Tankklep niet te openen

EdK

Forumguru
Nu even de boel flink inspuiten met WD40 en morgen en overmorgen nogmaals
Anders sta je over een week weer met zelfde probleem...
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

VAG-man

Forumguru
Heb je nog een nieuw slotje gekocht @eltjo2?
Ik nog niet het klepje kan ik openen en sluiten, maar op slot gaat deze niet. Ik vind het wel goed zo tenzij voor weinig een nieuw slotje kan scoren. Ik vind €25 voor een slotje exclusief verzendkosten een hoop geld.
 

avpy

Senior Member
Sorry ik had gezocht. Maar dan wel via tapatalk en niets te vinden hierover. Vandaar dat ik een nieuwe aanvraag had gedaan.
 

Eltjo

Forumguru
@VAG-man Mijn klepje gaat nog steeds open met de auto afsluiten en openen terwijl je het klepje de stukje indrukt (zoals je ook doet bij het normaal openen).

Het mechanisme heb ik 2 keer geopend en gesmeerd, wat slechts eventjes helpt.
Je kan wel een palletje eruit halen waardoor het niet meer op slot kan en altijd zonder problemen te openen is. Dat zou mijn volgende stap zijn.

Aangezien men dat niet verwacht wordt is dat geen probleem.
Vroeger reed ik ook op een fiets met een afgebroken sleutel in het slot. Je zag daar niets van en ik opende het altijd met een of ander antenne?sleuteltje wat ik los bij me had.
 

VAG-man

Forumguru
Ja zo gaat het klepje bij mij ook, behalve een paar uur geleden. Ging tanken net tanken heb je de oosterburen. Wat denk je? Klepje op slot. Deze bleef op slot, dus er een ruk aangegeven en zo geopend. Ik had niet verwacht dat het slotje nog werkte. Zal binnenkort toch gaan vervangen, dat geeft mij een beter gevoel.
 

Eltjo

Forumguru
Da's mooi klut! Verwijderen van de pal is niet zo moeilijk. Als je nu op vakantie bent of zo zou ik daar maar mee beginnen om herhaling te voorkomen. Succes!
 

VAG-man

Forumguru
Wat denk je? Hij doet het weer! Net even flink met spuitvaseline bezig en het werkt weer.
Als onverhoopt het slotje niet werkt ruk ik weer aan het klepje en springt deze weer open is de ervaring, mits je zeker weet dat je alles van het slot hebt.
 

Jewepe

Forumguru
Heb dat ook ooit gehad bij mijn S2. Gewoon een nieuw slotje/motortje laten monteren bij de dealer. Was voor € 72,- klaar, geloof ik. Voor dat bedrag kan je toch niet gaan emmeren met WD40, klepje drukken en sleutel bedienen, of meer van dat soort halve oplossingen? Ik zag mezelf al staan op de autoroute in Frankrijk, auto afgeladen vol, familie in de auto en pappa die het tankklepje niet open kreeg. Wat een martelgang.
 

VAG-man

Forumguru
Ach het is een slotje van niks. Je trekt deze zo open en daarna kun je het normaal sluiten.
Ik vind €25 al duur voor een plastic slotje, maar ruim €70 inclusief montage ga ik nooit doen. Dit is makkelijk zelf te doen. Ieder zijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

EdK

Forumguru
Tsja je kunt inderdaad meteen een nieuw slot erin proppen.
Maar als het probleem voortkomt uit vuil ophoping of slecht onderhoud aan dit deel van de wagen.
Dan kun je mijn inziens nog altijd het slot er even uit halen en schoonmaken en weer smeren en daarna terug plaatsen als slot na uithalen er verder nog gewoon heel uitziet.
En doordat je dan weet dat het een aandachtspunt is van de wagen dan dus met onderhoud iets meer aandacht geven periodiek...

En als er bij demontage blijkt dat er echt dingen versleten zijn of afgebroken...... tsja dan is het vervangen...
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

Eltjo

Forumguru
Wel nee, gewoon "slijtage" van het plastic gok ik. Dat is iets te ruw geworden.
Zelf vervangen, is net zoals eruit halen een eitje.
Bij vervangen kan je bij een stationwagen beter de draden met "klootzak Amp-jes" of solderen en krimpkousjes weer aan de oude draden maken. Je moet anders de half binnenbekleding slopen om bij het stekkertje te komen.
 

EdK

Forumguru
100170_doorverbinder_in_rood_geel_en_blauw.jpg

AMP is in dit geval het merk !
Net zoals Bahco en Stanleymes een algemene benaming is geworden voor een artikel
 

EdK

Forumguru
Op zich is er met die oplengbusjes niets mis !!
Alleen sommige gebruikers passen ze toe op verkeerde manieren of persen ze af met verkeerde tangen.
En dan gaat het fout, en hierdoor hebben deze bussen een verkeerde naam gekregen.

In bijvoorbeeld kabelmoffen die in de grond liggen worden ze nog steeds gebruikt !
Dit zijn dan wel ongeisoleerde bussen die met de juiste tang worden geperst en dan word deze las in schaaldelen afgegoten in kunsthars....

En ja tegenwoordig heb je ook gelmoffen maar ook dat is baggerspul
 

bobbl

Forumguru
Deze AMP doorverbinders worden veelvuldig gebruikt en voldoen prima mits geperst met de juiste tang en niet met zo`n plat hobbytangetje.....
 

Eltjo

Forumguru
Volgens mij zijn het klootzak Amp-jes omdat je een klootzak bent als het het verkeerde draadje heb doorgeknipt en weer aan elkaar moet zetten..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan