Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Bart81

Forumguru
Persoonlijk niet veel zin in een standaard chipje. Liefst maatwerk . Welke tuner wordt aangeraden voor stage 1 op de 280 pk versie in combinatie met dsg tuning?
Liefst belgie, anders zuid nederland
 

Bart81

Forumguru
Heb al redelijk wat opzoek werk verricht… vanwaar de grote prijsverschillen tussen verschillende tuners? Wens sowieso stage 1 met uitdraai rollenbank en dsg tuning
 

leon-cupra

Forumguru
Zelf ook al twee wagens laten chippen bij DVX. Mijn broer al een stuk of 5 met een project van een golf 5 gti van 200pk naar 365pk. DVX is zoals tuner111 zegt de beste in BE voor VAG. Die gasten zijn al meer dan 20 jaar bezig met het chippen van VAG modellen. Davy, de man van het chippen bij DVX, is ook buitengewoon gepassioneerd door zijn werk.
Zie ook naar hun projecten de laatste tijd op FB. dat zijn serieuze projecten van RS modellen en consoorten. Daar begin je niet aan als prutser.
 

plaza

Forumguru
How kerel! @plaza
Ik rij origneel op dit moment, rijdend als een oude opa en heel af en toe eens doortrekken 12.5 gemiddeld op 100...
Dan verbruik jij toch veel minder blijkbaar!
Als jij hem warm rijd, rij je dan binnen de 2km de autobaan op dan of hoe moet ik dat zien?
Want das een groot verschil ten opzichte van originele slakkengang...
Tuning maakt de auto sowieso zuiniger bij gelijkblijvende rijstijl , en ron 102 tanken maakt de auto niet alleen nog sneller, maar ook zuiniger.
 

andrehj

Forumguru
Beide uitspraken betwijfel ik ten zeerste.
Zuiniger door tuning lukt je alleen bij diesels, en alleen als je in combinatie met de tuning ook de EGR en het roetfilter weghaalt en wegschrijft. Bij benzinemotoren haal je daar echt geen winst. Af fabriek is dat al heel erg uitgeknepen.
En Ron 102 heeft geen hogere verbrandingswaarde dan Ron 98 of Ron 95, maar een hogere klopvastheid. Daardoor kun je bij Ron 102 al eerder beginnen met inspuiten en zo per arbeidsslag een grotere hoeveelheid brandstof inspuiten. Daarom is een dergelijke brandstof vaak nodig bij getunede auto's. Maar zuiniger worden ze er echt niet van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb nu met de vierde tsi dat hij na tunen iets zuiniger is. Geen wereld van verschil overigens. En uiteraard bij ongewijzigde rijstijl
 

larsy

Forumguru
Daar bij de “goedkope” tuner waar ik ben geweest met mijn Audi in België
gaat u wagen ook naar 350pk dat is wat ik nu ook heb (van310)
Ik ben er nog content van .
Is dat blok van u (280pk) een blok van de golf R en de Audi s3 maar dan wat meer toegeknepen! 280pk .
Maar dan wel duidelijk meer dan die octavia rs-jes (die ook een 2 L blok hebben )
Hebben die dan de “gti” blokjes! daar waar jij een R blok hebt ?
 
Laatst bewerkt:

plaza

Forumguru
Beide uitspraken betwijfel ik ten zeerste.
Zuiniger door tuning lukt je alleen bij diesels, en alleen als je in combinatie met de tuning ook de EGR en het roetfilter weghaalt en wegschrijft. Bij benzinemotoren haal je daar echt geen winst. Af fabriek is dat al heel erg uitgeknepen.
En Ron 102 heeft geen hogere verbrandingswaarde dan Ron 98 of Ron 95, maar een hogere klopvastheid. Daardoor kun je bij Ron 102 al eerder beginnen met inspuiten en zo per arbeidsslag een grotere hoeveelheid brandstof inspuiten. Daarom is een dergelijke brandstof vaak nodig bij getunede auto's. Maar zuiniger worden ze er echt niet van.
Jij mag dat uiteraard ten zeerste betwijfelen, maar ik laat mijn auto's al ruim 20 jaar tunen, en kom elke keer tot dezelfde conclusie.
Stel deze vraag gerust door naar JD of TVS , zij zullen denk ik hetzelfde zeggen.
Ten aanzien van ron 102 rijdt ook de getunende Mini van mijn vrouw op ron 102 elke tankbeurt weer meer km 's verder dan op ron 98, hetzelfde bij mijn Superb.
Ook daar zal de tuner dit bevestigen.
Denk in % dat het 3 tot 5 % zal zijn.
Ik denk zeker dat het ook van beide een combinatie is dat de verbranding vele malen beter is nu.
 

Bakboord1

Forumguru
Hier in Nederland is 95 aangelengd met biospul waardoor het verbruik omhoog gaat. 98 is hier soms nog wel zonder bio te krijgen en dan rijd je zuiniger.
 

Bart81

Forumguru
In ieder geval… ik heb al meermaals een poging gedaan om een volledige benzinebak “rustig” te rijden. Gewoon om eens te kijken hoeveel kilometer ik dan kan halen.
Ik mag blij zijn als ik 700 km haal met een volle tank. Meestal zelfs nog stuk minder. En dan heb ik er echt geen sportieve rijstijl op nagehouden. Dus zuinig is hij verre van…:pardon:
 

Timmer

Donateur
Hier in Nederland is 95 aangelengd met biospul waardoor het verbruik omhoog gaat. 98 is hier soms nog wel zonder bio te krijgen en dan rijd je zuiniger.
Heel Europa is zo dacht ik Super 95, ook wel E10, heeft 10% bioethanol. Super 98, ofwel E5, heeft tot maximum 5% bioethanol, maar het kan dus ook minder zijn :)


In ieder geval… ik heb al meermaals een poging gedaan om een volledige benzinebak “rustig” te rijden. Gewoon om eens te kijken hoeveel kilometer ik dan kan halen.
Ik mag blij zijn als ik 700 km haal met een volle tank. Meestal zelfs nog stuk minder. En dan heb ik er echt geen sportieve rijstijl op nagehouden. Dus zuinig is hij verre van…:pardon:

Ik zoals hier, ik haal ongeveer 500km op een volle tank in de Octavia, en die heeft maar een tank van 50l... Ik ben nu niet de rustigste rijden, maar zeker geen beunhaas. Maar ik durf wel eens het water uit de uitlaat blazen :D
 
Bovenaan Onderaan