Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Cordoba

Forumguru
Als ik op Spritmonitor.de kijk, zie ik inderdaad dat 1:10 het gemiddelde verbruik is voor deze auto. Dat is eigenlijk wel absurd hoog voor zo'n jonge auto die niet het uiterlijk van een bus heeft. Mijn eerste auto op benzine was een Golf I in de jaren 80, en daar had het rijgedrag bar weinig invloed op het brandstofverbruik: stampen gaf een verbruik van 1:11,0, zuinig rijden gaf 1:11,2, waar ik met de voorganger (Golf I diesel) gewend was dat het brandstofverbruik flink varieerde met de rijstijl (1:15 of 1:22).
 

Canon-Eye

Forumguru
M'n goeie ouwe dienstkevers van 1970 (1200cc) en 1973 (1300cc) liepen standaard 1 op 10, dus om de 400km tanken.
Mijn privé-NSU Prinz4 deed rond 1:18 tegen ca. 56 guldenscenten de liter - dat waren nog eens tijden...
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Cordoba Tav Spritmonitor, bedenk wel dat dat voor een groot deel Duitsers betreft. Op 211 Polo GTI rijders zijn er slechts 16 zuiniger dan ik. Het gemiddelde is 1 op 13. Dat met hogere snelheid wordt gereden, scheelt dus wel aanzienlijk
 

philippe bakker

Forumguru
Mercedes c300de nu 350 pk en 800 nm. Diesel hybride. Nu 2,8 lit gemiddeld verbruik over alle kms die ik gereden heb. En trekt toch ook op in 5,5 sec
 

Cordoba

Forumguru
Diesel en benzine is geen vergelijk qua actieradius.

@Cordoba Tav Spritmonitor, bedenk wel dat dat voor een groot deel Duitsers betreft. Op 211 Polo GTI rijders zijn er slechts 16 zuiniger dan ik. Het gemiddelde is 1 op 13. Dat met hogere snelheid wordt gereden, scheelt dus wel aanzienlijk

Ik zie het inderdaad ook, ik ben nr. 5 van de 79 en het gemiddelde ligt zo'n 10% boven mijn verbruik.
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb onlangs 950 km (gereden km + resterende reikwijdte) gehaald met mn Passat (zelfde motor).
Was wel alleen snelweg met 100.
Merk wel dat het verbruik veel sneller stijgt als je even doortrapt dan in m'n S2 V6.
En nu t kouder wordt, stijgt het verbruik ook met 10-15%.
 
Bovenaan Onderaan