Kinderziektes Octavia III?

Marcooctavia

Forumguru
Nu heb ik al een tijdje als ik instap of optrek mijn bestuurders stoel een standje naar achter schiet.
Meestal eerst links dat zit je scheef, en daarna weer rechts.
Probleem is dat het soms 3 keer per week is en soms drie keer per dag.
Wordt er gek van.:tegek:
Nu heeft de dealer er naar gekeken en de stelling ingevet, nou dat helpt dus niet.:mad:
Nu was ik vandaag weer bij de garage voor een afspraak en daar had een van hun mensen het ook bij een MY2015 O3
Dus volgende week maar eens een onderzoek gaan beginnen tot op de bodem:maakmegek:
Mijn vraag is zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Marco.
 

Santi

Lid
Panoramadak wil niet sluiten!!

Sinds de levering van mijn O3 1,5 mnd geleden ben ik nu drie keer bij de garage geweest om het niet sluitende dak te laten resetten.

Eerste keer bleef het dak ca 30 cm open staan. (sloot en ging meteen weer open tot op 30 cm)
Laatste keer bleef het dak op de luchtstand staan. Dealer kan nu alleen de eindpositie resetten zodat het dicht zit.

Iemand ervaring met dit probleem of heeft een oplossing? Zoals zo vaak is het antwoord bij de dealer standaard dat dit nog nooit eerder is voorgkomen.
als dit alle keren echt zo is geweest had ik ook al lang de loterij moeten winnen. wie o wie heeft de oplossing :arghh:
 

elsinga

Forumguru
Klinkt erg als mijn problemen met de zijruiten voor. Auto sluiten en ze gaan dan weer 1/3e open, opnieuw inleren werkt niet, maar herhaald proberen te sluiten door vasthouden sluitknop werkt uiteindelijk.

Is een bekend probleem bij de ruiten volgens een Skoda bulletin van oktober, wellicht dat dezelfde fout ook in het panoramadak zit?
 

Jese8

Ex-lid
Er zit in de auto 1 of ander kastje, ben de naam kwijt. Bij mijn vorige auto heb ik deze laten vervangen en waren de problemen verholpen. Deuren gingen soms ook niet op slot enz enz, en inderaad open ramen.

Ik ben helaas de naam vergeten van dit kastje/module. Zat onder de stoel meen ik.
 

abelsj

Forumguru
[QUOt"Herman Janssens, post: 532233, member: 10631"]Hoi
Geregeld valt bij mij op voor een tijdje de acc en het sensorzicht uit. Het komt na een tijdje wel weer terug. De garage wijt dit na een uitlening aan de interferentie van flitscamera's en trajectcontroles. Ik kan het daar echter niet aan koppelen. Nog ieemand zulk euvel? Enige andere en meer logische verklaring of zijn de 'pakkemannen' dan toch de schuldigen? Alvast bedankt voor de reacties.[/QUOTE]

ik krijg ook regelmatig die boodschap op mijn display. Gaat er na een paar km terug af.
 
Waterpomp is bij mij 2 weken geleden vervangen, ergens lekkage.
Rechter Xenon Unit vervangen
Vreemde tik onder de motorkap, zodra ik bij stationair draaien een beetje gas geef hoor ik een tik. Kunnen ze niet vinden.
Mijn Navigatiesysteem is vervangen, momenteel nog steeds zo dat smorgens het touchscherm niet reageert.
 

ertromp

Forumguru
Waterpomp is bij mij 2 weken geleden vervangen, ergens lekkage.
Rechter Xenon Unit vervangen
Vreemde tik onder de motorkap, zodra ik bij stationair draaien een beetje gas geef hoor ik een tik. Kunnen ze niet vinden.
Mijn Navigatiesysteem is vervangen, momenteel nog steeds zo dat smorgens het touchscherm niet reageert.

:nailbiting: Bij welke km standen zijn de diverse problemen opgetreden?
 

tha a

Senior Member
valt een defecte waterpomp ook onder kinderziektes? Gister bij 74000km ineens de geest gegeven. Wel binnen 1 dag vervangen bij de dealer. 's-ochtend 07.30u stond ik stil (groot rood scherm in dashboardmet daarop STOP! MOTOR OVERVERHIT!) en voor 6uur was ik weer onderweg.

