Stof tot nadenken... Diesel blijven of naar benzine..

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
En die "testritjes" met een demo RS hoe denk je dat die er uit zullen zien :pieker:
Dat zal niet wachten zijn zoals het gros van de liefhebbers hier dat de olie in het blok goed warm is. Prachtig toch om bij de dealert om de hoek gas er op te zetten ;) Succes met zo'n afgeragde ........ oh sorry ingereden auto
met een vRS moet je niet al te zot doen. Je weet snel waar je staat (bijna in de gracht). En denk je dat iedereen zo onverantwoord rijdt met een vRS tijdens een testrit? Denk het niet. Er zijn er nog die met verstand rijden En iet of wat goede verkoper zal snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en desnoods zelf meegaan.

En nogmaals ... Als een blok daar niet tegen kan ... hard welglopen ...
 
Zou het toch ook niet direct overwegen, ken de dealer een beetje en ligt direct aan A12 heb er in het verleden ook een testrit gedaan en de auto wordt met koude motor volledig opengesmeten aan het rood licht om vervolgens door te gaan tot 150... Nieuwe motor die niet ingereden is en dan nog eens koud onder volle belasting... Geef je toch al 32000 aan een auto dan maar een nieuwe :)
 

ertromp

Forumguru
:banghead: Geen enkel blok kan tegen op het gas gaan met koude olie.


En zeker zal niet "iedereen" gelijk vol op het gas gaan maar je zult maar net die enkele er tussen hebben. En je zult maar net die wat minder "goede" verkoper treffen die dag
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Goofy@5E

Forumguru
Ben laatstleden een proefrit gaan doen met een tdi in 184pk versie, had een goede 6000 km op teller, als ik naar verbruik op lange tijd keek op bc gaf deze een gemiddelde aan van 9,4 l/100km .....euuuuuuuuuu dit getuigd ook niet van rustig rijden, dit is volgens mij serieus door knallen, mijn conclusie ...als je de centen hebt koop je nieuw, enige afwijking hierop is een auto die verkocht word wegens ..... en waarvan je de geschiedenis van kent, en de chauffeur, en dan nog, mijn mening natuurlijk hè
 

Tuner111

Forumguru
ik zal niet snel een wagen kopen die als demo heeft gediend hoor ;) genoeg al gezien, onder het motto: het is toch niet van mij. 20 meter gereden en dan bam full force op de gas... :pieker: neen dankje, ik koop me wel een nieuwe. daar weet ik alles van, kan ik zelf inrijden en zelf de optie's & kleur kiezen. en verder wil ik daar nu is niks meer over horen hé :D

trouwens op de rs245 waar ik met gaan rijden was stond 16l/100km op als ik stopte stond hij op 7.4l/100km:itwasntme:
 

EdK

Forumguru
je gaat dus tegen je verkoper zeggen: vink maar alle opties aan :D
Denk dat @Tuner111 alleen geen vinkje zet bij rokerspakket.....en uiteraard zal er ook geen vinkje komen bij dieselmotor...
Tsja wie het breed heeft laat het breed hangen .......

Wel @Tuner111 geniet er nog maar van, straks met 10 koters gaat al je geld in die monden van hun......:D
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, ieder zijn mening zeker. Voor 6.000euro kan je eventueel wel een paar reparaties uitvoeren en dan nog ... met een nieuwe kan je evenveel pech of zelfs meer pech hebben dan met de "afgeragde" demo.

Wat ik dan allemaal wel niet snap van jullie demo-haters, tunen van een 2.0tsi blok tot +300pk ziet niemand problemen van in. De veiligheidsmarges krimpen dan enorm in maar toch juichen jullie dit toe, maar een demo die af en toe koud op zijn staart is geduwd waar de veiligheidsmarge op het blok enorm is, neen, dat kan niet door de beugel :pieker:

Maar geen enkel probleem, kopen jullie maar nieuw zodat ik voordelig een demo kan kopen :D
 

philippe bakker

Forumguru
met een vRS moet je niet al te zot doen. Je weet snel waar je staat (bijna in de gracht). En denk je dat iedereen zo onverantwoord rijdt met een vRS tijdens een testrit? Denk het niet. Er zijn er nog die met verstand rijden En iet of wat goede verkoper zal snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en desnoods zelf meegaan.

En nogmaals ... Als een blok daar niet tegen kan ... hard welglopen ...
Ik weet nog mijn testrit bij dutry. Mijn collega uit de buurt wist het industriepark over de baan. Daar even naartoe en gas gegeven. En direct zei ik woouuuuw !!!! Met terugrijden ontdekte ik plots het vrs knopje .... oooh stond ik nog niet in sport ???? Efkes testen en jaaaaa tekenen direct !!!
 

