Tankklep niet te openen

JacquesD

Nieuw lid
Heb vandaag hetzelfde voor gehad met mijn Skoda Superb Combi. Tankklep wilde openen. Heb de dealer gebeld. Gaf advies om via de sleutel verschillende keren na elkaar te sluiten en ontsluiten en ondertussen met de andere hand het klepje in te duwen en los te laten (klep kan lichtjes veren). Na enkele pogingen was de klep ontgrendeld.
Ben later vandaag langs geweest bij dealer Lamaire Motors in Heule (Kortrijk). Daar hebben ze de vergrendeling gesmeerd zodat ik dit probleem in de toekomst niet meer zou voor hebben.
Dit hebben ze trouwens gratis gedaan, waarvoor dank.:bloemen:
 

guitar_billy

Senior Member
Staat er bij de S2 niet in de handleiding omschreven hoe de handmatige nood-ontgrendeling van de tankdop gaat?

(wel een gedoe met bekleding losnemen etc)
 

Tafkah

Forumguru
Had hetzelfde probleem, maar het werd van kwaad tot erger... Bij mijn SII is uiteindelijk iets vervangen (slotmechanisme) omdat het op een gegeven moment helemaal niet meer werkte. Preventief smeren lijkt geen slecht idee dus...
Overigens "was het een bekend probleem"... (ja, ik vertel alleen maar door wat men mij destijd verteld heeft).
 

stijnheidi

Senior Member
vandaag de auto gewassen en dan neem ik ook ff het tankklepje mee... En je raad het al met geen mogelijkheid te openen. Auto geopend en gesloten en gedrukt op het klepje, maar niets werkt. Maandag naar de dealer. Gelukkig is de tank nog ruim halfvol.
 

stijnheidi

Senior Member
ik kan weer tanken. Ze hebben het klepje via de binnenzijde moeten Open maken en hebben vervolgens een nieuw motortje gemonteerd. Viel gelukkig nog binnen de garantie.
 

kansberg

Forumguru
En vandaag was ik aan de beurt. Gelukkig na enkele malen sluiten/openen met de ab sprong het klepje open en kon ik tanken, maar vrees voor herhaling, :cry: dus ga ik straks alvast het geheel inspuiten met siliconenspray, zoals wordt aangegeven door @John O. En dan hopen dat het op langere termijn blijft werken.....
 

DeNnZ

Forumguru
Bij mijn S2 weigerde hij ook vaak dienst. Hij was dan inderdaad te openen door meerdere malen op de ab de ontgrendelen en tegelijkertijd op het klepje te drukken. Uiteindelijk heeft de dealer het slotmechaniek onder garantie vervangen:thumbsup:
 

Dewinteb

Actief lid
Ha, en ik maar denken dat ik de enige was met dit euvel....daar sta je dan met een lege tank bij de pomp.eerste denk je nog niet wakker te zijn, deur op slot gedaan of zo:arghh:Bij mij ging ie pas los nadat ik de tankklep licht indrukte en vervolgens een aantal keer op vergrendel/ontgrendel drukte, blijkt zo lees ik bij anderen ook te helpen. Toch ff schrikken als er wat stuk gaat, niet meer gewend he
 

Bakkertje

Forumguru
Grappig, ik had dat ook bij mijn S2 maar dacht dat het een instelling was. Bij mij ging het klepje ook niet goed open maar werkte het door 1x de tankklep in te drukken (zo van hé ga eens open) dan nog een keer op de ontgrendel-knop van de afstandsbediening en vervolgens sprong ie open.
Wellicht een work around die voor meer mensen werkt, en daarna natuurlijk gewoon smeren. De mijne heb ik inmiddels niet meer dus hopelijk leest de nieuwe eigenaar mee.
 
Bovenaan Onderaan