Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Bart81

Forumguru
iemand die hier het nieuwe model superb3 280 pk al heeft laten tunen in belgie? Of eventueel nederland?

Heb namelijk een 280 pk versie in bestelling en Ben sterk aan het overwegen dit te doen.... Al heb ik hier helemaal geen ervaring in aangezien ik nog nooit een wagen laten tunen heb.

Zou zeer graag weten wie in belgie de aangeraden tuners zijn, hoe het eventueel achteraf zit met onderhoud op garage of autokeuring. ( vooral belgie dan)

Alvast bedankt voor de interessante reacties
 
Laatst bewerkt:

Bart81

Forumguru
@Peter-036 gaat eigenlijk trouwens helemaal niet over de pk's maar zou het vooral voor het koppel doen dan. Heb bewust voor een benzine gekozen, maar deze hebben natuurlijk altijd wel wat minder koppel dan een diesel.

Aangezien ik ook een caravan heb, denk ik er toch wel degelijk over na.

Zou hier gewoon graag wat extra info verkrijgen van mensen die miss al wel deze versie hebben laten tunen en wat hun ervaringen hierin zijn.
 

CDK

Forumguru
Als ik jou was zou ik net over het grensje bij Eindhoven naar Vag Techniek gaan in het plaatsje Nuenen, prima adres en voor jou acceptabel qua reisafstand, tunen kan daar van dinsdag t/m zaterdag.
 

andrehj

Forumguru
Aangezien ik ook een caravan heb, denk ik er toch wel degelijk over na.
Dat hoef je niet te doen. Dat doet je DSG wel voor je.
Veel koppeladepten hier willen het weliswaar niet horen, maar met een DSG is koppel eigenlijk totaal oninteressant. Als je harder wilt, druk je gewoon op het rechter pedaal. En als de motor in de huidige versnelling het gevraagde koppel aan de wielen niet kan leveren, schakelt de DSG netjes één (of twee, of drie) trapjes terug, en je vermogen is beschikbaar.
En dan moet je wel een heel grote caravan hebben om met 280 pk te kort te komen...

Mijn tip: Trek je caravan de komende zomer eens door de Alpen (of de Ardennen). Daarna weet je of je vermogen te kort kwam.
 

Tuner111

Forumguru
Ga eens langs bij BR-Performance ;)

In principe is chiptuning illegaal in België. Maar op de keuring gaan ze er ook niks op zeggen omdat ze het ook niet kunnen meten. Bij je garage ben je beter dat je niet zegt dat hij gechipt is, zo kunnen ze er ook niks doorschuiven als er toch iets zou kapot gaan (turbo ofzo)..

Stage 1 is veilig dit zou je 350 Pk & 460 Mn aan koppel moeten leveren. natuurlijk is alles ook afhankelijk van motor tot motor. soms haal je meer, soms ook minder. Alles is afhankelijk van hoe je de wagen nu berijd ook :)

http://www.br-performance.be/nl-be/...-skoda/2790-superb/6959-04-2015/8241-2-0-tsi/

Indien vragen men pm box staat altijd open ;)
 

CDK

Forumguru
Dat hoef je niet te doen. Dat doet je DSG wel voor je.
Veel koppeladepten hier willen het weliswaar niet horen, maar met een DSG is koppel eigenlijk totaal oninteressant. Als je harder wilt, druk je gewoon op het rechter pedaal. En als de motor in de huidige versnelling het gevraagde koppel aan de wielen niet kan leveren, schakelt de DSG netjes één (of twee, of drie) trapjes terug, en je vermogen is beschikbaar.

Beetje zwart wit gesteld, maar ben het wel grotendeels met je eens. DSG neemt je eventuele frustraties om te weinig vermogen grotendeels weg.

























Daarom rij ik ook DSG :) ;)
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad auto's van na april 2015 hebben een nieuwere beveiliging erop zitten. Zodra ze 1 bit veranderen start de wagen niet meer :)

Ze zijn er wel volop mee bezig en verwacht dat het wel snel zal gaan.

Qua vermogen zit je nu met deze motor (dezelfde als de S3, Golf R, Leon Cupra) al op een 300pk en 380nm koppel. Ik heb nog geen enkele standaard onder de 290pk zien gaan, op verschillende banken.

Na tuning liggen ze tussen de 365 en 375pk en 480 en 500nm koppel ruw geschat.

Standaard kom je trouwens absoluut niet tekort, trap het gaspedaal in en je zal verschieten wat met je caravan voorvalt :)
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
365 en 385 uiteraard ;) Met een stage 2+ (downpipe, intake en intercooler bijv.) ga je over de 400 meestal, altijd mooi voor op de verjaardagen en int cafe.
385 zonder verdere mechanische aanpassingen is wel vrij optimistisch denkik trouwens.
 

Goofy@5E

Forumguru
Je bent denk ik veel beter af met een mooie vlakke vermogen/koppel curve alsdan je de laatste pk uitperst, conclusie wat minder pk's en een zeer vlotte rijdende auto, en t'zal zeker nog voorruit gaan zene
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Bart81

Forumguru
Waarschijnlijk zal ik eerst even aanzien wat het standaard geeft...
Maar de kans bestaat toch dat ik hem na enige tijd laat tunen....
 

LT83

Forumguru
Je bent denk ik veel beter af met een mooie vlakke vermogen/koppel curve alsdan je de laatste pk uitperst, conclusie wat minder pk's en een zeer vlotte rijdende auto, en t'zal zeker nog voorruit gaan zene

Een goede tuner zal hier ook altijd voor zorgen natuurlijk. Ook bij 400+ pk.
 

LT83

Forumguru
Ik heb hem stage 2 laten tunen bij JD. Standaard had hij 200pk. Heb hem bij 100.000km laten tunen en hij heeft nu 210.000 gelopen.
Geen problemen anders dan standaard onderhouds zaken bij een 2.0tfsi (wel een race koppeling laten plaatsen ivm hoog koppel), en hij loopt nog net zo mooi als toen ik hem ophaalde in Lochem.
 
Bovenaan Onderaan