Superb III FL

Inderdaad, in de Benelux is de LED highbeam (die achterlichten met chrome strip) enkel op de L&K uitvoering helaas, erg jammer. In Duitsland is dit wel op de Style uitvoering. Overigens zien de achterlichten er iets “lichter” van kleur uit dan de vFL en ook iets minder strak naar mijn mening, toch een lichte teleurstelling!

Ik heb mijn Skoda Superb Combi bijna! Besteld eind mei, upgrade naar Facelift, in productie 18 september en was sinds 2 oktober bij de dealer.
Ik had via een pack Bi-Xenon koplampen met DLA gevraagd, spijtig dat ze dit niet naar Matrix LED upgraden maar naar gewone LED koplampen.

Omdat de papieren nog niet tot bij de leasing waren geraakt, besloten op even een kijkje te nemen na levering. Helaas vastgesteld dat er een zwart leder interieur in zat, in plaats van het bestelde zwart Alcantara.
Gelukkig gaat de dealer dit rechttrekken, blijkbaar foutje van de importeur.

Als de nummerplaat binnen is, mag ik de wagen gaan halen (geschat ma 14 oktober)

In bijlage enkele foto’s van net na de levering. Indien iemand interesse heeft, heb ik de uitrustingslijst + mogelijke opties van de FL voor België (Benelux?) die ik nog kan uploaden hier.

Is het niet zo dat als je de optie "LED MATRIX koplampen met LED Daytime Running Light (dagrijverlichting) en coming home functie" aanvinkt bij een Style, dat je dan wel de matrix achterlichten met chromestrip hebt?
Als je dit selecteert in de configuratior (België), dan geeft de afbeelding van het voertuig dit wel weer:
upload_2019-10-10_20-48-10.png


Weet er iemand ook hetvolgende: In het pack "Ambition Safety" (België) zit het volgende:
- TRAVEL ASSIST - verkeersbordenherkenning;
- DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning;
- AUTO LIGHT ASSIST, BLIND SPOT DETECT & LANE ASSIST.

Als je dan verder in de configurator gaat heb je ook nog "Traffic Jam Assist" en "Emergency Assist", maar dan betaal je wel de volle pot, want dit is enkel samen te bestellen met Side Assist en Lane Assist, terwijl dit al in het "Amibtion Safety" packet zit.
upload_2019-10-10_20-52-58.png

Heb je sowieso geen Traffic Jam Assist wanneer je Lane Assist en Adaptive Cruise Conrol hebt?
 
Over de LED matrix met high beam achteraan ben ik niet zeker. Volgens de prijslijst voor BE zit dit enkel op de L&K uitvoering.
 

Bijlagen

  • 2019.06 - ŠKODA - Prijslijst SUPERB FL636954471772583750.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 14

xplain

Forumguru
Niet helemaal juist @Rubain. De prijslijst geeft aan dat de optie LED MATRIX koplampen met LED Daytime Running Light (dagrijverlichting) en coming home functie standaard op de Scout, Sportline en L&K zit, maar in de pagina's daaronder lees je dat het ook als optie (PN0/€1350) kan besteld worden op de Style en zelfs op de Ambition. En zoals @Baardenraker al aanhaalde geeft de configurator dit ook duidelijk weer:
ImageExact


Als je de PN0 optie wil ben je wel verplicht om ook de elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel (4E7/€465) en de afdekking bagageruimte met automatische opening (3U2/€65) te nemen. In totaal zal deze optie je dus minstens €1880 kosten.
 

xplain

Forumguru
Nog een paar dingen die opvallen:

  • ACC tot 160km/h aan €360 is niet meer beschikbaar. Enkel ACC tot 210km/h kan je aanvinken en kost je ineens €810. ACC is dus ineens €450 duurder geworden
  • Het PACK LED PLUS kost nog steeds maar €160 als optie, maar nu ben je verplicht van daar ook de decoratieve inleg op het dashboard bij te nemen en kost deze optie je dus ineens €120 meer

Waar mijn huidige auto in 2017 zo'n €38000 kostte zonder korting, betaal je daar nu €43000 voor in België :shutup:
 
Het is niet "High beam achterlichten", maar "LED High achterlichten". Zo staat het toch op de Belgische prijslijst.
Ik heb ondertussen een offerte laten maken, en daar staat het inderdaad bij wanneer je de "LED MATRIX koplampen" hebt aangevinkt:
sketch-1571077793338.png
 
@Baardenraker oeps, zat ik fout. Deze “krijg” je inderdaad in combinatie met Matrix LED.

In mijn vFL bestelling zat binnen pack comfort ook “dynamisch grootlichtassistent”. Jammer dat Skoda niet heeft beslist dit te upgraden naar Matrix LED.

Ach, ben benieuwd hoe de gewone LED koplampen zijn, zal wel niet tegenvallen :-)
 
Klopt @hemi24 , maar de vFL had bi-xenon koplampen op Style uitvoering. De FL heeft op Style standaard normale LED koplampen, dus in dit geval hebben ze dynamisch grootlichtassistent uit pack comfort vervangen met een gewone grootlichtassistent. De Matrix LED optie heeft dit wel.
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 , fiscaliteit in BE, zowel voor zelfstandige/werkgever en werknemer.
Voor werkgever: 100% aftrekbaar (meeste diesels zullen maar gemid. 70% aftrekbaar worden tov vroeger 80-90%), geen taxen, voor eigen wagen lagere bijdrage
Voor werknemer: lagere bijdrage, meer vermogen voor een lagere bijdrage
 
@hemi24 , fiscaliteit in BE, zowel voor zelfstandige/werkgever en werknemer.
Voor werkgever: 100% aftrekbaar (meeste diesels zullen maar gemid. 70% aftrekbaar worden tov vroeger 80-90%), geen taxen, voor eigen wagen lagere bijdrage
Voor werknemer: lagere bijdrage, meer vermogen voor een lagere bijdrage

Voor werknemer: indien het binnen het budget past..
 

leon-cupra

Forumguru
Voor werknemer: indien het binnen het budget past..
Beetje afhankelijk van je werkgever en wat de leaseprijs zal zijn.
Veronderstel dat de leaseprijs van de iV redelijk gunstig zal worden: hogere restwaarde, lagere taxen tot geen, gunstige fiscaliteit. Denk iemand die nu een volle 1.6 least, de iV wel in het budget zal passen.

Moet je als wkn rekening houden met de aankoopprijs .. dan wordt het rekenen en discussieren met de wkg (voordeligere fiscaliteit, mss is een iV onder lijn goedkoper voir een wkg)
 

xplain

Forumguru
In Duitsland is hij ook al te configureren en daar is de prijs voor een iV toch €7440 meer dan zijn 1.5tsi broer met dsg. Toch even terug met de voetjes op de grond en moet dus met een goeie berekening afkomen naar m'n werkgever

1647ba39392cd08b0eb474a45cecd285.jpg
 

xplain

Forumguru
Op Mobile.de verschijnen de eerste exemplaren ook al en dat levert nuttige foto's op voor de iets 'normaler' uitgeruste modellen. Zo zal bv een vanbuiten minder aangeklede Style versie eruit komen te zien:
$_20.jpg


De standaard LED koplampen:
$_20.jpg


De standaard zetels op de Style uitvoering met het vernieuwde stofje. Zoals hier eerder al stond is het vorige stofje van de Style verhuisd als standaard stof voor de Ambition uitvoering:

$_20.jpg


$_20.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan