Tankklep niet te openen

EdK

Forumguru
Als het overleden is ?
Oke je hoort niets, maar dat zegt me heel weinig.
Kan zo vast gerot zitten dat het niet beweegt en je ook niets hoort...
Dus tsja in dit geval kan proberen zeker geen kwaad...
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb er een snijplankje tussen gedaan en nu kan ik het slotje zien. Hoe nu verder?

Palletje schijnt kwartslag te draaien?
Welke kan moet deze op om te openen als ik voor de auto sta?
 

EdK

Forumguru
Tsjjjj op vakantie zonder WD40 ....
Heb je wel ductape mee ?? anders kun je straks je kleppie niet vastplakken...:pieker::pardon:
 

VAG-man

Forumguru
Maar kan iemand bevestigen of het slotje een kwartslag draait voor het openen en dichten? Zo ja welke kant draait deze open?
 

VAG-man

Forumguru
Geen rietje en smeerolie te vinden in dit vakantiehuis.
Maar als echte MacGyver laat ik mij niet zomaar uit het veld slaan.

In een eerdere post zie je een nylon snijplank tussen de tankklep. Hierdoor had ik wat ruimte.
Buitenkant van een balpen gebruikt dienende als rietje en een paar keer een mondvol zonnebloemolie over het slotje heen gespuugd. Helaas lukte het toen nog niet, maar met de snijplank gaan wrikken en toen schoot het klepje los zonder enige schade.

Ik voelde een lichte weerstand in het slotje toen ik er op duwde en plotseling ging deze soepel.

Voorlopig durf ik de tankklep nog niet dicht te doen voordat ik heb getankt.

Bedankt voor de input allen.
 

andrehj

Forumguru
Goed bezig @VAG-man :thumbsup:
Om dit te voorkomen jaarlijks het asje flink inspuiten met Teflon spray. (Doe ik al sinds de eerste verhalen van de vastzittende slotjes inmiddels jaren geleden opdoken, tot nu toe met succes (afkloppen))
 

Highway

Forumguru
Toppie dat het gelukt is! Ik spuit die van mij ook periodiek goed in. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Had hier nog nooit van gehoord maar zal hem morgen is meteen inspuiten . Heb de mijne best wel vaak nodig anders kom je niet ver met die kleine mini tank die er onder hangt:D.
 

EdK

Forumguru
Wat betreft het inspuiten...
Zou eerst het slot of vergrendeling schoonmaken van vuil en vet voor je het inspuit met teflonvet of iets dergelijks
Doe je dat niet krijg je alleen maar meer ophoping van vuil.....:pieker::jaja:
 
Bovenaan Onderaan