Stof tot nadenken... Diesel blijven of naar benzine..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Dan zou het toch een goed idee zijn om al die auto's een thermometer te geven, en niet alleen een lampje?
En dan hoop je dat die probeerpiloten daar wél op zullen letten?
Vrees van niet...

Wij hebben overigens ooit, in een behoorlijk ver verleden, een demo-Visa (andere klasse, dat weet ik) gekocht met 10.000 km op de teller. Dat was omdat de verkoper van een kleine dealer met die auto heen en weer naar huis reed op rond de 50km afstand enkele reis. Onder die omstandigheden durfde ik dat best aan, simpelweg omdat de meerderheid van de kilometers was gemaakt in langere ritten. En de prijs was ook erg aantrekkelijk.
We hebben nog een jaar of 10 probleemloos plezier gehad van die auto. Demo's zijn dus niet per definitie slecht, je moet altijd op de omstandigheden eromheen letten.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Dan zou het toch een goed idee zijn om al die auto's een thermometer te geven, en niet alleen een lampje?
Gewoon als volgt: olie te koud dan gaat de toerenbegrensing aan en zodra de olie op temperatuur is dan pas word het blok vrij gegeven.
 

LT83

Forumguru
Gewoon als volgt: olie te koud dan gaat de toerenbegrensing aan en zodra de olie op temperatuur is dan pas word het blok vrij gegeven.

Leuk idee, maar het kan natuurlijk ook voorkomen dat je een keer kortstondig vermogen moet aanspreken om jezelf "veiliger" door een bepaalde situatie te loodsen. Dit zou dan dus niet meer kunnen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zit net even bij te lezen in het topic, en zoals al door anderen genoemd bij het laden/lossen van transport wordt er vaak stevig doorgereden om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Bij bijvoorbeeld Japanse auto's die per schip aankomen is de snelheid alleen beperkt door de bandengrip op het scheepsdek en hoe krap de bochten zijn die ze moeten maken.

Ik las ook wat cijfers over verbruik, en de wat voorbarige conclusie dat een hoog verbruik per definitie te maken heeft met een stevige rijstijl. Een auto die een poosje stilstaat met draaiende motor, schroeft het verbruik ook flink op. Dat stilstaan met draaiende motor kan te maken hebben met bijvoorbeeld een aantal auto's die in een showroom verplaatst moeten worden omdat er één auto uit moet, maar ook op een verkoper die een auto klaar zet voor een klant en voor ie de auto kan overhandigen voor een proefrit gestoord wordt door receptie/telefoon en de auto even iets langer laat draaien dan oorspronkelijk de bedoeling was. Overigens is stilstaand warmdraaien ook slecht voor een motorblok, maar de rest van de auto heeft daar niets van te lijden.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Tuner111 ligt Lebbeke in Engeland? Ik zie namelijk een rechtsgestuurde auto met een fragment van een UK kenteken achterop, maar dat lijkt me dan weer niet dezelfde auto als degene die met een ander (Tsjechisch?) kenteken voorop in de garage staat.
Verwarrend... :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
@Tuner111 ligt Lebbeke in Engeland? Ik zie namelijk een rechtsgestuurde auto met een fragment van een UK kenteken achterop, maar dat lijkt me dan weer niet dezelfde auto als degene die met een ander (Tsjechisch?) kenteken voorop in de garage staat.
Verwarrend... :pieker:
Het zijn dan ook foto's van op een Engels forum
 

dirkie996

Forumguru
@Tuner111: Wanneer ga je die RS245 nu bestellen? Je hebt ons nieuwsgierig gemaakt. Toen ik beslist had (en m'n vrouw:D) om de RS230 te kopen, moest ik nog 4 à5 maanden wachten om te kunnen bestellen. Ongeduldig dat ik daar van werd.
Je weet nooit dat uw garagist nog 'n mooie eindejaarskorting uit z'n mouw tovert ( of 'n pre-salonkorting:D ).
Straks is het voorjaar 2018, en heb je die mooie rode bolide nog niet.
Eénmaal in bezit, kan je maar één ding meer zeggen: "had ik dit maar eerder gekocht":thumbsup:
 
@Tuner111: Wanneer ga je die RS245 nu bestellen? Je hebt ons nieuwsgierig gemaakt. Toen ik beslist had (en m'n vrouw:D) om de RS230 te kopen, moest ik nog 4 à5 maanden wachten om te kunnen bestellen. Ongeduldig dat ik daar van werd.
Je weet nooit dat uw garagist nog 'n mooie eindejaarskorting uit z'n mouw tovert ( of 'n pre-salonkorting:D ).
Straks is het voorjaar 2018, en heb je die mooie rode bolide nog niet.
Eénmaal in bezit, kan je maar één ding meer zeggen: "had ik dit maar eerder gekocht":thumbsup:
Het kan ook omgekeerd gaan, bij mij hadden ze gezegd; je gaat hem niet hebben voor eind januari. En kijk nu 15/11 stond hij al op de parking van de garage (besteld 3/10).
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111: Wanneer ga je die RS245 nu bestellen? Je hebt ons nieuwsgierig gemaakt. Toen ik beslist had (en m'n vrouw:D) om de RS230 te kopen, moest ik nog 4 à5 maanden wachten om te kunnen bestellen. Ongeduldig dat ik daar van werd.
Je weet nooit dat uw garagist nog 'n mooie eindejaarskorting uit z'n mouw tovert ( of 'n pre-salonkorting:D ).
Straks is het voorjaar 2018, en heb je die mooie rode bolide nog niet.
Eénmaal in bezit, kan je maar één ding meer zeggen: "had ik dit maar eerder gekocht":thumbsup:
volgens mij heeft Bram geleerd om het hoogtepunt van iets zo lang mogelijk uit te stellen :deuk::deuk:
 

philippe bakker

Forumguru
En dan hoop je dat die probeerpiloten daar wél op zullen letten?
Vrees van niet...

Wij hebben overigens ooit, in een behoorlijk ver verleden, een demo-Visa (andere klasse, dat weet ik) gekocht met 10.000 km op de teller. Dat was omdat de verkoper van een kleine dealer met die auto heen en weer naar huis reed op rond de 50km afstand enkele reis. Onder die omstandigheden durfde ik dat best aan, simpelweg omdat de meerderheid van de kilometers was gemaakt in langere ritten. En de prijs was ook erg aantrekkelijk.
We hebben nog een jaar of 10 probleemloos plezier gehad van die auto. Demo's zijn dus niet per definitie slecht, je moet altijd op de omstandigheden eromheen letten.
Visa ? Zone citroen gemaakt uit gegolfde platen ?
 

dirkie996

Forumguru
Een zuinige rappe en praktische auto da gaat vlot gaan
Ik hoop het voor @Tuner111 , want de markt wordt momenteel overspoeld met diesels. Vrienden van ons geraken momenteel hun Renault Laguna, ‘n full option, niet kwijt voor ‘n deftige prijs.
De RS van Tuner111 zal wel ‘n topokkazie zijn, met waarschijnlijk zeer weinig km. Je moet geluk hebben, maar kijk eerst wat de garage biedt( maar dat heeft hij waarschijnlijk al gedaan) en probeer dan partikulier iets meer te krijgen. Nadeel is wel dat ‘n wagen van dergelijke prijsklasse, beter verkoopt bij handelaars, omdat die nog garantie aanbieden, en dat is voor ‘n potentiële koper interessanter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan