Superb III FL

xplain

Forumguru
Ik heb m'n zinnen gezet op de Skoda Superb iV als opvolger en zit alvast wat in de configurator rond te neuzen. Wat me net opviel is dat de voorkant andere lijnen vertoont dan zijn diesel of benzine variant. Ongetwijfeld om de aerodynamica ten goede te komen, maar ik vind het ook wel sportiever staan.

Style benzine met 'normale' neus:
stylebenzine.png

Style iV met aangepaste neus:
styleiV.png

De iV heeft ook een extra 'lijn' naast de mistlichten:
image.png
 

Giant

Forumguru
Tsss, bizar zeg, nu zie ik het ook. De grille zal mogelijk wat anders zijn omdat daar het klepje met de daarachter geplaatste stekkeringang aangebracht is. Maar die knik die je ineens tussen de hoofdverlichtingsunits en de bochtenverlichting/mistlampunits tegenkomt zie ik inderdaad niet op de andere uitvoering op je 2 vergelijkende foto's. Ben benieuwd of dat in het echt ook zo verschillend is, lijkt me toch onwaarschijnlijk eigenlijk.
 

kriva

Lid
Het lijkt me in het echt ook effectief verschillend te zijn. De grill lijkt me alleen verschillend te zijn bij de iV variant, wat logisch is.
De bumper zelf is anders, sportiever, bij Sportline, L&K, en iV.
 

MaxN

Donateur
Die extra lijn/strip naast de mistlichten is denk ik een klein aerodynamisch dingetje. Net als de gril en waarschijnlijk nog wat andere kleine aanpassingen aan het front om beter luchtstroom en minder verstoringen te krijgen om zo nog een paar extra meters WLTP te kunnen maken en net iets minder CO2 uit te stoten.

Als je in de duitse configurator kijkt zie ik dat zo ongeveer alle iV's dezelfde bumper hebben. Ongeacht of het een Ambition, Style, L&K of Sportline is. Misschien wat kleine verschillen, maar niet veel.
 

kriva

Lid
Klopt, maar in de “niet-iV” variant krijg je dezelfde, semi-sportieve, bumper op de L&K en de Sportline ook, niet op de Style, Ambition of Active.
En net gezien, op de Scout zit hij ook.
 

xplain

Forumguru
Ik merk ook dat je de verlaagde sportophanging niet kan aanduiden in de configurator bij de iV. Ik wou dat selecteren omdat ik op mobile.de merk dat die iV best hoog op z'n pootjes staat. Misschien straffere veertjes om het gewicht van de batterijen op te vangen?

Voorbeeld:
47d0f45885410a408d26919d4889f3c0.jpg


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=292277303
 

xplain

Forumguru
Sinds de facelift zijn er ook meer keuzes mogelijk in donkerkleurige velgen. Niet via de configurator te selecteren, maar wel in de accessoires catalogus te vinden. Ik heb zo bij mijn huidige de dealer ook de levering laten doen met de 17" Zeus velgen in antraciet. Daar maken ze geen probleem van. Goeie tip dus als je een iets anders wil. Bij leasing gaat de maandelijkse huurprijs bij het kiezen van een dikke velg vaak fix de hoogte in en ik vind zo'n donkere 17" dan een leuk alternatief. Zie je bovendien ook bijna geen vuil op!

3134d47623194c2d8878d886d53b677f-0010.jpg 3134d47623194c2d8878d886d53b677f-0009.jpg 3134d47623194c2d8878d886d53b677f-0008.jpg 3134d47623194c2d8878d886d53b677f-0007.jpg
 

xplain

Forumguru
En de zenith in platinum matte is volgens mij ook nieuw?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xplain

Forumguru
Ow echt? Dacht dat die in anthraciet waren. Ach, je zal wel gelijk hebben
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Pas nadat er mega veel commentaar op was gekomen zijn ze antraciet gaan leveren als standaard. Die velgen waren waardeloos met de meeste carrosorie kleuren te combineren.
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
ik zie bij de velgenopsomming een sneeuwvlok icoontje staan... wil dat dan zeggen dat ze juist WEL of juist NIET geschikt zijn voor winterbanden?
Want de Business Superb wordt standaard uitgerust met Stratos-velgen en die hebben dat tekentje niet :pieker:
Wel belangrijk want je gaat er toch een maandje of 5 mee rijden....
 

JeSko

Forumguru
Zo'n winter icoontje betekend dat de velgen bestand zijn of beter bestand zijn tegen winterse omstandigheden, maar laten we wel wezen hoe vaak gaan onze velgen nog pekel zien? Daar zou ik geen velgen voor laten, gewoon degene nemen die je mooi vind.
 

hemi24

Forumguru
Velgen geschikt voor de winter zijn doorgaans ook war smaller dan de standaard series.
Speciaal voor gebruik met sneeuwkettingen.
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
En wanneer gaat MY2021 in ? Zeker weer net nadat die van mij geleverd is? dat is dan de 2e keer achter elkaar... 2 weken na bestellen 3GT kreeg die als FL led achterlichten en de navi uit de 7 serie.... :banghead::banghead::banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan