Superb III FL

Spinal

Forumguru
Het valt me op dat reacties zoals deze erg vaak voorkomen bij elke faceliftversie die wordt gespot en/of geïntroduceerd, ongeacht welk model het betreft. Waardering voor het vernieuwde gezicht lijkt pas te ontstaan als er eenmaal een aantal van rondrijden.

Een soort natuurlijke weerstand tegen verandering misschien, of zit daar wat anders achter?
Misschien kan de huispsycholoog daar iets over zeggen?

Ik merk dat ik daar zelf ook last van heb. Toen de Octavia FL uitkwam met die gespleten licht unit aan de voorzijde dacht ik echt: wie verzint zoiets!! Nu ik ze wat vaker rond zie rijden vind ik het zelfs mooi.. (zeker bij een zwarte uitvoering)

Deze FL van de Superb (afgaande op de foto’s hierboven) vind ik niet zo spannend en ingrijpend. Beetje ‘veranderen voor het veranderen’
 

Japanese Power

Donateur
Kwam deze tegen op Autoblog, de FL van de Superb gen. 3.

superb-facelift.jpg

Wat een grappenmakers bij de Volkswagen Groep. De auto zó minimaal updaten, zodat het lijkt dat er geen facelift aan te pas is gekomen. Hoef je er ook geen camouflage op te plakken. Toch heeft een oplettende automobilist in Tsjechië gezien dat dit niet zomaar een Skoda is op de snelweg in het Europese land.

De groene station betreft een facelift van het vlaggenschip van Skoda. De nieuwe Superb kwam ongeveer vier jaar geleden op de markt en is langzaam toe aan een update. Zoals de foto’s, afkomstig van auto.cz laten zien, wacht de Superb geen ingrijpende veranderingen. De achter- en voorkant krijgen een minimale update en het interieur zal overeenkomen met de rest van het moderne gamma van Skoda. De analoge klokken gaan vermoedelijk in de prullenbak en daar komt een digitaal scherm voor in de plaats. Het infotainmentscherm zal naar verwachting tevens een maatje groter worden.

Kijk nou, het is de vernieuwde Skoda Superb

Wél echt nieuwswaardig en niet direct voor het oog zichtbaar is de aandrijflijn. Vanaf volgend jaar zal ook bij Skoda het startsein worden gegeven om aan de slag te gaan met elektrische auto’s. Het begint met plug-in hybrides. De Superb zal naar verwachting de eerste plug-in hybride van het merk worden. De aandrijflijn is natuurlijk een bekende en afkomstig van de Volkswagen Passat GTE. Naast de Superb krijgt ook onder andere de Kodiaq een hybride aandrijflijn. Een echte volledige elektrische auto laat nog even op zich wachten, maar die komen er zeker aan. Denk aan de elektrische concepts die we eerder hebben mogen zien en vergeet niet dat de e-Citigo in 2019 een feit moet gaan worden. Tegen 2025 wil de autofabrikant ten minste vier elektrische modellen in het gamma hebben.

superb-facelift-10002.jpg
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Deze is ook uit dezelfde reeks.
20vy8sab813x_800.jpg


Bron: Autoweek.nl

Er komen drukke tijden aan voor Skoda met een rits aan nieuwe auto's. Eén van de primeurs duikt vroegtijdig via een Tsjechische website op, want daar verscheen een ongecamoufleerde gefacelifte Superb voor de camera.


Voor Skoda belooft 2019 een druk jaar te worden. Naast de marktintroductie van de pas onthulde Scala staan elektrificatie, een nieuwe Octavia en de komst van de compacte ‘Kosmiq’ op de agenda. Ook kleiner nieuws staat op de planning in Mlada Boleslav, want de Superb krijgt na zo’n vier jaar een facelift. Al eerder werd een mild gecamoufleerde hatchback gesnapt, nu een 'naakte' stationwagon op de openbare weg. Het Tsjechische auto.cz kreeg van een lezer foto’s opgestuurd van de gefacelifte gigant. Daaruit blijkt dat we, zoals wel vaker bij een facelift, geen wereldschokkende veranderingen hoeven te verwachten.

Aan de voorkant valt een Scala-achtige grille op met een dikkere verchroomde rand. Ook lijkt de neus wat ronder naar beneden af te lopen vanaf de motorkap. De koplampen krijgen een uitgebreider ledpakket. Aan de achterkant waren de ontwerpers drukker bezig, want de achterlichten werden rigoureuzer aangepakt. Een nieuwe streep tussen beide units zou op een chromen strip kunnen wijzen. Ook is de indeling van de lampen zelf heringericht. Skoda heeft dus voor een voorzichtige vernieuwing gekozen. Groter nieuws bevindt zich onder de motorkap. De Superb gaat bij Skoda de boeken in als eerste plug-in hybride. We moeten tot na de jaarwisseling geduld hebben voordat Skoda zelf met het 'grote' nieuwe komt.
 

Japanese Power

Donateur
Daarom staat er ook "eindelijk ;)" bij. Iets wat veel merken al jaren doen gaat Skoda nu eindelijk ook doen...
 
Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
Jeetje daar moet je echt 3x voor kijken zeg. Gemiste kans dat de remlichten in de achterlichten nog steeds niet doorlopen in het deel in de kofferbak. :(

Zo te zien wel ledverlichting? Zouden dat ook doorgetrokken zijn naar de mistlampen?
Het hoekje onder de koplamp wat nu open is ziet er gek uit, het lijkt alsof dat nu ook een doel dient maar zou niet weten wat.
 

superbia

Forumguru
Is er eigenlijk al meer bekend over wanneer de FL officieel onthuld zal gaan worden en per wanneer hij bestelbaar / leverbaar is?
 

superbia

Forumguru
Ik kwam nog een paar extra plaatjes tegen op autweek:
bvey9y8bg6t3_800.jpg

je1y5g4b2m2b_800.jpg

fmoy1kjbno5s_800.jpg


Deze zijn in China gemaakt. De mistlampen, doorlopende strip in de achterlichten en Skoda tekst op de achterklep wijken af van de eerder gespotte Combi. Ik moet zeggen dat ik de doorlopende strip wel wat vind hebben, ben benieuwd hoe de definitieve versie eruit gaat zien.

Iemand enig idee wanneer hij officieel onthuld gaat worden?
 

Robbie146

Senior Member
Weet nog niet wat ik er van vind, model is er wel wat "onrustiger" door geworden vind in persoonlijk.
Misschien valt dat in een donkere kleur minder op.
 

EdK

Forumguru
Dit is het niet
SuperB zou lang gerekt op kofferbak moeten staan ipv Skoda als ik norm Scala neem.
En in de belijning..... iets klopt er niet , maar kan de vinger er niet op leggen....
Of zou er toch een uiterlijk verschil zijn tussen de westerse en oosterse skoda's ?
 

kriva

Lid
Op alle foto’s/renders die ik tot nu toe gezien heb van de Scala staat Skoda daar lang uitgerekt over de koffer, niet Scala.
Op een van de kleineren foto’s lijkt het mij ook dat de FL-Superb camera’s onder de spiegels zal krijgen, waarschijnlijk voor een 360 graden camerasysteem.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan