Superb III FL

Horkje

Forumguru
Nog scherpere lijnen bij de koplampen en grill. Niet verkeerd hoor.

En een hybride variant, tsja, waarom ook niet?
 

Jrtt

Forumguru
Ziet er niet gek uit! Rechts en links onderin de bumper lijkt wel een beetje op de GTE van VW.. Zou het ook licht geven?
 

Maartenvds

Forumguru
ziet er goed! Skoda maakt steeds meer pracht autos in het hogere segment maar ook de FL Fabia vind ik erg mooi!
 

dimi74

Banned
Nu in het echt gespot.

https://www.autoweek.nl/nieuws/ongecamoufleerd-gefacelifte-skoda-superb/
kee0qh.jpg
[/IMG]
kee0qh.jpg
 

MrEdge_

Forumguru
Jongens, is dit niet gewoon de phev variant? Want op de onderkant van de voorbumper na is er niets veranderd.
Die bumper is ook dicht, net als bij andere phev uitvoeringen van concerngenoten. Daarbij is de phev ook aangekondigd voor 2019.

De koplampen zonder ledstrip hebben ze bij onze zuiderburen ook al langer.

Volgens mij niets om ons druk om te maken :)
 

El Fuego

Senior Member
Ik vind het front ook niet direct een vooruitgang, maar ben wel fan van het digitale instrumenten paneel (DIP).
Is voor mij reden om nog even te wachten met bestellen. Op de Tjechische configurator is deze optie reeds opgenomen en ik las op dit forum dat de optie in België voor MY2019 beschikbaar komt. Mijn dealer kon mij helaas niet concreet antwoord geven wanneer ge-facelifte Superb te bestellen valt en wanneer DIP in Nederland beschikbaar komt. Hebben jullie hier info over? Zo ja, hangt dit met elkaar samen of valt DIP ook te verwachten voor het huidige model?
 

Arnie

Actief lid
Zijn er wat meer geluiden bekend over wanneer deze facelift gaat komen en wanneer hij bij de dealers te bestellen is? Gesproken wordt over Q2 2019 maar afgelopen week bij dealer werd ook al gesproken over "aan het eind van volgend jaar..."

Zover nu zichtbaar gaan de optische wijzigingen niet enorm groot worden wat naar mijn mening een goed iets is. De Superb zoals deze er nu staat is gewoon prima in balans en met een facelift kan het design soms wat geforceerd worden.

Qua interieur heeft de Superb in 2018 al de nieuwe multimedia gekregen (wat een fraaie verbetering is) samen met meen ik extra geluids isolatie?
De echte zaken die er dan over kunnen blijven zijn nieuwe motoren, (1.5TSI gaat al in gebruik voor productie MY19) Full LED koplampen en een virtual cockpit.

Heb de vraag wel uitstaan bij Skoda of de VC op korte termijn te bestellen is (net als nu bij de Karoq het geval is) of dat dit echt nog wel even gaat duren... Benieuwd wat daar op terug gaat komen.
 

El Fuego

Senior Member
Ik heb mee mogen lezen in de info die mijn dealer van de importeur heeft ontvangen. Hierin wordt aangegeven dat de ‘nieuwe’ Superb in Q2 2019 komt. Wordt alleen niet duidelijk of dat er vanaf dat moment besteld kan worden of dat deze dan wordt uitgeleverd.

Ik ga er bij nader inzien niet op wachten. Of @Arnie jij moet met interessante info komen. Zoals de zaken er nu voor staan laat ik
VC achteraf inbouwen. Lijkt me wel wat om als een van de eerste Superb’s in NL met zo’n gave cockpit rond te rijden.
 

Antera

Donateur
Dit is wel een erg basis versie zonder led en simpel halogeen dit maakt het ook compleet anders. Ze hebben hem wel mooi verlaagt voor de testrit :-), Benieuwe naar de daadwerkelijke versie waarbij alles wel netjes zichtbaar is en niet gecleand. Ook benieuwd wat ze met de achterzijde eventueel hebben gedaan kwa verlichting.
 

hemi24

Forumguru
Verlaagd d.m.v. belading hoogstwaarschijnlijk; grote kans dat op de kont een sticker zit met waarschuwing dat het een testvoertuig is en dat je afstand moet houden omdat deze abrupt kan remmen.

Kijk maar:
skoda-superb-facelift-prototype-spyshots-side-rear-driving-1.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
vind het eerlijk gezegd geen vooruitgang.
Het valt me op dat reacties zoals deze erg vaak voorkomen bij elke faceliftversie die wordt gespot en/of geïntroduceerd, ongeacht welk model het betreft. Waardering voor het vernieuwde gezicht lijkt pas te ontstaan als er eenmaal een aantal van rondrijden.

Een soort natuurlijke weerstand tegen verandering misschien, of zit daar wat anders achter?
Misschien kan de huispsycholoog daar iets over zeggen?
 

Arnie

Actief lid
Ik heb mee mogen lezen in de info die mijn dealer van de importeur heeft ontvangen. Hierin wordt aangegeven dat de ‘nieuwe’ Superb in Q2 2019 komt. Wordt alleen niet duidelijk of dat er vanaf dat moment besteld kan worden of dat deze dan wordt uitgeleverd.

Ik ga er bij nader inzien niet op wachten. Of @Arnie jij moet met interessante info komen. Zoals de zaken er nu voor staan laat ik
VC achteraf inbouwen. Lijkt me wel wat om als een van de eerste Superb’s in NL met zo’n gave cockpit rond te rijden.

Zojuist reactie van Skoda NL op het VC topic: "voor de Superb is dit nog niet beschikbaar gesteld. Op de korte termijn gaat dit helaas niet gebeuren."
 

RefleCs

Forumguru
Zojuist reactie van Skoda NL op het VC topic: "voor de Superb is dit nog niet beschikbaar gesteld. Op de korte termijn gaat dit helaas niet gebeuren."

Dat zal dan zeer waarschijnlijk voor mij geen Skoda worden als opvolger van de huidige Superb. Ik vind het toch bijna een must om een dergelijk instrumentencluster in de opvolger te hebben.... :(
 

Arnie

Actief lid
Kwam online de onderstaande render tegen gebaseerd op een eerder gelekt beeld van de voorbumper. Lijkt mij vrij aannemelijk .

2018-Skoda-Superb-facelift-rendering.jpg


Ziet er an sich niet verkeerd uit... Geen schokkende aanpassing wat naar mijn mening goed is. LED koplampen is een mooie toevoeging. Heb wel het idee dat deze nieuwe look de auto wat "smaller" doet ogen.
 

Rofffel

Forumguru
Het valt me op dat reacties zoals deze erg vaak voorkomen bij elke faceliftversie die wordt gespot en/of geïntroduceerd

Of omdat de facelift gewoon niet mooier is ;), smaken blijven verschillen.

Vind deze Superb overigens wel strakker worden.
Gaat meer luxe uitstralen ipv sportiviteit.
 
Bovenaan Onderaan