Superb III FL

xplain

Forumguru
Hier al een goed beeld van de Style. Zo zien we ook eens een iets 'normalere' uitrusting dan die van de pers. Deze heeft ook de nieuwe stoffen zetels die standaard bij deze uitrusting horen en de 'gewone' navigatie met het iets kleinere scherm.

 
Ongeveer in heel EU is de nieuwe Superb te configureren, iemand al zicht op bestelmogelijkheid in NL, nu wordt aangegeven einde zomer , das een ruim begrip:banghead:

En gaan we een voorspelling doen qua prijzen? Oef een aangeklede Sportline in DE 49k
 
Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
@eric1973 ik zie het nu ook op Autoweek staan, die heb ik in mijn vakantie gemist. Ben benieuwd wat onderdeel is van de 190pk dsg elegance business r variant versie die ze noemen. De pre facelift superb combi sportline met 1.5tsi met gratis dsg actie kwam op 44k. Als dat vergelijkbaar is, dan zijn de prijzen flink gedaald.

Edit: Heb de laatste prijslijst bij PON gevonden... De prijs valt echt laag uit zeg! Dit is de 'oude' highline business R versie met Discover Pro navigatie, DSG en 190pk. Ze maken niet expliciet melding van een tijdelijke introductie prijs, dus de prijzen zijn flink omlaag gegaan zo het lijkt!

Oud: Highline Business R 1.5 TSI 110 kW/150 pk 7-DSG € 30.366 35.714 42.090 1.050 43.140 121 B 22%
Nieuw: Elegance Business R 2.0 TSI 140 kW/190 pk 7-DSG € 29.768 38.979 45.230 1.050 46.280 146 D 22%

De netto cataloguswaarde is iets omlaag, het is iig niet de CO2 uitstoot.
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Hier ook eens FL gevonden in de Style uitvoering https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282331921

Toch niet helemaal overtuigd van de neus precies:
eacb1c8e6370d97af2763ce84f417f81.jpg


De verhoudingen van de oude leken mij beter.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
De NL prijzen zijn bekend.

Bron: Autoweek.
INSTAPPEN VANAF € 38.390
SKODA BEPRIJST VERNIEUWDE SUPERB
pzmyrbibfdi6_800.jpg

e6yyypab33nv_800.jpg


In mei presenteerde Skoda een subtiel gefacelifte Superb, een auto waar de Tsjechen nu een Nederlands prijslabel aan hebben gehangen.

De grootste noviteit van de bijgewerkte Skoda Superb heeft betrekking op de aandrijflijnen. De grote broer van de Octavia maakt namelijk kennis met een plug-in hybride aandrijflijn, een systeem dat we kennen van de onlangs bijgewerkte Passat GTE. Skoda plakt de toevoeging 'iV' achter die stekkerversie, een toevoeging die op alle geëlektrificeerde versies van het merk toegepast gaat worden.

De vanafprijs van de vernieuwde Superb is vastgesteld op € 38.390. Voor dat bedrag krijg je de sleutels van de hatchbackversie overhandigd. Onder de kap ligt de enige benzinemotor die vooralsnog is geprijsd, de 150 pk sterke 1.5 TSI die in dit geval gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak. Deze instapversie is uitgevoerd als Business Edition. Liever dezelfde versie maar dan met een DSG7-transmissie: reken dan op € 40.890. Wie een benzine gestookte hatchback met die automaat wenst, kan ook opteren voor de Sportline Business (€ 44.590) en L&K Executive (€ 47.790).

Ook op dieselvlak is er vooralsnog één motor leverbaar: de 150 pk sterke 2.0 TDI. Deze is gekoppeld aan de DSG7-bak en is vooralsnog altijd uitgevoerd als Business Edition. De hatchbackversie kost in die configuratie € 43.690. Voor de Combi vraagt Skoda een meerprijs van € 1.000.

De prijslijst van de vernieuwde Superb wordt in een later stadium uitgebreid, onder andere met de al genoemde iV-stekkersmaak.
 

superbia

Forumguru
Opvallend, niet de 190pk tsi die de passat wel heeft? 190pk passat business r met dsg lijkt dan amper duurder, raar wereldje bij pon...
 

CDK

Forumguru
En geen 280pk TSI versie meer?
Zo’n grote zware auto en dan van die kleine torretjes in het vooronder :cry:
 

kriva

Lid
De zware 2.0 TSI bestaat wel degelijk in de FL Superb. Vraag is echter of hij naar NL/BE komt. Een echt verkoopskanon is het natuurlijk niet bij ons.
Sowieso zijn de lanceringsmotoren vaak de meest populaire varianten om de productie snel op gang te trekken.
In Tsjechië is de 2.0 TSI wel configureerbaar, maar net zoals het laatste jaar van de Pre Facelift met 272pk, DSG7 en partikelfilter.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Robbie146

Senior Member
Toch wel erg veel duurder geworden, vrees dat de volgende geen superB meer gaat worden.
Als ik dezelfde config als nu in elkaar moet tikken kom ik bijna 8K hoger uit, en dat in 3 jaar tijd...
 

JurgenRSuperb

Nieuw lid
Iemand zijn facelift al in huis?

Bij de lokale dealer stond er al een combi als demo wagen, style versie.
In België zit de alustrip niet tussen de achterlichten bij de style, jammer, ik vond ook de achteruitrijcamera maar raar uitsteken achteraan.
Voor de rest vond ik m wel aardig in balans en precies ook mooier ogen dan de pre-facelift.
 
Inderdaad, in de Benelux is de LED highbeam (die achterlichten met chrome strip) enkel op de L&K uitvoering helaas, erg jammer. In Duitsland is dit wel op de Style uitvoering. Overigens zien de achterlichten er iets “lichter” van kleur uit dan de vFL en ook iets minder strak naar mijn mening, toch een lichte teleurstelling!

Ik heb mijn Skoda Superb Combi bijna! Besteld eind mei, upgrade naar Facelift, in productie 18 september en was sinds 2 oktober bij de dealer.
Ik had via een pack Bi-Xenon koplampen met DLA gevraagd, spijtig dat ze dit niet naar Matrix LED upgraden maar naar gewone LED koplampen.

Omdat de papieren nog niet tot bij de leasing waren geraakt, besloten op even een kijkje te nemen na levering. Helaas vastgesteld dat er een zwart leder interieur in zat, in plaats van het bestelde zwart Alcantara.
Gelukkig gaat de dealer dit rechttrekken, blijkbaar foutje van de importeur.

Als de nummerplaat binnen is, mag ik de wagen gaan halen (geschat ma 14 oktober)

In bijlage enkele foto’s van net na de levering. Indien iemand interesse heeft, heb ik de uitrustingslijst + mogelijke opties van de FL voor België (Benelux?) die ik nog kan uploaden hier.
 

Bijlagen

  • D72AA8C2-A63F-4CA2-83EC-385E87D06536.jpeg
    D72AA8C2-A63F-4CA2-83EC-385E87D06536.jpeg
    364 KB · Weergaven: 144
  • CE647AAD-C298-45AD-B398-4CCAAC4E1A20.jpeg
    CE647AAD-C298-45AD-B398-4CCAAC4E1A20.jpeg
    333,2 KB · Weergaven: 147
  • DF02F352-75A0-4A8B-9963-01347701E04D.jpeg
    DF02F352-75A0-4A8B-9963-01347701E04D.jpeg
    468,7 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan