Tankklep niet te openen

kansberg

Forumguru
@Cordoba Haha, Dat was ook niet de bedoeling :D Maar wel naar Obelink morgen en dan zal ik toch echt de tank wat moeten bijvullen :bloos: Normaal ben ik er niet zo'n voorstander van om op dit soort dagen naar een winkel te gaan, tenslotte werk ik zelf in een soortgelijke situatie en ik moet er niet aan denken om op dit soort dagen te moeten werken, maar er rest mij niet anders, tot aan de voorjaarsvakantie heb ik geen tijd meer om nog even te shoppen ergens en hebben we besloten om 2e paasdag naar Winterswijk af te reizen, mijn betere helft wil ook mee en morgen is onze gezamenlijke
laatste vrije dag voor de vakantie.
 

duiveltje

Forumguru
dat zeg ik toch net.. hij kan alleen niet meer op slot :) lol... ik vind het niet zo'n probleem....voor een ander misschien wel
 

eriktv

Forumguru
Als iemand een mooie how-to zou kunnen vinden/maken van een duurzaam herstel van het mechanisme zouden er genoeg belangstellenden zijn ondertussen :D. Ik gebruik al een jaar succesvol de tankklep-ingedrukt-houdend-ontgrendelen-van-de-auto-methode en dit werkt altijd prima. Maar voelt niet echt fijn.

Volgens de Autoweek Verbruiksmonitor heb ik sinds februari 2016 nu 70 keer getankt (leuke sommetjes, 3.063 liter diesel op 45.300km), dus dit houdt hem goed gangbaar :tegek:.
 

eriktv

Forumguru
Even bij de buren geshopt op skodacommunity.de en ik concludeer het volgende:
  • Onderdeelnummer stelmotor 3T0810773. Zonder voorvoegsel 3T kom je op anders VW-onderdelen, die soms (altijd?) ook passen.
  • De koninklijke weg is vervanging via de binnenzijde, waarbij de halve kofferbakbekleding moet worden vervangen.
  • De simpeler weg is buitenom, waarbij je de stekker er niet uitkrijgt, maar dit oplost door kabels door te knippen en weer te solderen. Wel even de vulopening dichtstoppen lijkt me :nailbiting:. Alsnog zijn er "gynaecologenvingers" (quote) voor nodig.
Plaatje bij het praatje:
image.jpeg
 

kansberg

Forumguru
dat zeg ik toch net.. hij kan alleen niet meer op slot :) lol... ik vind het niet zo'n probleem....voor een ander misschien wel

Wat mij betreft hoeft hij ook niet (meer) op slot, maar de vergrendeling moet natuurlijk nog wel werken, anders rij je met een tankklepje wat op een kier staat......
 

kansberg

Forumguru
@oco1979 Die optie speelde ook al door mijn hoofd, dit trucje heb ik destijds ook toegepast op m'n Peugeot 406, waarvan het kabeltje gebroken was. Maar je raadt het al: vanmorgen tanken, niets aan de hand, de rest van de dag een keer of 5 geprobeerd....niets aan de hand, wel gisteren het palletje goed ingevet met zuurvrije vaseline. Toch bedankt voor de tip!
 

SuperBartje

Forumguru
ik had het laatst ook.
Zat mij af te vragen, is het wel echt de motor die het niet doet, of is het de slotpal die net te strak in de uitsparing van de klep zit waardoor deze blokkeert / blijft haken; ofwel als je de slot-opening in de klep nou eens ietsje uit zou vijlen en/of de dikte van het palletje iets dunner maakt zodat een en ander iets meer ruimte heeft en bij het ontgrendelen makkelijker kan draaien.
Iemand dat al eens geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@SuperBartje Voorstel: Als jij het nu eens probeert, en je ervaringen hier deelt, dan kunnen anderen, w.o. ik, het ook toepassen ;) Geintje natuurlijk, eigenlijk een geniaal idee, maar durf niet zo de vijl ter hand te nemen om het uit te proberen :bloos:
 

VAG-man

Forumguru
Nou ben ik ook aan de beurt:pieker:
Als ik nou geweten had van dit zeer bekende probleem dan had ik hier ook glijmiddel in gestopt;).

Zit nu in het buitenland. Laatste tankbeurt door iemand van het tankstation laten doen. Heeft hij hem gemolesteerd?:stop:

Nou ja hoe dan ook ik krijg de tankklep ook niet meer open. Sinds de aankoop heb ik zeker 15x getankt en nooit problemen ondervonden.

Heb het trucje even geprobeerd, maar moet het veel langer volhouden lees ik net.

Is er nog een mogelijkheid om van buitenaf met een haakje o.i.d. het palletje in te duwen?
 

VAG-man

Forumguru
Nog niet gelukt. Tijd mee bezig geweest, maar helaas.

Tijdens het bedienen van de sloten voel ik, met hand nabij slotje van tankklep, ook geen trilling in de carrosserie. Blijkbaar is het slot overleden. Van de één op de andere dag?

Het palletje moet een kwartslag gedraaid worden, maar hoe?

Uiteraard kan ik er een kunststof wippertje tussen zetten om de tankklep open te breken.
 

EdK

Forumguru
Blijkbaar is het slot overleden. Van de één op de andere dag?
Tsja waarom niet ?
Wij als mensen gaan ook van de één op de andere dag heen of hebben dan gebreken....:pieker::pardon:

Maar met dat spateltje kleppie iets openen en dan met WD40 en het rode rietje een zooi WD40 naar binnen spuiten in de hoop dat dat werkt ??
 
Bovenaan Onderaan