Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk tunen belgie

Bart81

Forumguru
@Kurtje jawel wel een testrit mee gedaan hier in belgie... Maar had jammer genoeg ook niet mee de originele pk's de testwagen had 340 pk

Dus eigenlijk geen idee hoe de originele 280 pk rijd....
 

Bart81

Forumguru
Wel zonde dat er tot nu toe zeer weinig mensen zijn die ondertussen een 280 pk versie hebben.....
Ben zeer geinteresseerd in eerste ervaringen namelijk:tegek:
 

Bart81

Forumguru
Vond die eigenlijk nog best meevallen...
Ik lees hier op forum dat bepaalde mensen evenveel aan een octavia3 geven als ik aan de 280 l&k versie combi full option...
 

plaza

Forumguru
Wel zonde dat er tot nu toe zeer weinig mensen zijn die ondertussen een 280 pk versie hebben.....
Ben zeer geinteresseerd in eerste ervaringen namelijk:tegek:
Weet je wat dat hier kost in Nederland....?
Een Godsvermogen om met Skoda en deze motor te mogen rijden...
Soms .....heel soms......had ik wel een Belg of een Duitser willen zijn ........:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
tis moment om te verhuizen,ga wel moeten rap zijn met de stroom die van het oosten komt. :deuk:

Belgie Vs Nederland op gebied van wagens rijden is een zeer grootverschil.

Denk dat duitseland beter is dan belgie.
 

Servaas

Actief lid
Je moet maar eens het verschil in prijs voor een nieuwe Ford Mustang zien tussen België en Nederland. Nederland is gewoon het dubbel.
 

Jese8

Ex-lid
Maar las dat in Belgie het geld zo goed als op is en viaducten, musea en vele andere gebouwen op instorten staan en vast zitten met lijm en plakband. Komen zelfs betonblokken los van de viaducten zo op de weg.

Dus alleen met de aanschaf prijs leuk, om te rijden wat spannender.
 

Kempes

Forumguru
Ik kan je in nl ook wel een wildviaduct aanwijzen waar ik een jaar of 3 geleden bij een inspectie ben geweest......bomen groeien op plaatsen (boven rijstrook) waar ze niet horen...zorgen in de winter voor ijsvorming en drukken bakstenen los...aangeboden hier iets aan te doen, maar niet eens een reactie. En dat is maar 1 vd zaken waar ik bij ben geweest..
 

peterrapid

Forumguru
@Jese8 je hebt gelijk als je zegt dat het wegennet in België verre van perfect is en onze Brusselse tunnels zijn effectief een mooi voorbeeld van bureacratie in België maar je moet het nu ook niet veralgemenen naar volledig België. En eigenlijk moet ik opmerken dat ik vorige week naar Groningen ben geweest en dat de wegen daar ook wat te lijden hebben gehad van de vrieskou ...
 

yvesb

Nieuw lid
Ik heb men superb 20 tsi nu bijna 2 weken en hij rijdt zalig . Hij heeft nog maar 400 km.
Ik ben ook van plan om hem later te laten bijtunen maar ben hier wel voorzichtig mee geworden want de motor van men ford st is als eens stuk gegaan . weet wel niet zeker of het door de tuning kwam.
Mij hebben ze epic belgium of apec aangeraden.
 

oco1979

Forumguru
Ik heb men superb 20 tsi nu bijna 2 weken en hij rijdt zalig . Hij heeft nog maar 400 km.
Ik ben ook van plan om hem later te laten bijtunen maar ben hier wel voorzichtig mee geworden want de motor van men ford st is als eens stuk gegaan . weet wel niet zeker of het door de tuning kwam.
Mij hebben ze epic belgium of apec aangeraden.

apec deinze zou al wat ervaring hebben met deze versie.

br-performance ook.

tip laat deze zeker eens op de testbank staan, hoeveel standaard vermogen die heeft, vooral hoeveel koppel.

Durven veel minder koppel hebben dan opgegeven, sommige zitten met een lekkage in de aanvoer van lucht.
Interkoeler lek.
 

Kurtje

Forumguru
Is de 280pk van de Superb niet dezelfde als de S3/Golf R/ Leon Cupra motor?

Want die knallen allemaal dik 380nm eruit hoor :)
 

Bart81

Forumguru
Denk wel dat de motor bij de golf r afgesteld is op 300 pk en bij de cupra op 290 pk

De s3 jammer genoeg maar 280 pk deze is uiteindelijk ook de grootste en de zwaarste.... Zeker de combi.
 

Tuner111

Forumguru
Neem van me aan. De 280pk versie is vlot genoeg. En de motor is de ea888 dus de zelfde als in de golf r/ cupra / audi s3...
 

yvesb

Nieuw lid
Hopelijk bij deze tsi motoren geen olieverbruik zoals ik al veel over gehoord en gelezen heb in eerdere topics.
Laat ons hopen dat dit probleem opgelost is.
 

Kurtje

Forumguru
Denk wel dat de motor bij de golf r afgesteld is op 300 pk en bij de cupra op 290 pk

De s3 jammer genoeg maar 280 pk deze is uiteindelijk ook de grootste en de zwaarste.... Zeker de combi.

Vergis je er niet in Bart, de motor is gewoon hetzelfde en het vermogen bij de Cupra bvb ook :)

Alle Cupra's die ik op de testbank heb gezien halen tussen de 295 en 307pk.
Hetzelfde met het koppel, koppel is 350nm bij de Cupra maar er gaat er geen enkele onder de 380nm op de testbank
Net hetzelfde als de Audi S3 en Golf R...
Afgesteld is het dus absoluut niet ;) Ze doen dit volgens mij gewoon ivm met naam en uitstraling.

Het zou me niet verbazen als dit bij de Skoda Superb ook het geval gaat zijn!

Ivm het olieverbruik, gewoon stevig inrijden en deze nieuwe TSI verbruikt geen olie meer...
Ik reed hiervoor 6 jaar/190000km met een Golf VI GTI en die had ik ook stevig ingereden. Olieverbruik was nihil.
 
Bovenaan Onderaan