Tankklep niet te openen

Eltjo

Forumguru
@EdK
Tsja @eltjo2 maar daar hebben die ampies geheel niets van doen...... jij bent dan de kl@@tzak
Hoho, we gaan met "jij" toch niet persoonlijk worden hè? -:)
Misschien worden ze aangereikt met de mededeling "klootzak!".
Ik kijk altijd of we weer terug kunnen naar de oude situatie zonder schade. Zo boor ik b.v. bij het ophangen van een lamp een gat extra in de armatuur ipv het plafond zodat er later nooit een lelijk dicht gesmeerd gaatje te zien is.

Hé, @VAG-man dat is mooi, ik heb er denk ik ook wel eens naar gekeken, maar niet gevonden op Ali.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Even bij de buren geshopt op skodacommunity.de en ik concludeer het volgende:
  • Onderdeelnummer stelmotor 3T0810773. Zonder voorvoegsel 3T kom je op anders VW-onderdelen, die soms (altijd?) ook passen
Bekijk bijlage 58520

Beste Mensen,

Ik had hetzelfde probleem ook met mijn Golf 7 Variant. Omdat ik niet handig ben heb ik vanmiddag het stelmotortje laten vervangen bij de dealer.
Voor wie het interesseert, het actuele onderdeelnummer (voor mijn type) is: V5C6 810773K.
De letter K betekent dat er al heel wat modificaties geweest zijn.

Zoals elders is aangegeven is dit onderdeel voor veel verschillende VAG modellen hetzelfde, alleen de eerste paar letters/cijfers van het onderdeelnummer zijn per merk anders.

vr groet,
Bas
 

Eltjo

Forumguru
Ook diverse tevergeefse smeerpogingen, een paar jaar zo gereden (1-3 x tanken per maand) en altijd ging het klepje open als ik het indrukte als ik de auto op slot en weer open deed (soms terwijl klepje een stukje werd ingedrukt).

Toch uiteindelijk via Ali een nieuw slotje gekocht wat er nu bijna 2 jaar in zit en prim werkt. De makkelijkste montage (bij een station kom je niet makkelijk bij het stekkertje) is door het nieuwe snoertje aan het oude te zetten.
Andere optie is een onderdeeltje uit het slotje te verwijderen, dan kan die dus niet meer op slot. Maar ja, niemand weet dat en maakt dat dus niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan