Tankklep niet te openen

VAG-man

Forumguru
Inmiddels de tank volgegooid. Wat een héérlijk gevoel geeft dat.

Morgen zal ik het slotje nader inspecteren of deze het überhaupt doet. Zo niet dan verwijder ik het palletje en koop ik bij de Skoda-dealer in Nederland een nieuw exemplaar.
 

VAG-man

Forumguru
Ik kan de tankklep normaal openen en sluiten zelfs als de auto op slot is.

Achteraf bedenk ik mij dat het slotje van de tankklep nooit heeft gewerkt. Waarom deze in het slot is gesprongen weet ik niet, maar binnenkort komt er een nieuwe in.
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb toevallig net vorige week het mechanisme gedemonteerd (doosje uit de tankopening en geopend zodat je het motortje ook ziet) en overdadig gesmeerd met elektro-contactspray (heeft ook smerende werking). Daarvoor ook wel met teflon gesmeerd via de pal. Het haalt allemaal maar kort wat uit. Daarna is het toch weer terug naar drukken op het klepje en nogmaals via de afstandsbediening sluiten en weer openen waarna het klepje direct open springt. Dat is enige jaren zo. En ik rij gemiddelde 1:19 en gaat dus minder vaak het klepje open met 25 dkm/jaar.

Als het vast heeft gezeten en bovenstaande niet helpt zou ik er maar een nieuwe inzetten. Heb ik ergens gezien voor ca. € 25. Het is gemakkelijk te monteren door de draad van het oude mechanisme aan die van de nieuwe te zetten. D.m.v. solderen en krimpkous of klootzak-amp-jes. Ik kon de draad een behoorlijk eind door de rubber tule trekken en later weer terugduwen.

Overigens, een pen die door het motortje wordt aangedreven blokkeerd de pal die een kwartslag moet draaien bij openen/sluiten. Haal je het motortje met deze pen eruit, dan heb je het slot onklaar gemaakt, maar zal de pal nog wel functioneren.
 
Laatst bewerkt:

Tman0961

Forumguru
Inmiddels bij de dealer geweest. Was een hele tour want vanuit de kofferbak moesten er de panelen los gemaakt worden om via een heel klein gaatje te ontgrendelen. Inmiddels weer volgetankt, maar wel een nieuwe afspraak voor een permanente oplossing. Het mechanisme dat de tankklep los moet laten blijft gewoon vast.

Ook gehad, precies hetzelfde. Slot laten vervangen van tankdop, probleem opgelost.
 
Zwak punt van Skoda’s. Bij mijn S2 is het slotmechanisme van de tankklep vervangen in het tweede of derde jaar. Morgen wordt bij mijn S3 hetzelfde onderdeel vervangen (ruim 2,5 jaar, nog geen 40.000 km). Niet best...
 

Agent327

Forumguru
Geweldig forum dit. Ik wordt op mijn wenken bediend, had precies hetzelde euvel een paar dagen geleden. Heb het asje rondom met siliconenevet ingesmeerd en het openen van de klep gaat weer 'gesmeerd'.
Nu afwachten op deze oplossing voor mij de goede is, gaan we over een tijdje wel of niet merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eltjo

Forumguru
Lijkt mij idd ook beter om niet te dik siliconnvvet te gebruiken dan mijn dunne smeermiddel omdat dit niet iets te "hakerig" kan zijn. Er zit standaard wit vet in, misschien is dit speciaal vet voor kunststof?
 

JeroenHamann

Forumguru
Bij mij is mijn sleutel verkeerd geprogrammeerd als ik op de achterklep knop duw gaat de tankdop en achterklep open pfffff electronica....
 

Eltjo

Forumguru
Maar past het ook voor de SII? Het zou n.l. voor een Polo zijn, maar ik zie niet veel verschillen net zoals dat in het artikelnummer de cijfers hetzelfde zijn (letters niet).
 
Laatst bewerkt:

avpy

Senior Member
Ik wou net gaan tanken en kreeg mijn tankklep van superb II combi niet open. Weet iemand hoe ik deze met een eventuele noodbediening open kan krijgen?
 

Timmer

Donateur
Heb dit ook gehad bij men A4 van 2010.
Klepje licht indrukken en tegelijk op de ontgrendelknop duwen.
Tijdelijke fix is om het slotje even te demonteren en terug te smeren/invetten.
Indien garantie binnen brengen, anders een nieuw slotje voor je tankklep halen en (laten) monteren.

@JeSko; ik denk het knopje van de afstandsbediening voor de centrales vergrendeling. Deze ontgrendeld ook je tankklep ;)
 
Bovenaan Onderaan