Kinderziektes Octavia III?

Tom RS

Forumguru
Net de juiste uitleg gehad (vrouwen en techniek, het gaat nooit goed komen :nono:). Het blijkt dus te gaan om de al eerder vermelde cruisecontrolhendel. Alle Octi's tot een bepaalde produktiedatum worden teruggeroepen. Mijne is van december 2013.
 

MartijnW

Actief lid
Net de juiste uitleg gehad (vrouwen en techniek, het gaat nooit goed komen :nono:). Het blijkt dus te gaan om de al eerder vermelde cruisecontrolhendel. Alle Octi's tot een bepaalde produktiedatum worden teruggeroepen. Mijne is van december 2013.

De mijne is van november 2013, maar nog niks gehoord.
 

isonic125

Actief lid
Zelf je dealer eens bellen?
Eh, waar heb je een dealer/importeur voor?
Voor dit soort zaken toch?

Vooralsnog ga ik er vanuit dat als er een terugroep actie is en die van mij valt daaronder dat ik wel info vanuit dealer/importeur ontvang
Voor diegenen die het zeker willen weten; even langs de dealer inderdaad.
(maar ja ik las net nog van een dealer die verteld dat ze 220 euro voor de kaartupdate moeten betalen terwijl die voor de O3 nu gratis te downloaden zijn; dus of dealer alles weet.......)

Ik ben zo blij met dit forum :thumbsup:

Die van mij is van november 2013 trouwens
 

Mettes

Forumguru
@isonic125 Dit vindt ik een gevaarlijke gedachte.
Bij de constructeur en invoerder worden heus wel zaken in de doofpot gestopt.
Wat niet weet niet deert.
Denk maar aan GM met de defecte contactsloten.
Hier zijn eerst dertien (13) doden moeten vallen vooraleer men een terugroepactie ging ondernemen.
Ik wil hier echter niet te zwartgallig overkomen,maar niet elke constructeur doet grote terugroepactie's zoals Toyota .
 
Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
De contactsloten hadden een te lage weerstand tussen de verschillende schakelstanden.
Hierdoor kon tijdens het rijden het contact plotseling uitgeschakeld worden door bv een te zware sleutelbos of door met de knie tegen te sleutel stoten enz....
Gevolg van dit alles is dat de motor stil valt + alle veiligheidsvoorzieningen zoals airbag's,bekrachtiging remmen enz. uitvallen.
Dit was door dit concern al jaren geweten,maar men heeft dit proberen te verdoezelen ivm imago-schade.
De situatie werd echter onhoudbaar door het aantal overledenen.
PS :Bv de Opel GT was ook voorzien van dit contactslot
 

madpilot

Senior Member
Vandaag de auto bij de dealer gebracht ivm een jankende aircopomp. Kon em om 14.00 alweer ophalen. Maar zonder nieuwe pomp, want daar zit een levertijd op van 3 weken... Zonde van de tijd weer, en beetje jammer dat dit onderdeel al bij 16.000 km zulke geluiden produceert...
 

rtwee

Senior Member
Ik breng mijn O3 morgen naar de dealer voor een (veel te late, maar dat komt door forse schadeherstel en vakantie) 30k kilometer beurt. Ik zal bij het afgeven eens vragen naar de terugroepactie. Mijn heb ik sinds oktober 2013.

Overigens ook een lijstje voor ze gemaakt met kinderziektes van mijn wagen...:(
 

Tom RS

Forumguru
Gisteren een dikke 400 km tegen 180 op cc door Duitsland. Olietemperatuur is niet boven 105 geweest. Lijkt mij dus een beetje afhankelijk van de versie.
 

paulus474

Senior Member
Vandaag de auto bij de dealer gebracht ivm een jankende aircopomp. Kon em om 14.00 alweer ophalen. Maar zonder nieuwe pomp, want daar zit een levertijd op van 3 weken... Zonde van de tijd weer, en beetje jammer dat dit onderdeel al bij 16.000 km zulke geluiden produceert...
Waarom moet je hem dan überhaupt brengen hè, zou je denken...
 

madpilot

Senior Member
Ze hadden een paar weken geleden al geconstateerd dat de pomp teveel herrie maakte, maar ik moest een nieuwe afspraak maken. Me op het hart gedrukt niet later dan 09.00 te komen zodat ze het onderdeel nog zouden kunnen bestellen mocht deze na verder onderzoek echt kapot zijn. Na overleg met Pon, omdat ie verder wel functioneerde, mochten ze er wel een nieuwe inzetten. Maar dat kan dus pas over drie weken. Hadden ze misschien van tevoren even naar kunnen informeren, maar waarschijnlijk is het vrij uitzonderlijk dat een onderdeel als deze niet dezelfde dag geleverd kan worden. Wellicht gaan die dingen massaal stuk...
 
Laatst bewerkt:

seerd

Lid
bij mij loopt er na gebruik ook nog een dikke straal uit de achterruitensproeier. hierdoor moet ik de achter wissr nog 10 tot 15 minuten aan laten om te voorkomen dat er een loper van vloeistof op het raam opdroogt. komt dit bekend voor?
 
Bovenaan Onderaan