Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Kurtje

Forumguru
Gisteren bij de mannen van DVX geweest. Kan alleen maar zeggen dat het super verlopen is, een mooie uitleg en antwoorden op mijn vragen van Davy en verder heel goed geholpen door Geert!
Grafiek spreekt voor zich! Merci mannen en tot binnenkort voor de Milltek! :D

116mmap.jpg


Nog enkele 'sfeer' foto's.

xknbeu.jpg


jav30j.jpg


10pu3o5.jpg
 

oco1979

Forumguru
Nice we,nu dat wist je al van me, ;)

Als je de uitlaat veranderd en daar het optimaal wil uithalen,zal deze best even bijgeregeld worden.

Dat zal meer vermogen en koppel opleveren of toch eerder je max Nm krijgen bij ander toerental.
(Vlugger opspoelen van de turbo)
Gezien je al voldoende power hebt,kan je ook zo laten :D
 

Kurtje

Forumguru
Het betreft alleen een catback van Milltek, de winst gaat dus minimaal zijn (al verschoot ik wel van de dunne pijpjes naar de achterste dempers bij een Cupra)

Wanneer je ook de downpipe gebruikt, kan je hem best herprogrammeren. Dan draait hij pakweg 400pk ongeveer met toevoeging van de intake. Nadeel is de keuring hier, en een downpipe is niet op een half uurtje eronderuit. Terwijl een catback dit wel is. De gekeurde downpipe's kosten stukken van mensen :(
 

s-line

Forumguru
Mooie vermogenwist!
Ik heb ook een goede ervaring met Davy en Geert. Ook aardige gasten vond ik.
 

Kurtje

Forumguru
Dag en nacht verschil Bart :)
Ik kan het niet meer beschrijven alsof de motor had zo origineel moeten lopen.
Het voelt niet geforceerd aan maar lekker vermogen en loopt zo soepel door de toeren.

De DSG upgrade is ook een aanrader!
 

Bart81

Forumguru
@Kurtje moet nog wachten tot mijne ooit geleverd word.
Maar denk toch wel dat ik eerst garantie ga afwachten.

Heb je idee hoe snel de jouwe nu van 0 - 100 doet?
 

Kurtje

Forumguru
0-100 deed hij al iets sneller als fabrieksopgave.
Het verschil is in deze range niet zo heel groot omwile van de voorwielaandrijving.
Ook is het vermogen in de 1ste en 2de versnelling geknepen hiervoor :)

Je voelt er vanaf 3de nog een stuk vermogen bijkomen, bvb een 100-200 gaat hier het verschil veel groter zijn :)
Of hernemen de autoweg op, 80-120 gaat nu in een flits :)
 

oco1979

Forumguru
Je uitleg dat deze af fabriek azo zou moeten rijden,is zeer terecht,ken dat bij me vorige wagens ook ondervonden na chippen. Niet te agressief maar juist dat extra.
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je lang zal mogen wachten op ervaringen. Er rijdt denk ik momenteel terug 1 lid met een 280pk versie (die topic starter) maar denk dat hij zijn wagen nooit heeft gechipt.

mijn broer rijdt met een hetzelfde blok in een Golf R. Stage 1+ (stage 1 en intercooler en airtake). Dacht dat hij iets rond de 370pk draait. Monster van een wagen.
 
Jammer om te lezen!
Heb me net voorgesteld in de meet en greet.
Er is dus nu nog een lid met de 280 variant.
Heb hem pas en zal zeker nu genoeg vermogen zijn om plezier mee te maken. Maar toch zou ik toch een tuning opteren na verloop van tijd.
Jammer maar helaas...
Cheers!
 

Bart81

Forumguru
Heb ondertussen voor de tweede keer een 280 pk versie. Deze keer gaat het tuner er wel van komen hoor. Alleen nog kijken waar ik het ga laten doen
 
Heel goed Bart! Hou me op de hoogte als je wilt! Heel veel plezier alvast van je 4x4! Heb deze nog te koop zien staan op 2dehands... begonnen bij 31 als ik me niet vergis. Ben benieuwd aan welke leuke prijs jij deze hebt kunnen kopen! Model 2016 dacht ik? Wel mooi met die merk delete op de achterkant... Ben ik ook aan her overwegen... maar dan haal ik alles eraf denk ik! Dat ze des te meer verschrikken bij het vertrekken aan de lichten! Dan is niemand op de hoogte! En weg is ie!
 
Bovenaan Onderaan