Kinderziektes Octavia III?

leo442

Forumguru
Hij behoort het, als ik naar de mijn kijk, eruit te sproeien en geen straaltje. Echt een spray.

Ik heb trouwens weer een nieuwe... buiten de bestaande:
- Rammeltje in de rechter portier is overgegaan in een continue kraak na bezoek dealer
- USB is om de haverklap onzichtbaar
- Boordcomputer modus knop blijft hangen

De nieuwe:
Als ik een bocht uit accelereer, komen er allemaal rare geluiden uit het vooronder. toktoktoktoktoktok...

Hoorbaar als ik rustig uit accelereer, op een langzame rotonde, op een snelle actie. Willekeurige momenten wordt ik verblijd met vreemde geluiden. Het lijkt alleen voor te komen bij stuuruitslag. Wéér bezoek aan de dealer...

Moest toch nog terug voor die knopjes bende. Zal ze morgen maar weer mailen....

Controleer je wielbouten eens of ze goed vastzitten, en anders een aandrijfas geluid?
 

Gieliovd

Forumguru
Controleer je wielbouten eens of ze goed vastzitten, en anders een aandrijfas geluid?
Zijn na 1000 km na winterbanden nog nagetrokken bij de garage. Toen was er niks aan de hand.

Het is al even wat stiller in de voortrein. Binnenkort weer bij de dealer dan kijken ze maar.
 

flatron

Actief lid
Ik heb een rammeltje ergens rond de stuurkolom (denk ik). Als ik over kasseien of in een putje rij. Had gehoopt dit met een Skoda niet tegen te komen. Zelf met mijn laatste fiat's kwam ik dit niet meer tegen.
 

Gieliovd

Forumguru
Geloof mij maar, sommige mensen weten zich aan dingen te ergeren welke anderen niet eens opmerken. Soms (lees: meestal) is er gewoon niets aan de hand maar zit het tussen de oren ;)
Dat is waar, maar je verwachtingen bij de auto zijn gewoon hoog, Skoda kwaliteit!

Zelfs mijn Clio met 150k op de klok kraakte niet in de deur haha. Maar wel een stuk meer windruis.
 

Desperado

Forumguru
Wesley heeft wel gelijk. Ik heb ze genoeg meegemaakt in mijn Citroën en Peugeot tijd die de gekste dingen hoorden omdat ze weer eens wat hadden opgevangen. Hun auto had daar dan ook gelijk last van.
 
In duitsland zijn ze er ook achter dat het linker raam dichtslaat met regen en hebben oplossing bedacht met stripjes op de spiegel voet.

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/87344-keine-nassen-aussenspiegel/

Het is even doorbijten en een paar keer lezen dat duits.
Ben benieuwd of Skoda het nu ook langzaam gaat inzien dat ze te weinig tijd in de windturbine hebben door gebracht met de OIII. Er zit gewoon een design fout in.
Windruis en niet goed afvoeren van regenwater bij spiegels.
 

O3-Rider

Senior Member
Uhm.... heb nu in meerdere buien gereden, maar wat zou ik moeten ervaren?
Heb het idee dat ik geen probleem heb tijdens regen. Auto in week 48 geproduceerd.....
 
Ik herken het wel. Als het regent en je rijdt over de Rijksweg dan verschijnen er strepen water over de zij ruiten.... Veel mensen ervaren dit als irritant.
 
Bij mijn auto, levering begin november, slaat bij regen en snelheid hoger dan 80 het linker raam totaal dicht zodat zicht naar spiegel totaal belemmerd is.
Er ontaat een soort draaikolk bij spiegelvoet wat resulteerd dat het water over de ruit uitvloeit
In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat er een regenwater geleiding (geul) mist bij de rand van het voorruit welke het ruitenwisser water afvoerd naar het dak.
Er zit alleen maar een verhoging in de sponning maar geen rubber.
Na het lezen van het artikel ben ik van mening dat de wind huishouding rond de spiegel niet klopt mede gevoed door het ruitenwisser water.
Vuil aanslag op raamstijl tussen voorruit en linker zijruit bevestigd dit.
Heb dit ook opgenomen met de dealer en deze kent het probleem maar heeft geen oplossing. Fabia kent dit ook. superb heeft rubberen geul in sponning.
Ga binnenkort experimenteren met een strip op de spiegelvoet.
 

O3-Rider

Senior Member
Hmm dan ben ik wel benieuwd wat er anders zou kunnen zijn op mijn auto.
Ik herken niet dat ik niet in de spiegel kan kijken bij regen.
 

Joske

Forumguru
anders even het raam openen?

....

;)


Heb dit "probleem" ook bij mijn O2 FL, maar kan nog vrij goed door het water heen kijken. Dacht dat het normaal was, na de volgende wasbeurt komt er trouwens Rain-X op de zijramen, nogal tevreden van de voorruit met dat goedje.
 
Bovenaan Onderaan