Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

yvesb

Nieuw lid
origineel waren ze zilver , heb ze zelf in t goud gezet .
ik vondt het wel mooi in combinatie met het grijs van de auto .
 

tuurplamuur

Nieuw lid
iemand die hier het nieuwe model superb3 280 pk al heeft laten tunen in belgie? Of eventueel nederland?

Heb namelijk een 280 pk versie in bestelling en Ben sterk aan het overwegen dit te doen.... Al heb ik hier helemaal geen ervaring in aangezien ik nog nooit een wagen laten tunen heb.

Zou zeer graag weten wie in belgie de aangeraden tuners zijn, hoe het eventueel achteraf zit met onderhoud op garage of autokeuring. ( vooral belgie dan)

Alvast bedankt voor de interessante reacties
Hoi hier een Belg die 4 jaar geleden ook na zelf veel op zoek werk overgegaan is tot een stage 4 van mijn audi a4 b8.
Heb mij zot gegoogeld want twijfelde ook. Mijn ervaring is dat het perfect veilig en goed te doen is voor u wagen. Ik had 120 pk en 230 nm koppel. Na mijn upgrade heb ik nu 285 pk en 430 nm koppel. Mijn audi heeft een 1,8 tfsi. Wat ik wel wil aanhalen is dat het veel geld kost en als ge dit er niet voor over hebt zou ik het NIET doen. Indien wel zou ik zeggen DOEN. Ik zou zeker naar NL gaan voor upgrade plannen. Heb bij onze noorderburen zeer goede ervaring over dit alles. Mijn 1,8 tfsi heeft een turbo van de 2,0 tfsi bij JM tuning geplaatst gekregen. Daarna bij JM tuning een downpipe op maat laten maken. Jelmer heeft die zo gemaakt dat het niet opvalt bij de Belgische autokeuring en toch door de uitstootkeuring geraakt. Daarna laten afstellen bij Jd engeneering. Uitslag met super 98 met bijvoeging van bio ethanol 285 pk en 436 nm koppel. Daarna laten verlagen met koni fsd dempers en eibach veren. Mijn koppeling kon dit geweld niet aan wat ook netjes door Jd VOORAF werdt aangegeven. Na samenspraak en wat opzoekwerk met JD raden ze me aan om een groter vliegwiel met bijpassende Sachs koppeling te laten plaatsen. Dit heb ik laten doen bij Hans Sloot. Na dit alles een perfect rijdende auto waar ik vlot mee door de Belgische autokeuring geraak. 2 nadelen aan de ombouw van dit alles is : kost veel geld en nu moet ik ivm de verlaging oppassen voor de verkeersdrempels. Heb mijn oliepan er al onderuit gereden. Als ge nog tips wilt of info over mijn ervaringen laat ge maar iets weten.
 

Bart81

Forumguru
@tuurplamuur interessant verhaal!
Met de superb die ik in bestelling heb zou ik wel enkel maar voor een stage 1 gaan...
Komt dan al aan 350 pk en 480 nm...

Lijkt mij voldoende toch?
 

tuurplamuur

Nieuw lid
@tuurplamuur interessant verhaal!
Met de superb die ik in bestelling heb zou ik wel enkel maar voor een stage 1 gaan...
Komt dan al aan 350 pk en 480 nm...

Lijkt mij voldoende toch?
Zeker voldoende dat zal nogal knallen. Als ge vragen hebt laat ge maar iets weten. Ik reageerde alleen maar omdat ik indertijd als Belg veel vragen had ivm motorische tuning. Ga wel voor Jd. Is een eindje rijden vanuit Turnhout maar ze zijn wel top. Mijn wagen rijdt top en vertoont geen hik of iets dergelijks. Ivm autokeuring moet ge u geen zorgen maken. Omdat het een stage 1 is is er geen zichtbare motorische verandering aan u wagen. Succses.
 

Bart81

Forumguru
@tuurplamuur bedankt voor de info...
Tis inderdaad wel moeilijk om te kiezen vind ik.
Heb tot nu toe nog nooit een wagen laten tunen.
Overweeg het wel om met deze te doen, maar langs de andere kant twijfel ik toch ook wel.
Is best een dure wagen om mee te experimenteren... Zou jammer zijn moest ik uiteindelijk stukken hebben ofzo.

Ga zowiezo wel denk ik de eerste 2 jaar afwachten met de fabrieksgarantie. Zullen eerst wel eens afwachten hij leuk hij standaard al rijd:tegek: ben er van overtuigd dat de 280 pk ook al lekkere kriebels zal geven!!:yeah:
 

tuurplamuur

Nieuw lid
Ivm schrik voor gevolgschade. Kzou me daar geen zorgen om maken. De mannen van JD houden zeker bij een stage 1 een veilige reserve aan. Bij hogere stages is er meer risico. Vooral met koppeling. Bij mijn standaard 120 pk naar 285 pk rij ik nu al 70000 km mee. Sterkere koppeling erin en knallen maar. Altijd wel goed warm rijden en turbo bij stevig rijden goed laten nadraaien.
 

plaza

Forumguru
1.8 tfsi met standaard maar 120 pk ?
Ik heb deze motor ook gehad in mijn Superb 2 maar deze had 160 pk , tegenwoordig is deze motor standaard al met 180 pk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
1.8 tfsi met standaard maar 120 pk ?
Ik heb deze motor ook gehad in mijn Superb 2 maar deze had 160 pk , tegenwoordig is deze motor standaard al met 180 pk.

Dat is de geknepen variant van de 160pk. Turbodruk bovenin zal wel 0 bar zijn ;)
Scheelt weer ontwikkelkosten en wel lekker veel koppel onderin, dus goed voor de relatief zware A4
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

wachma

Actief lid
@tuurplamuur interessant verhaal!
Met de superb die ik in bestelling heb zou ik wel enkel maar voor een stage 1 gaan...
Komt dan al aan 350 pk en 480 nm...

Lijkt mij voldoende toch?
350pk is kracht zat, tenzij je ook een pk drang hebt/krijgt zoals ik :) 400pk wende heel snel, mijn kameraad zijn wagen met 600pk went zelf na een tijdje ermee te rijden.. wat is uiteindelijk genoeg eh :)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
euhm...ik zeg maar niks met 360 pk en 480nm ben je Belgie al uit in 5 minuten en Nederland in 10 minuten..daarna ben je al langer bezig om via internet bankieren de boetes aan justitie over te maken. Dus als jullie nog een snelle computer willen. Meld je maar.
 

Bart81

Forumguru
@ kurtje hou me op de hoogte als je wil!
Ik twijfel ook om het te doen.... Moet alleen mijn wagen nog ooit geleverd krijgen natuurlijk!!!:deuk:
 
Bovenaan Onderaan