al zoveel dingen vervangen, maar ok?!
 

MeneerB

Forumguru
Het lijstje lijkt lang omdat er diverse items meerdere malen opgesomd worden.
(chronologisch denk ik)

Toch zijn enkele punten in dit lijstje in dit forum vaker naar boven gekomen en zijn best wel verontrustend.
(olie verbruik)
Andere zaken zijn het beruchte "product eigenschap" en zijn voor sommigen alleen maar storend. (Bij regen slecht zicht bestuurdersraam, zijspiegel)
Ik hoop dat het bij incidentele zaken blijft en dat e.e.a. naar tevredenheid opgelost wordt. En daar schort het meestal aan.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik een van de allereerste combi's heb (juni 2013)
Alleen in de 1e week na aflevering ben ik een keer terug geweest omdat er iets niet goed gegaan is met het verwijderen van de transport beveiliging. Sindsdien geen dealer gezien.
Het enige wat me stoort is het lichte onderstel gebonk bij bijvoorbeeld klinker weggetjes en het slechte zijraam zicht bij harde regen.
Verder absoluut geen problemen zoals olie verbruik, verkeerde tank indicatie etc...
Moet wel gezegd worden dat ik alleen een radio bolero met bluetooth ondersteuning als optie heb en geen andere buiten de standaard elegance opties.

Wat bedoel je trouwens met "verkleving van elektronica" ?
Is een nieuw begrip voor mij :pieker:
 
Beste MeneerB,

Het klopt inderdaad dat het lijstje chronologisch is opgesteld.

Inzake de "verkleving van elektronica" dit werd mij verteld als oorzaak voor de storingen als bij vermoeidheidswaarschuwing en bandenspanningssysteem en dat ze daardoor de elektronica en het stuurhuis moesten vervangen, maar wat het nou exact inhoudt is mij ook wat "vaag".

Denk dat ik een maandagochtend auto heb, het nadeel is dat sommige problemen wederkerend zijn en sommige gelukkig wel opgelost worden echter komen daar soms ook weer andere nieuwe storingen door naar voren.

Inmiddels de laatste maanden lijstjes en foto's moeten bijhouden voor de Leasemaatschappij maar inmiddels ben ik er eigenlijk een beetje klaar mee en is het plezier van een nieuwe auto mij wel vergaan. :banghead:
 

Tom RS

Forumguru
Verkleving van electronica... :arghh: Ik kan hierbij alleen maar denken aan oxidatie (zeer onwaarschijnlijk bij een nieuwe auto), smelten van kabels (wat een serieuze kortsluiting zou zijn) of onzin (bedoeld om de "klant met een kluitje in het riet te sturen). Heel vaag allemaal.
 

Miez1

Forumguru
Dat is mooi Crap! Ik heb ooit een maandagmorgen Vectra gehad, dan ben je op een gegeven moment wel klaar en wordt het plezier je ontnomen. De genoemde Opel is uiteindelijk vertrokken naar Russelheim en daar heeft hij 6 weken aan de diagnose gehangen waarna ze hem hebben 'gehouden'.

Ik snap dat je obv bovenstaande opsomming in ieder geval het vertrouwen kwijt bent.

Good luck!

Miez
 

Mettes

Forumguru
Verkleving is het aannemen van een geheugenstand,bv een relais die in een bepaalde stand komt vast te zitten.(om het makkelijk uit te drukken)
Dit probleem stelt zich minder bij de hedendaagse gedrukte schakelingen,doch blijft het mogelijk door magnetische invloeden,interferentie,enz.
 

Rodo

Lid
gelukkig is het een leasebak...

Ik heb ook een leasebak met een soortgelijk lijstje, maar of het nu lease is of niet: is even klote!:banghead:
Gelukkig is het garantie!!!!

Heb na 4 weken radiostilte (vanuit PON/Skoda/Dealer) omtrent mijn klacht mbt bonkgeluiden maar weer eens de stoute Twitter schoenen aangetrokken. Ben het onderhand spuugzat met die bak.
Met een beetje fatsoen wordt je op de hoogte gehouden, nu lijkt het er maar op dat zolang de klant niet belt 'zal het wel goed zijn...'
 
@VWim Nee dat denk ik niet, het gaat om het feit dat ze erin zijn gezet en ook allemaal aanwezig waren (door dealer gedaan) en er vervolgens een aantal ontbreken na een paar dagen?!

Ik weet zelf ook wel dat de logo's "geplaatst" dienen te worden, maar wel raar dat ze zomaar verdwijnen?! :pieker:

Maar goed van die logo's is een detail tov de rest van de lijst dacht ik zo!!!!
 
Bovenaan Onderaan