Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Bart81

Forumguru
Op de site van vw en seat staat dus wel duidelijk dat de motor een ander vermogen heeft.....
Mag misschien wel dezelfde blok zijn, hij is in ieder geval dan blijkbaar toch anders afgesteld.
Anders hadden ze volgens mij alledrie 280 pk gehad

Seat 2.0 TSI 290pk (213kW) DSG

Golf r 2.0 TSI 300 pk (221kW) DSG
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad als je mijn vorige post goed leest Bart staat er duidelijk dat dit te maken heeft met naam en uitstraling, zeg maar het imago wat verlagen van Seat/Skoda tov VW en Audi :)

Ze hebben exact hetzelfde vermogen! Waar je dat ook heel hard aan merkt is dat in de hernemingen mijn Cupra sneller is als de S3/Golf R puur door de winst van minder aandrijfverlies en minder gewicht.
 

Servaas

Actief lid
Vergis je er niet in Bart, de motor is gewoon hetzelfde en het vermogen bij de Cupra bvb ook :)

Alle Cupra's die ik op de testbank heb gezien halen tussen de 295 en 307pk.
Hetzelfde met het koppel, koppel is 350nm bij de Cupra maar er gaat er geen enkele onder de 380nm op de testbank
Net hetzelfde als de Audi S3 en Golf R...
Afgesteld is het dus absoluut niet ;) Ze doen dit volgens mij gewoon ivm met naam en uitstraling.

Het zou me niet verbazen als dit bij de Skoda Superb ook het geval gaat zijn!

Ivm het olieverbruik, gewoon stevig inrijden en deze nieuwe TSI verbruikt geen olie meer...
Ik reed hiervoor 6 jaar/190000km met een Golf VI GTI en die had ik ook stevig ingereden. Olieverbruik was nihil.
Met mijn huidige 1.8 tsi moet ik 1 maal per jaar een halve liter olie bijvullen. Deze wordt wel regelmatig zwaar belast door het trekken van een volle aanhangwagen op boswegen en een sportieve rijstijl
 

CDK

Forumguru
In de basis is het vast en zeker hetzelfde blok, maar wil niet per definitie zeggen dat het volledig identiek is. Als voorbeeld kan ik mijn eigen blok nemen die binnen de VAG groep tussen de 260 en 300 pk levert. Er zitten daar wel degelijk mechanische verschillen in :jaja: en niet softwarematig geknepen.
 

Kurtje

Forumguru
Het blok is compleet identiek, dit wordt door de VW groep ook gewoon bevestigd :) Of je kan het bvb bij de tuners navragen, de codes zijn compleet identiek.

Dat is ook de reden waarom de levertijden van een Cupra zo lang is. Seat krijgt maar een bepaald percentage van de motoren tov VW/Audi terwijl de verkoop de pan uit swingt. Levertijden van 6 tot 10 maanden zijn geen uitzondering... Bestel je een normale Leon heb je deze op een week of 8 a 10...

Bij Skoda ken ik de levertermijn niet, maar ik veronderstel dat die motorisatie daar niet zo populair is :)

Hoe ik mijn Cupra (en vorige GTI) heb ingereden:

Motor warm rijden (min 80a 85graden olietemperatuur) waarna heel variabel te rijden. De eerste 500km niet teveel in lage toeren het koppel gebruiken maar juist wat toeren maken met geen volle gasstanden. Absoluut geen autoweg 120km/u aan een stuk rijden, maar schakelen tussen de versnellingen. Je mag dat ding gerust wat laten werken en niet bang zijn om hem te gebruiken waarvoor hij gemaakt is!
Na het rijden altijd de laatse km's rustig laten afkoelen voor hem uit te zetten.
 

Kurtje

Forumguru
Met mijn huidige 1.8 tsi moet ik 1 maal per jaar een halve liter olie bijvullen. Deze wordt wel regelmatig zwaar belast door het trekken van een volle aanhangwagen op boswegen en een sportieve rijstijl

Inderdaad, de vorige generatie TSI had daar veel meer last van :(
 

RoGEK

Senior Member
Ik weet niet of je inmiddels al een keuze gemaakt hebt maar ook op het gebied van de huidige 2.0 tsi motoren zou ik serieus MRC in Engeland overwegen.

Deze mensen weten echt wat ze doen. doen echt eigen ontwikkeling ( ook het kraken van ecu's) zelf en hoeven dus niet te wachten op anderen.

Ik heb destijds bij het tunen van de S4 ook meerdere mogelijkheden naast mekaar gelegd ( ook JD en Evos ) en toch besloten naar MRC te gaan..

meer info: http://mrctuning.com/ en https://www.facebook.com/mrctuning
 

peterrapid

Forumguru
@RoGEK in Engeland worden veel programma's geschreven voor tuners, maar serieus jij gaat naar Engeland om hem te laten tunen ... Stel nu dat er een update is van Audi en programma van tuner wordt overschreven, ga jij dan terug naar Engeland om het er terug te laten opzetten ? :fool:
 

oco1979

Forumguru
Stap te ver is engeland,mag nog goeie zijn, bekijk ook na service,stel dat tegenval en die moet naar daar zonder dat die nog rijd,kostelijke grap
ze gaan je zien komen bij andere tuners als je met probleemke concurent af komt
 

Kurtje

Forumguru
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar als ik de site bekijk heb ik toch al niet het volste vertrouwen erin...
 
Bovenaan Onderaan