En hij staat weer bij de dealer. Deze keer met de melding "controleer koelvloeistofpeil!" Gelukkig niet mee doorgereden en ANWB was er dmv Skoda Mobiliteitsservice snel. Bleek een slang los te zitten die de radiator ingaat. Daarna opnieuw afgevuld(met water). Dus meteen door naar mn eigen dealer die het systeem nu moeten reinigen (en goed moet controleren)
Wellicht dat ze mn klacht over het schokkerig schakelen van de DSG (soort tussengas bij opschakelen 3 naar 4 ) ook nu al kunnen oppakken. Daarvoor stond 4 januari gepland...
 

Skoda-MAN

Forumguru
Oliepeil laag af fabriek, 0,3 ltr bijgevuld.
Bij 4500 km koelvloeistof bij laten vullen, nog geen melding maar stond erg laag.
Bij 8700 km Aircopomp vernieuwing en systeem gespoeld, hoorde al langere tijd een soort sluipend geluid.
Oliepeil bij 10500 km staat in het midden tussen maximum en minimum = bevredigend.
 
valt een defecte waterpomp ook onder kinderziektes? Gister bij 74000km ineens de geest gegeven. Wel binnen 1 dag vervangen bij de dealer. 's-ochtend 07.30u stond ik stil (groot rood scherm in dashboardmet daarop STOP! MOTOR OVERVERHIT!) en voor 6uur was ik weer onderweg.

Bij mij hetzelfde vandaag! Gelukkig zakte de temperatuur vrijwel direct na de melding van 130 terug naar normaal en kon ik mijn weg vervolgen. Ik kon de auto daarna gelijk achterlaten bij de dealer... Waterpomp zou de oorzaak zijn, en zoals iemand anders al zei een bij de dealers bekend probleem waar ze een mailing over hebben gehad vanuit skoda / pon ( deze liet de dealer me ook zien).
 

JHH

Actief lid
Nu heb ik al een tijdje als ik instap of optrek mijn bestuurders stoel een standje naar achter schiet.
Meestal eerst links dat zit je scheef, en daarna weer rechts.
Probleem is dat het soms 3 keer per week is en soms drie keer per dag.
Wordt er gek van.:tegek:
Nu heeft de dealer er naar gekeken en de stelling ingevet, nou dat helpt dus niet.:mad:
Nu was ik vandaag weer bij de garage voor een afspraak en daar had een van hun mensen het ook bij een MY2015 O3
Dus volgende week maar eens een onderzoek gaan beginnen tot op de bodem:maakmegek:
Mijn vraag is zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Marco.
Mijn O3 uit okt 2014 deed dit ook. Ik heb hem vorige maand maar eens langs de Pon dealer in Naarden gebracht. Ze hebben als het goed is de stoel en de geleiderails eruit gehaald en opnieuw teruggeplaatst. Tot nu toe heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
 

Marcooctavia

Forumguru
Mijn O3 uit okt 2014 deed dit ook. Ik heb hem vorige maand maar eens langs de Pon dealer in Naarden gebracht. Ze hebben als het goed is de stoel en de geleiderails eruit gehaald en opnieuw teruggeplaatst. Tot nu toe heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Ze hebben er nog een keer naar gekeken maar konden niets vinden.
Ze hebben contact met Skoda gehad en ik moest maar eens goed wiebelen zodat de stoel klikte.
Ja dat die je standaard.
Ook ben ik enige (bijna) die op de bestuurdersstoel zit dus die stand staat altijd het zelfde.
Ik zou het nu gaan bij houden of hij blijft zitten, ik heb de afstand van de stoel op de rails gemeten en als hij weer verschiet meet ik weer.
Maar nu blijft hij al meer als een week goed.
Ik weet niet of de stoel er uit is geweest, maar zal het eens vragen als ik in jan. Langs ga.
Naar mijn ID zaten de rails scheef of zo iets.
Als ik meer weet laat ik het weten

Marco.
 
Bovenaan Onderaan