Kinderziektes Octavia III?

Topic in 'Octavia III' gestart door ertromp, 17-06-2013.

1. Hans_RS

Hans_RS Forumguru

Hoe zit dat met het rammelende rechter ventilatieroostertje? Want ik heb er ook van blijkbaar... Kan ik er zelfs iets aan doen, want heb niet echt tijd om de wagen er voor binnen te steken bij de dealer...

2. Joske

Joske Forumguru

Ik heb het laten vervangen Hans... Gewoon even bij de Geert binnen springen, melden en afspraak maken? Vervangen duurt kwartier ofzo.

3. Rene C

Rene C Forumguru

@all. Was niet de bedoeling om een discussie te starten hoor. :bloos:

Dank voor alle uitleg. Ze hebben hem bij de beurt weer aangevult, stond weer onder minimum maar zou moeten volgens dealert. Ik hou het dan maar net als de olie in de gaten. Heb btw tot 30k/km 1ltr olie moeten bijvullen. Vind ik opzich best netjes.

Had minder kunnen zijn maar wil hem gewoon boven de helft hebben staan.

4. micky

micky Forumguru

sinds een paar dagen (72000 km) wordt de rand van de knop van de DSG pook scherp en het chrome laat los, 1 belletje met de dealer en volgende week krijg ik een nieuwe pook.

Pendragon en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  5. wouterhil

wouterhil Lid

Bij mijn Greenline zijn rondom op de pookknop slijtageplekken van het rubber te zien (46000km, van dec 2013).
    Als je er met je vingers overheen schuift korrelt het er zo vanaf. Zojuist gemeld bij de dealer om te kijken of er een nieuwe opkomt.

6. tha a

tha a Senior Member

valt een defecte waterpomp ook onder kinderziektes? Gister bij 74000km ineens de geest gegeven. Wel binnen 1 dag vervangen bij de dealer. 's-ochtend 07.30u stond ik stil (groot rood scherm in dashboardmet daarop STOP! MOTOR OVERVERHIT!) en voor 6uur was ik weer onderweg.

7. Joske

Joske Forumguru

toch ook alweer bij de 1.6TDI... zouden ze nog steeds die ouwe krengen van waterpompen er in schroeven? was bij de S2 en O2 al een gekend issue.

8. gersel

gersel Nieuw lid

Wat mij betreft wel een kinderziekte, mijn waterpomp wordt maandag as vervangen na 3 x oververhitte motor. Bleek bij de dealer dat het een bekend probleem (staat ook als zodanig bekend in hun systeem) is en ze al bij meerdere auto's de waterpomp hebben vervangen. Mijn 16.tdi van dec. 2013 heeft nu 115000 op de klok.

9. MacRembrandt

MacRembrandt Forumguru

Grootste kinderziekte?
    Dat Skoda nu, na een week, al afstand neemt van mijn auto.:bloos:
    Capture.JPG

Verrassend Skoda........
    :nailbiting:

Tuulster, turboturbo en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  10. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Nu heb ik al een tijdje als ik instap of optrek mijn bestuurders stoel een standje naar achter schiet.
    Meestal eerst links dat zit je scheef, en daarna weer rechts.
    Probleem is dat het soms 3 keer per week is en soms drie keer per dag.
    Wordt er gek van.:tegek:
    Nu heeft de dealer er naar gekeken en de stelling ingevet, nou dat helpt dus niet.:mad:
    Nu was ik vandaag weer bij de garage voor een afspraak en daar had een van hun mensen het ook bij een MY2015 O3
    Dus volgende week maar eens een onderzoek gaan beginnen tot op de bodem:maakmegek:
    Mijn vraag is zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Marco.

11. henriz

henriz Forumguru

RDW kenteken check kent 'm ook niet.

12. MacRembrandt

MacRembrandt Forumguru

Ehhh......op rdw.nl wel.
    Volgens Ŝkoda is het nog steeds geen Ŝkoda.:laugh:

13. henriz

henriz Forumguru

Oh ja! Ik keek op RDWData.nl. Blijkbaar loopt die achter.

14. Santi

Santi Lid

Panoramadak wil niet sluiten!!

Sinds de levering van mijn O3 1,5 mnd geleden ben ik nu drie keer bij de garage geweest om het niet sluitende dak te laten resetten.

Eerste keer bleef het dak ca 30 cm open staan. (sloot en ging meteen weer open tot op 30 cm)
    Laatste keer bleef het dak op de luchtstand staan. Dealer kan nu alleen de eindpositie resetten zodat het dicht zit.

Iemand ervaring met dit probleem of heeft een oplossing? Zoals zo vaak is het antwoord bij de dealer standaard dat dit nog nooit eerder is voorgkomen.
    als dit alle keren echt zo is geweest had ik ook al lang de loterij moeten winnen. wie o wie heeft de oplossing :arghh:

15. elsinga

elsinga Forumguru

Klinkt erg als mijn problemen met de zijruiten voor. Auto sluiten en ze gaan dan weer 1/3e open, opnieuw inleren werkt niet, maar herhaald proberen te sluiten door vasthouden sluitknop werkt uiteindelijk.

Is een bekend probleem bij de ruiten volgens een Skoda bulletin van oktober, wellicht dat dezelfde fout ook in het panoramadak zit?

16. Jese8

Jese8 Ex-lid

Er zit in de auto 1 of ander kastje, ben de naam kwijt. Bij mijn vorige auto heb ik deze laten vervangen en waren de problemen verholpen. Deuren gingen soms ook niet op slot enz enz, en inderaad open ramen.

Ik ben helaas de naam vergeten van dit kastje/module. Zat onder de stoel meen ik.

17. leo442

leo442 Forumguru

BCM? Body Control Module.

18. Joske

Joske Forumguru

bijna ;)

Boordnet

19. Jese8

Jese8 Ex-lid

Juist, die bedoel ik. Toen waren alle problemen opgelost met open ramen en deuren die niet op slot wilden.

20. abelsj

abelsj Forumguru

[QUOt"Herman Janssens, post: 532233, member: 10631"]Hoi
    Geregeld valt bij mij op voor een tijdje de acc en het sensorzicht uit. Het komt na een tijdje wel weer terug. De garage wijt dit na een uitlening aan de interferentie van flitscamera's en trajectcontroles. Ik kan het daar echter niet aan koppelen. Nog ieemand zulk euvel? Enige andere en meer logische verklaring of zijn de 'pakkemannen' dan toch de schuldigen? Alvast bedankt voor de reacties.[/QUOTE]

ik krijg ook regelmatig die boodschap op mijn display. Gaat er na een paar km terug af.

Deel deze pagina