Kurtje

Forumguru
Ik zou het ook niet overwegen zo een demo model. Je kan beter je wagen laten tunen bij een vRS tot pakweg 300pk en altijd warm rijden dan standaard er op koude motor mee beginnen te vlammen.

Niet is zo erg voor een blok als dit :(
 

leon-cupra

Forumguru
Eisen jullie dan ook dat wanneer de wagen van de fabriek op de trailer, op de parking, terug op de trailer, ,.. wordt gereden, dat hij eerst warm wordt gereden? Heb je al eens gezien hoe er dan mee wordt gereden? Dat is met koude motor vol optrekken (en met een handbak wss nog niet de moeite doen om te schakelen en lekker hoog in toeren blijven hangen).

En daarnaast, de merken doen toch genoeg testen om te zien of een motorblok betrouwbaar genoeg is in ALLE mogelijke omstandigheden. En continue planken met koude motor zal daar wel een onderdeel van zijn, wetende dat er genoeg bestuurders zijn die zo rijden (voor de goede orde, behoor daar niet bij)
 

Goofy@5E

Forumguru
Eisen jullie dan ook dat wanneer de wagen van de fabriek op de trailer, op de parking, terug op de trailer, ,.. wordt gereden, dat hij eerst warm wordt gereden? Heb je al eens gezien hoe er dan mee wordt gereden? Dat is met koude motor vol optrekken (en met een handbak wss nog niet de moeite doen om te schakelen en lekker hoog in toeren blijven hangen).

Volgens wat mijn garage mij verteld heeft komen nieuwe wagens binnen in transport mode, die zou inhouden dat deze maar max 70km/h zouden kunnen en beperkt zijn in toerental, alsook de blokkering van de vering, lees schokdempers, dus denk ik nu niet dat er gedurende de transfers gek mee gedaan word,
 

leon-cupra

Forumguru
@Goofy@5E , dan zeker niet gaan kijken wanneer ze je toekomstige nieuwe wagen afleveren aan de garage. Mijn broer ziet andere dingen iedere keer ze wagens komen brengen op zijn werk. Bij mijn vader zijn werk ook als ze nieuwe wagens inladen in het schip. Wordt niet voorzichtig mee omgegaan, want time is money
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad de huidige wagens hebben een transport modus, waardoor er maar een beperkt aantal vermogen beschikbaar is. Ik weet dat ze niet altijd even netjes omspringen met wagens in een fabriek, en al zeker niet om ze op hun transport te krijgen.

Maar dat is een verschil dat hij dat voor 3km heeft moeten ondergaan, of 50x opnieuw op 5000km.

Koude motor met koude olie is nooit goed voor niets :)

Is ook niet voor niets dat ze het in de handleiding zetten (wat niemand ooit leest :D) dat de temperatuur in orde moet zijn vooraleer het vermogen aangesproken gaat worden.
 

Rallye

Forumguru
de must have opties : (...) acc 160 met speedlimiter
(...)

Tegenwoordig zijn de 160 en de 210-versie van de hardwarematig ACC gelijk. In tegenstelling tot bij de PFL Octavia is het betere comfort (de 210-versie keek verder vooruit en reageerde dus minder brutaal) geen reden meer om de 210-versie te nemen. Ik zou echter toch voor de 210-versie gaan omdat het niet mogelijk is om het nu softwarematige verschil nog aan te passen. Je kunt dus nooit meer naar de 210-versie. Voor dat relatief kleine prijsverschil zou ik daarom de 210-versie kiezen....
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
En die "testritjes" met een demo RS hoe denk je dat die er uit zullen zien :pieker:
Dat zal niet wachten zijn zoals het gros van de liefhebbers hier dat de olie in het blok goed warm is. Prachtig toch om bij de dealert om de hoek gas er op te zetten ;) Succes met zo'n afgeragde ........ oh sorry ingereden auto

Precies dit......100% de waarheid. Die auto's zijn zeker zowat alleen maar plankgas gereden de eerste km's. Dat kan niet goed zijn!!
 

LT83

Forumguru
met een vRS moet je niet al te zot doen. Je weet snel waar je staat (bijna in de gracht). En denk je dat iedereen zo onverantwoord rijdt met een vRS tijdens een testrit? Denk het niet. Er zijn er nog die met verstand rijden En iet of wat goede verkoper zal snel inschatten wat voor vlees hij in de kuip heeft en desnoods zelf meegaan.

En nogmaals ... Als een blok daar niet tegen kan ... hard welglopen ...

Dat is echt onzin, een blok kan daar zeker niet tegen. Laten we het zo zeggen, dat is echt niet goed de eerste 4000km. En reken maar dat iedereen die een testrit maakt hem even vol door haalt. Lekker laten staan die demo's van snelle uitvoeringen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan