Kinderziektes Octavia III?

stradje

Actief lid
Bedankt voor de reacties. Ik had hem tot max bijgevuld. Zojuist gecontroleerd (hele nacht stilgestaan) en nu staat hij alweer halverwege min/max. Ik ga maar eens met de dealer bellen.
 

WillemJan

Forumguru
@ap.kuiper Klik op 'Rapporteer bericht' en vraag of de mods je bericht willen verplaatsen naar het juiste deel van het forum. Werkt goed hoor!

Groetjes... Willem-Jan
 

stradje

Actief lid
Ik ben zojuist naar de dealer geweest n.a.v. die koelvloeistof melding. Er waren toch geen sporen van lekkage te ontdekken. Dus maar even afwachten of het nog terug komt.
 

TDIvo

Nieuw lid
Hetzelfde probleem gehad, maar direct vanaf levering eind december, bleek een productiefout in de kop. Freesfout tussen koelkanaal en cylinder.....Kop vervangen, nu alles prima.
 

ertromp

Forumguru
Hetzelfde probleem gehad, maar direct vanaf levering eind december, bleek een productiefout in de kop. Freesfout tussen koelkanaal en cylinder.....Kop vervangen, nu alles prima.
Ik ben benieuwd hoeveel O3 eigenaren met deze fout geconfronteerd gaan worden.
We hebben ook al de foute cruise control hendel gehad.
 

Desperado

Forumguru
haha, de praktijk leert dat enkel Toyota een bedrijf is met ballen en een terugroepaktie doet. Veiligheid voor alles, blijkbaar moet hier eerst een ongeluk gebeuren. treurig.
Denk je dat?
Ik weet van veel meer merken dat ze terugroepacties hebben gehad.
 

stradje

Actief lid
Hetzelfde probleem gehad, maar direct vanaf levering eind december, bleek een productiefout in de kop. Freesfout tussen koelkanaal en cylinder.....Kop vervangen, nu alles prima.
Je bedoelt die melding van koelvloeistof onder niveau? Heb je die melding meerdere keren gekregen? Contact tussen koelkanaal en cylinder klinkt behoorlijk dramatisch.

Mag ik de naam van jouw dealer zodat ik daar eventueel naar kan verwijzen als het nog eens optreedt?
 

Joske

Forumguru
Dat kan natuurlijk ook.. Maar ik heb maar 4 berichten waar we dat al dan niet kunnen uit afleiden natuurlijk.
 

O3-Rider

Senior Member
Ik had dit weekend opeens een waarschuwing (rood!) dat ik de koelvloeistof moest bijvullen. En inderdaad was die onder het minimum gezakt. Heb ik nog bij geen enkele wagen ooit meegemaakt dat ik dat moest bijvullen. Moet ik me zorgen maken?

Hmm ik heb hetzelfde, niet de melding, maar wel bij controel onder het minimum. 3 weken geleden gemeld bij de dealer, die zouden wat bijvullen. Levering 10 dec. 2013.
Ik zal straks eens even kijken of het weer gezakt is, anders maar weer melden. Ook de oliedop maar effe checken op witte smurrie.
 

Tom RS

Forumguru
Bij mijn Rs stond het peil van de koelvloeistof 3 weken na levering ook onder het minimum (had het voordien niet bekeken).
Ik was door problemen intussen van dealer veranderd en de nieuwe dealer zei me dat de auto bij aflevering moest bijgevuld worden (is blijkbaar standaard zo). De vorige dealer had dit volgens hun niet gedaan en dus hebben zij dit aangevuld. Nadien geen problemen meer gehad en nu wel regelmatig gechecked, blijft mooi op niveau.
 

Joske

Forumguru
mijn O2 is ook afgeleverd met een werkelijk minimum aan koelvloeistof.. net zoals de olie én de brandstof ;)

heb dit bekeken bij aflevering, zodat ik een referentiewaarde had om nadien de niveau's te kunnen checken.
 
Bovenaan Onderaan