Kinderziektes Octavia III?

O3-Rider

Senior Member
Ik had het overigens wel op de O1. Daar werden de ramen niet nat, maar dikke druppels bleven aan de spiegel hangen. En door de wervelwind sloegen die vervolgens terug tegen de spiegel.
 

O3-Rider

Senior Member
Vandaag even gekeken naar de spiegels op de O3 uit week 48. En het lijkt er inderdaad op dat de het probleem opgelost is. Onder de spiegel zit duidelijk een randje. Effe foto van gemaakt.

Er zit over de hele lengte een randje. Toevallig vanmiddag een mini bui en inderdaad doet het zijn werk.
 

Bijlagen

  • spiegel.jpg
    spiegel.jpg
    117,7 KB · Weergaven: 623

serum

Senior Member
denk dat je dat beter lokaal kan kopen. er komen al gauw 6-7 euro verzendkosten bij de 9-12e aanschafprijs.
 

isonic125

Actief lid
Bij mijn auto, levering begin november, slaat bij regen en snelheid hoger dan 80 het linker raam totaal dicht zodat zicht naar spiegel totaal belemmerd is.
Er ontaat een soort draaikolk bij spiegelvoet wat resulteerd dat het water over de ruit uitvloeit

Hier hetzelfde probleem. Rechterspiegel heeft geen last.
Erg irritant want je ziet echt bijna niets meer in de linker spiegel.
Wanneer de auto voor een beurt moet ga ik dit wel aankaarten.
Probleem is alleen de kleur: Platin Grey. Hopelijk zijn daar ook nog aangepaste spiegels voor
 

Herman Janssens

Senior Member
Hier hetzelfde probleem. Rechterspiegel heeft geen last.
Erg irritant want je ziet echt bijna niets meer in de linker spiegel.
Wanneer de auto voor een beurt moet ga ik dit wel aankaarten.
Probleem is alleen de kleur: Platin Grey. Hopelijk zijn daar ook nog aangepaste spiegels voor
Ik denk dat ze alleen het niet-gespoten deel van de spiegelbehuizing moeten vervangen, isonic. Dat kan niet zo een groot probleem zijn.
 

Gieliovd

Forumguru
Ook maar eens gesprek aangaan bij de dealer, want ik zie geregeld geen ene donder in de auto. Hoogst onprettig gevoel.

Krijg weer Renault Clio gevoelens, daar zag ik ook nooit een ene flikker als het regende.
 

Tom RS

Forumguru
Ook hier een haperende rechtervoordeur: je krijgt ze soms moeilijk open. Nog niet erg, maar toch eens naar laten kijken. Sproeier van de rechtse koplamp gaat ook niet volledig terug in de behuizing. Dealer heeft dit proberen op te lossen, maar dat is niet gelukt. Na contact met de invoerder moet de bumper gedemonteerd worden om het probleem op te lossen.
 
Sinds gisteren proberen met de parkeersensoren. :laugh: Hij geeft steeds een piepsignaal en er staat een uitroepteken in beeld. Dit betekent een storing in het systeem. Vanmiddag even langs de dealer gereden om e.e.a. te laten uitlezen. Men verwachtte dat een van de sensoren defect was. Helaas geeft de BC aan dat de geluidsbox :pieker: (wist niet dat dat geluid uit een aparte box kwam) het probleem veroorzaakt. Maandag 27 januari gaat mijn lieve O3 de hele dag naar de dokter voor onderzoek :thumbsup:. Ik ben benieuwd, want nu krijg ik iedere keer een foutmelding en een piep..... Was erg fijn in de file... :sterretjes:
 
Nee, helaas niet. Heb het volume van de pieptoon verlaagd en de toonhoogte verlaagd. Het blijft vervelend, maar ik heb alle vertrouwen in Versluis Zoetermeer. Top service! :thumbsup:
 
Bij mijn auto, levering begin november, slaat bij regen en snelheid hoger dan 80 het linker raam totaal dicht zodat zicht naar spiegel totaal belemmerd is.
Er ontaat een soort draaikolk bij spiegelvoet wat resulteerd dat het water over de ruit uitvloeit
In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat er een regenwater geleiding (geul) mist bij de rand van het voorruit welke het ruitenwisser water afvoerd naar het dak.
Er zit alleen maar een verhoging in de sponning maar geen rubber.
Na het lezen van het artikel ben ik van mening dat de wind huishouding rond de spiegel niet klopt mede gevoed door het ruitenwisser water.
Vuil aanslag op raamstijl tussen voorruit en linker zijruit bevestigd dit.
Heb dit ook opgenomen met de dealer en deze kent het probleem maar heeft geen oplossing. Fabia kent dit ook. superb heeft rubberen geul in sponning.
Ga binnenkort experimenteren met een strip op de spiegelvoet.
Vandaag even bij de dealer geweest en de auto's die nu worden uitgeleverd hebben inderdaad een "spoilertje" (bewoording van de verkoper), een klein stripje aan de onderzijde van de spiegel. De verkoper verwacht geen terugroepactie, maar adviseerde mij Pon zelf te benaderen. Ik heb zojuist een mail aan Pon gestuurd, dus houd jullie op de hoogte! :thumbsup:
 

VWim

Forumguru
Waarom zou jij Pon benaderen, daar heb je toch een dealer voor? Jij heb tenslotte een overeenkomst met de dealer, de dealer heeft een overeenkomst met Pon.
 
Bovenaan Onderaan