Kinderziektes Octavia III?

Tom RS

Forumguru
Mijn Rs heeft een drietal weken geleden ook een softwareupdate gehad. Ook door dealer op de hoogte gebracht, maar weet niet precies wat het inhield.
 

Mettes

Forumguru
@yesRS@ : dank voor inlichting.
Ik ga dit eens doorgeven aan de dealer.
Dit geluidje irriteert mij al 4 maanden en wil er eindelijk eens vanaf.
 

yesRS@

Forumguru
@yesRS, die los liggende brandstofleiding blijft ook maar terug komen bij allerlei modellen, ik had het ook bij mijn S2, dat stukje isolatieschuim is een perfecte oplossing hoor, niets meer aan doen! Het gaat er immers om dat de leiding niet meer kan rammelen? Zo'n stukje schuim werkt subliem :jaja:
Mijn vorige auto was een O2 combi 1.9tdi. Daar heeft in 8 jaar geen sleutel op gestaan, nooit problemen mee gehad. Nu, van mijn huidige ben ik ook heel tevreden hoor, vind het alleen jammer dat ik nu met isolatieschuim rammels moet gaan bestrijden :pardon: Ik wist niet dat het een bekend fenomeen was.
Bedankt voor de tip:lezen::D
 

Mettes

Forumguru
@yesRS@ : Wat dat betreft heb ik hetzelfde gevoel.
Hiervoor ook de O2FL gereden en hier was nooit iets mis mee.
Geen rammeltjes,kraakjes of piepjes.
 

Testedoene

Forumguru
Hallo allemaal,

gisteren de O3 gaan ophalen. Heel aangenaam rijden, zelfs met het kleine 1.2 TSI-motortje.

Op de boordcomputer kan ik echter de olietemperatuur niet aflezen? Iemand een idee hoe het zit?
Ik ben gewend van de auto mooi warm te rijden maar kan nu onmogelijk weten of de temperatuur van de olie ok is of niet...

Alvast bedankt!
 

Darkside

Forumguru
Klopt je moet het idd kunnen zien. Maar volgens mij is er in de setup ook een mogelijkheid om aan te geven welke schermpjes je wel en niet wilt zien op je BC. Kan zijn dat olie temp uit staat.
 

micky

Forumguru
Instelbaar in de columbus, dan zie je alleen wat je echt wil zien, dus ik zou de handleiding even lezen ;)
 

Testedoene

Forumguru
Klopt je moet het idd kunnen zien. Maar volgens mij is er in de setup ook een mogelijkheid om aan te geven welke schermpjes je wel en niet wilt zien op je BC. Kan zijn dat olie temp uit staat.
Inderdaad, deze functie stond niet standaard aangevinkt, waarvoor dank mensen!

Wat ik een gemiste kans vind in de Octavia is de opening van de achterklep. In ondergrondse garages gaat de achterklep te ver open! Verstelbare veerpompjes was toch Simply Clever geweest! Zou er hiervoor reeds een oplossing in de maak zijn?
Verder is de Amundsen inderdaad wat trager dan de goede oude RNS510 en is de geluidsinstallatie niet echt om over naar huis te schrijven. Niet storend maar toch mindere geluidskwaliteit dan in de Passat/Golf
Dit weegt echter niet op tegen de verdere hoge kwaliteitsindruk die de wagen maakt!
 
Bovenaan Onderaan